K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2011, 19:51   #1
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
Da du blev tilkendt pension oplyste du, at din ægtefælles indtægt var kr. 249.000,00.
Hun har de første 10 måneder tjent kr. 288.380,00, hvis hun tjener tilsvarende de sidste 2 måneder vil årslønnen efter arbejdsmarkedsbidrag blive kr. 346.056,00.

Hvis hun har en årsløn på kr. 346.056,00 vil din førtidspension før skat blive kr. 12.375,00. Da du har fået kr. 14.105,00,vil du have fået kr. 1730,00 for meget pr. md.

Hvis I er enige i tallene, vil vi omregne din pension.

jeg kan ikke se at de ca 25000i am bidrag er trukket fra ??
det er en tilfældig socialrådgiver der har sendt mailen

nu siger min kone at det desværre nok er rigtig, årsløn med ferie penge 382,000, og så passe det jo desværre godt nok med ca 346,000 efter am er trukket, så får i år fordi vi blev fejl vejledt af kommunen skylder jeg dem 13500 kr i for meget udbetalt pension ?? hvad f..... gør jeg ??

Sidst redigeret af Webmaster; 04-11-2011 kl. 22:28. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1...brug evt rediger funktionen for tilføjelser..
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 20:55   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke rigtig se, hvordan du er blevet forkert vejledt af kommunen, hvis det er dig, der har oplyst forkerte tal?

Det er jo frygtelig surt, men der er jo ikke andet at gøre end at få det rettet med det samme, og måske få lavet en afbetalingsordning
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 04-11-2011 kl. 23:30.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 21:09   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kommunen har da ikke lavet nogen fejl
i har oplyst et forkert tal
det er jeres pligt og oplyse de rigtige tal

det skal rettes og rest beløbet skal så tilbage betales
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 23:35   #4
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
det kan ikke betale sig at arbejde så. så hellere i en lejlighed, konen på fagforening, og så boligsikring,, så bliver det fede tider.
kan slet ikke betale sig for en partner at arbejde, konen har tjent og betalt skat af flere 100 arbejdstimer, og som tak trækker de i pencionen
det kan ikke betale sig for ens partner at arbejde.
fedt system !!
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 23:45   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
engang til næste år bliver jeg da også trukket i pension
være du glad for du har en pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 23:47   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Helt ærligt naturligvis kan det betale sig at arbejde,træk du konen hjem så ska du se det bliver da aldrig en års løn langt over 300.000kr plus din pension.

men det lige den slags udtalelser der kan give folk ondt et hvis sted der højest når der plukkes jordbær..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 00:37   #7
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Ja det er jo os selv der skal oplyse de korrekte tal, sådan er det jo også hos SKAT. Men kommunen skulle være til at lave en afdrags ordning med.

Jo tro mig, det kan godt betale sig at have en ægtefælde der arbejder.
Så vidt jeg husker så er der en nedre grænse for hvor lidt du kan få i pension, så du rammer aldrig bunden.

Hvis du har teenager børn skal du også huske at hvis de har et fritidsjob og tjener deres egne lommepenge, så kan det i nogle tilfælde også få påvirkning på din pension, så vidt jeg har fået oplyst.

Vær glad for din pension og indret livet derefter.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 00:47   #8
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Et regnestykke :
I har oplyst at konen ville tjene 249.000
Konen har reelt tjent 346.000
altså har hun tjent 97.000 mere end forventet.
Du bliver så sat ned med 13.500 så i mit hoved er jeres netto overskud altså 97.000 - 13.500 = 83.500 Brutto før skat

Hvad f..... brokker du dig over ?
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 01:38   #9
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Det nytter ikke at gøre systemet til syndebuk fordi man ikke selv har gjort tingene ordentligt

Lige nu fremstår du lidt som en kværulant, der skælder ud på systemet, fordi du ikke har lyst til at skælde ud på dig selv

Og som MTVRV1 siger, så skal du være glad for overhovedet at have en pension. Vi er en del selvforsørgere, der ville juble over overhovedet at få bare en lille hjælp af systemet

Men jo, man kan altid diskutere rimeligheden i at pensionens størrelse påvirkes hvis ægtefællen tjener for meget
På den anden side kan du være glad for at I rammes så 'billigt'. Jeg kender en, der kun får 500 kr/mdr i pension - en indtægtsnedgang der i den grad kan mærkes når man kommer fra en meget høj løn - og har indrettet sit liv efter det

Når man mister sit gode helbred, har man mistet muligheden for den gode levefod. Det er ikke systemets skyld, men den fandens uretfærdighed at man lige nøjagtig selv - i stedet for naboen - blev ramt af ulykken. Her skal man så bare ikke glemme taknemmeligheden over at systemet er med til at holde en i live. I mange andre samfund går folk til, når de ikke længere kan klare sig selv. Alt her udover er luksusproblemer

Det handler om at finde de rette perspektiver
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 02:39   #10
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeg kan ikke lade være med at komme med min mening her..

Det er jo virkelig et luxus problem...

Jeg har lige måttet købe en brugt rulle madras på genbrug fordi jeg ikke har råd til en ny...kan ikke ligge i min seng uden, da jeg har problemer med min hofte...

Men...jeg er dybt taknemmelig for at jeg får pension...er ene forsørger og har en teeanger som selvfølgelig ikke skal mangle noget, bare fordi jeg er den eneste han har.

Jeg undrer mig vildt over at man kan "klage" over at skulle betale noget tilbage som man jo har nydt godt af og kun har fået fordi oplysningerne ikke var helt korrekte..klart at det skal betales tilbage...

Så jo , vær glad for din pension..da det for nogle kan virke underlig at man overhovedet får noget når man er gift og den anden har en super løn..

Prøv at se det positive i stedet for at være irriteret
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
Hvad F stiller man op når ingen svare en på ens sendte mail til kommunen? Indiansummer Alt det andet 11 18-10-2010 08:36
hjælp til sagsbehandlerens mail... kirsten01 Alt det andet 21 24-01-2010 22:43
Mail til kommunen.. Anne.o Alt det andet 21 08-12-2009 20:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension