K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 11:38   #1
avav
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
avav er ny på vejen
HJÆLP

Hejsa
Jeg er ny herinde og har nogle spørgsmål

Jeg har været sygemeldt længe nu efterhånden med diskusprolaps, hybermobil og fibromyalgi. Min sagsbehandler og lægekonsulenten mener jeg ikke har prøvet alt men min egen læge siger at der er ikke flere special læger og piller jeg ikke har prøvet, det tror min sagsbehandler ikke på, jeg tror heller ikke hun har afleverer alle papirer til lægekonsulenten men det er ikke nødvendigt hun har de vigtigste siger hun. Hvad kan jeg gøre og kan jeg evt bede om en ny sagsbehandler?

Hilsen avav
avav er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 11:42   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er meget fint de ikke tror på alle behandlingsmuligheder er udtømte
så skal de også skrive hvad de mener som vil kunne bedre din tilstand
i hvertfald lægekonsulenten
en sagsbehandler ved ikke noget om sygdom og kan derfor ikke komme med sådan en påstand.

Men hvad skriver lægekonsulenten
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 11:47   #3
avav
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
avav er ny på vejen
han skriver at det kan være der er en special læge men nej har prøvet alt. og sagsbehandleren siger at jeg skal gøre noget selv ja tak jeg kan ikke selv bestille tider og når han siger der ikke er flere ting. andet end piller og strukturet hverdag. og de kommer ikke med forslag de vidste de ikke noget om sagde min sagsbehandler.
avav er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 11:55   #4
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hvis din læge mener der ikke kan gøres mere for dig... burde din læge støtte dig og tage med til et møde med din sagsbehandler, det tilbød min læge og det hjalp.

Held og Lykke
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 11:58   #5
avav
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
avav er ny på vejen
Nu får jeg ham til og skrive det IGEN og så skal der rundbordssamtale håber det hjælper.
avav er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 12:00   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kjersti Se meddelelser
Hvis din læge mener der ikke kan gøres mere for dig... burde din læge støtte dig og tage med til et møde med din sagsbehandler, det tilbød min læge og det hjalp.

Held og Lykke
Jeg kan slet ikke se en læge dukke op til mødet med en sagsbehandler... At du har oplevet det er fint, men tror det er en ekstremt lille del af lægerne der er villige til dette.

Jeg ville bede om aktindsigt i sagen, og se hvilke lægepapirer de rent faktisk har, og der ud af kan du jo se hvilket grundlag de har.

Du siger at din læge/læger mener at dine behandlingsmuligheder er udtømte og lidelserne er stationære?

Hvilken ydelse er du på aktuelt? Sygedagpenge? kontanthjælp?
Hvad håber du selv på? Revalidering, fleksjob, pension?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 12:07   #7
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
pb til dig
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 12:12   #8
avav
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
avav er ny på vejen
Har selv sørget for hun har alle mine papirer ved og aflevere dem og få dem sendt direkte til hendes bord men hun mener jo ikke de skal sendes med til lægekonsulenten.
Ja min læge siger der er ikke mere har prøvet alle læger og diverse piller som også gjorde mig syg og som blev fjernet igen og det hænger hun sig også i at de gjorde. har prøvet genoptræning også hele 2 gange for det kunne jo være det hjalp mente hun. Lige nu er jeg på sygedagpenge meeen tæller jo også ned.
Vil gerne afprøves og evt få et flexjob men det kunne jeg ikke for først skal man kunne klare 20 timer om ugen da hun ikke kunne forklare sig ud af det fandt hun bare et andet problem.
Kan man bede om en ny sagsbehandler hvis den man har og jeg ikke kan sammen.
avav er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 12:12   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
pb til dig
Du sendte den som besøgsbesked

Jeg har svaret
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 12:40   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs følgende tråd igennem....

Kære Avav

http://www.k10.dk/showthread.php?t=20477 fra A til Z

Her vil du få oplysninger som du skal følge eller undersøge.

Lav en liste med oplysninger til din tråd her, hvor vi på k10 så får mulighed for at guide dig videre. Spring det over, som ikke er aktuelt for din situation. Så spare du meget tid.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension