K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 12:51   #11
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej Avav

Jeg prøvede det samme da jeg var igennem mit forløb. Jeg skrev et brev til sagsbehandleren at jeg var i tvivl om at lægekonsulenten havde set alle mine papir og så bad jeg om at hun sendte det hele til lægekonsulenten. Ligeledes satte jeg spørgsmål ved at hun ikke ønskede en udtagelse fra en speciallæge som jeg havde været ved.

Dette hjalp, da lægekonsulenten blev obs på dette ville han se alle papir og også havde den sidste udtagelse og vupti så var sagen en hel anden.

Din sb må ikke afgøre hvad læge konsulenten får af oplysninger, hun ved jo ikke hvad der er relevant, da hun jo ikke er læge.

Ved at sende det skriftelig skal hun reager på din henvendelse. Ellers ville jeg få aktinsigt og ad den vej finde ud af hvem din sb. har brugt som lægekonsulent og så selv rette henvendelse til ham om at du sætter spørgsmålstegn ved at din sb har givet ham alle relevante oplysninger. Du skal ikke selv sende ham dine lægepapir, det skal din sb gøre.

Knus herfra
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 21:31   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af avav Se meddelelser
Har selv sørget for hun har alle mine papirer ved og aflevere dem og få dem sendt direkte til hendes bord men hun mener jo ikke de skal sendes med til lægekonsulenten.
Har du kvittering på, at disse papirer er modtaget på kommunen?

Hvis ikke, så er der en risiko for, at disse papirer er arkiveret lodret. Desværre.

Som Ricky skriver, så bør du bede om aktindsigt, brug denne formular: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
Kommunen har 10 dage til at imødekomme din anmodning.

Så kan du se, om lægepapirerne reelt ligger i din sag.

Gør de ikke, så skaf papirerne, tag en kopi af dem, aflever dem personligt ved skranken i jobcenteret, husk at bede om en kvittering på, at de har modtaget dem.

Det er vist ikke mange læger, der går med til møder på kommunen, men der skulle være en god chance for, at du kan få din læge til, at ringe til din sb og forklare hende tingenes sammenhæng.


Jeg var selv rundhåndet med mine lægepapirer og udleverede dem til div. sb'ere, havde jo intet at skjule.
Flere år efter, da jeg fik aktindsigt, fandt jeg ud af, at de akter jeg selv havde afleveret, de lå ikke i min sag.


Af skade bliver man klog, men sjældent rig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 23:12   #13
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
vovse, der er vist også noget med at de læge oplysninger vi selv aflevere ikke nødvendigvis bliver brugt.

Der imod skal man få sb til selv at indhente oplysningerne for så kan de ikke løbe fra dem.

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 23:19   #14
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AnnetteH Se meddelelser
vovse, der er vist også noget med at de læge oplysninger vi selv aflevere ikke nødvendigvis bliver brugt.

Der imod skal man få sb til selv at indhente oplysningerne for så kan de ikke løbe fra dem.

Annette
Det er da en dum sagsbehandler som ikke tager imod hvad en borger afleverer af lægelige oplysninger, da det uanset hvad koster penge for kommunen hvis de selv skal hente dem.

Dog kan det sagtens være at de vælger ikke at bruge dem da de jo kan vurderes at være for gamle...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 07:55   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er da en dum sagsbehandler som ikke tager imod hvad en borger afleverer af lægelige oplysninger, da det uanset hvad koster penge for kommunen hvis de selv skal hente dem.

Dog kan det sagtens være at de vælger ikke at bruge dem da de jo kan vurderes at være for gamle...
Jeg synes jo også, at sb burde tænke "yes, der sparede vi lige x tusinde kroner".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 08:56   #16
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg har en sag lige nu, hvor en kommune ikke vil bruge de større lægelige undersægelser og konklusioner heri, som arbejdsskadestyrelsen har betalt for. F.eks. en generel helbredsattest, og en psyk speciallæge erklæring... Sidstnævnte koster immervæk 16-22000, alt efter udbud...

Penge lige ud i luften
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension