K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2011, 00:00   #1
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej. Sikke en omgang misforståelser. Du får lige en krammer til en start

1. Jeg vil tage kontakt til den gynekolog du har været ved og få en samtale omkring din diagnose. Der kan sagtens være tale om en sammenhæng mellem den operation du var igennem da du havde en gravidtet udenfor livmoderen og så de smerter du har nu, det kan meget nemt være muskelsmerter som en fys kan få løsnet op for.

Omkring forstadigede til livmoderkræft er det klart at det påvirker dig psykisk, men det nedsætter jo ikke i sig selv din arbejdsevne. Mange går jo på arbejde også selv om de er i behandling for kræft.

2. Så ville jeg også tage en snak med psykologen og for sat ord på alle dine tanker omkring alt dette. Du kan jo sagtens have fået en ny depression oven i den gamle. Herefter ville jeg selv bede om en kopi af din journal og sende den til din sagsbehandler.

3. Så ville jeg skynde mig at komme afsted til en fys. og hvis lægen endnu ikke har sendt en henvisning så bed hans/hendes sekrætær om at få den lagt ud på serveren.

Vil ønske dig alt muligt godt frem ad, ved det er en tung vej, men tro på den kan lykkes og mal ikke verden mere sort end nødvendig er. Masser af knus og kram til dig.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 00:16   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Der er to aspekter i din sag:
Dit helbred og sygedagpenge.

Det som jeg ville selv gøre hvis jeg var i den situation er:

1. Kontakte omgående gynækolog med henblik på aktindsigt ( kopi af din journal hos ham. Du skal slet ikke fortale ham hvad du skal bruge journalen til. Helst ring og aftalt tid til hvornår du kan komme og hente journalen, fra hvilken vil det jo fremgår hvad du fejler.

2. Det samme med din psykolog. ( hente kopi af journalen ).

3. Hvis du har mulighed scan begge journaler og sent dem via mail til din sagsbehandler.

Du behøver ikke en bekræftelse på, at sagsbehandleren har modtaget journalerne, fordi din bekræftelse blive din mail.

Sagsbehandleren SKAL notere i din elektroniske journal, at hun har modtaget den dokumentation fra dig.

4. Et par uger efter du har mailet alt det til din sagsbehandler, burde du indhente aktindsigt fra jobcenter og læse alt hvad der står i journalen.

Du kan/skal nævne i din anmodning om aktindsigt at du vil også have kopi af din elektroniske journal, ellers risikerer du, at du få den ikke.

5. Du er nød til at finder en ny læge, både for dit helbreds skyld og for hele sagens skyld hos jobcenter.

Hvor gammel er du Sara?

Sidst redigeret af Karo; 04-11-2011 kl. 00:30.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 00:32   #3
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
jeg er meget ny her, og beklager at jeg ikke kan finde ud af noget endnu, regner stærkt med at jeg snart bliver ekspert i at skrive indlæg
mange tak til jeg alle indtil videre, jeg tager imod alle jeres gode råd...bet betyder så meget, speciælt alle de krammer jeg får de varmer, og det har jeg brug for. jeg er 30 år gammel, føler lige nu at jeg er 130

Mange tak for de gode råd. Jeg har været ved fysioterapeuten igår som sagde at hun ikke vil gøre det helt store lige første gang. Hun ville bare lige "rode" i det med lidt masage, så jeg næste gang kan fortælle hende om reaktionen på det. Hun sagde også at hun kan scanne mig, men så længe jeg ikke har fået en keglesnit, må hun ikke scanne mig, da det kan have dårlige konsekvenser af cellefprandringerne/forstadiet til livmoderhals kræft.

Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
hej sarah !!!

og velkommen til k.10. det er sgu noget af en omgang du går igennem. du skal til at starte med prøve at tælle til 10. og tænke på at der vil altid komme et tidspunkt,hvor der lys for enden af tunellen igen. og at du ikke er alene. og at,HVAD DER IKKE SLÅR DIG IHJEL,GØR DIG STÆRKERE. det plejer jeg at sige til mig selv når jeg har det mest træls. og så har jeg også denne her..

det handler ikke kun" om hvem der dør for dig,mens" du lever.
men om hvad der er dør inden" i dig" mens du lever.
så prøv at få de små ting du er glade for til at skinne mere igennem i din hverdag så får du det måske" lidt bedre. du er aldrig"" alene når du først er kommet på K.10 det ved jeg af erfaring"

knus fra Annech.
Mange tak, jeg giver et stort knus tilbage

Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jeg har lavet linieskift og afsnit i dit indlæg, for det er meget svært at læse så langt et indlæg når det står ud i en lang køre.
Sørg for selv at gøre det fremover, da det vil gøre, at flere læser dine indlæg.

Sikke en omgang. Jeg er dybt rystet over den læge! Min første indskydelse er, at du skal skynde dig at skifte læge.

Jeg er træt i hovedet nu, men er sikker på, at du nok skal få nogle gode råd fra andre

Det er godt du har fundet frem til K10!

Kh.
Det vil jeg huske til næste gang. Beklager

Jeg har været på kommunen igår og skiftet læge...og nu er bliver det mere tragisk, da jeg kommer hjem ringer jeg til den nye læge og jeg får lov til at "snakke" med en telefonsvarer som fortæller mig " pga langtidssygemelding er lægen ikke til at træffe før d. 21.11, der henvises til en nabolæge......"
Jeg ringer med det samme til kommunen og forklarer at jeg vilst har valgt den forkerte læge om jeg ikke kunne få lov til at vælge en anden. Det kunne jeg godt ingen problem da den nye sygesik. kort ikke var bestilt endnu. Denne gang vælger jeg så et lægeHUS....så komi tragisk eller tragi komisk, men som jeg skriver alt ulykke vælter over mig lige nu og jeg vil huske 2011 som et meeeget dårligt år, godt det snart er forbi

Mange tak for dit svar
Varmeste knus til jer alle

Sidst redigeret af Webmaster; 07-11-2011 kl. 15:54. Årsag: 4 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
sara7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension