K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2013, 09:25   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du får en skrivelse fra Statsforvaltningen, hvor du får en frist for bemærkninger.

Der bør du anføre, nogle af dine punkter fra ovenstående, bl.a. at det må undre at kommunen, IKKE har indhendtet nyt/opdatering fra din læge/sygehus, forud for afgørelse.

Brug gerne din fagforening.(selvom det er lidt sent).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 10:10   #22
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Tænker at kommunen ikke skal tage stilling til ting, der er sket efter den dag du sendte klagen, men måske er jeg forkert på den?
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 14:48   #23
JRSeat
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 12
JRSeat er ny på vejen
Jeg sendte netop klagen indenfor svarfristens udløb..og har netop nu hørt fra min læge, at han ikke er blevet kontaktet af kommunen, for at give sit syn på sagen..heller ikke lægerne fra sygehuset.
Efter hvad jeg har forstået, skal kommunen kontakte min egen læge eller sygehuset, når jeg har søgt aktindsigt og anket afgørelsen.
JRSeat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 16:18   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af JRSeat Se meddelelser
Jeg sendte netop klagen indenfor svarfristens udløb..og har netop nu hørt fra min læge, at han ikke er blevet kontaktet af kommunen, for at give sit syn på sagen..heller ikke lægerne fra sygehuset.
Efter hvad jeg har forstået, skal kommunen kontakte min egen læge eller sygehuset, når jeg har søgt aktindsigt og anket afgørelsen.
Hvor har du hørt/læst det?

Som Popiae skriver bør din kommune inden deres afgørelse have indhentet status fra din(e) læge(r) hvor den eller de kunne have været blevet spurgt om muligheden for at du hører under 3eren, det gør de så aldrig, men en afsøgen af spørgsmålet herom skulle have været i værksat inden sdp. stop.

Nu ved jeg ikke om du har referet kommunens endelige argumentation for sdp. stop. ellers vil vi gerne se den. Dog skal du give BAN alle dine argumentationer med når du får bekræftelse fra dem om de har modtaget din sag. Var du "heldig" med om fagforeningen kunne hjælpe?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 10-04-2013 kl. 16:31.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 22:45   #25
JRSeat
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 12
JRSeat er ny på vejen
Hej igen, og tak for jeres svar.

Da jeg kun er medlem af A-kasse hos Ase, er der ingen hjælp at hente der.
Har også tjekket pensionsinfo vedr. tab af erhvervsevne, hvor der heller ingen mulighed er.

Fik her i eftermiddags svar fra egen læge, som kunne berette at han ingen henvendelse har fået fra kommunen, trods mit anke...det samme gør sig gældende på Middelfart sygehus..så kommunen har ikke gjort sig nogen anstrengelser for at følge op på nye kommentarer her efter min operation, som ovenikøbet er forløbet perfekt..men hvor de skriver følgende, Citat: Da der ikke foreligger nye oplysninger i sagen, fastholder kommunen sin afgørelse om sygedagpengestop, og sagen overgives nu til statsforvaltningen.

Jeg har heldigvis en super arbejdsgiver der har gjort meget for mig, og de betaler mig fuld løn til og med d. 30.06.2013, hvorefter jeg står uden job..så har lidt at løbe på endnu.
Men da det er stillet mig i udsigt at mine sygedagpenge først kan tages op til fornyet overvejelse, efter endt genoptræning, kan det have lange udsigter.
I værste fald kan jeg måske først være klar sidst på året, så de tvinger os jo nærmest til at starte arbejde igen, før vi er klar til det.

Så jeg må nok væbne mig med tålmodighed og se tiden an, og afvente brev fra statsforvaltningen..men det er hårdt for psyken, når man samtidig kæmper en kamp for at komme ovenpå igen, efter den store rygoperation jeg netop har været igennem.
Tak igen for jeres kommentarer.
Hilsen
Jan
JRSeat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 09:37   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du må ikke undre dig.....

Kære Jan

Kommunerne følger IKKE spillets regler pt, de er i gang med at afprøve grænserne for lovgivningens grænser. Derfor under du dig over de ikke indhenter relevante oplysninger når der nu beviseligt er nye oplysninger i din sag.

Kommunens embedsmænd ønsker IKKE at følge hverken love, regler eller etik.

Læs http://www.handicap.dk/nyheder/lande...r-lovgivningen

Derfor skal DU være knivskarp, som du er begyndt at være, og kører din sag som en advokat og gribe ind hver gang du opdager uregelmæssigheder i din sag.

Brug ikke tid på at undre dig.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 10:37   #27
JRSeat
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 12
JRSeat er ny på vejen
Hej igen

Ja, rigtig nok Peter, er holdt op med at undre mig over systemet, at det er sådan..det er bare rystende at konstatere at man gang på gang bliver tilsidesat.
Og du kan tro jeg er knivskarp fra nu af..havde jeg ikke fundet K10, og fået den hjælp herinde, ved jeg ikke hvor jeg havde været nu.
Er glad for de værktøjer I har givet mig, som gør det muligt for mig at kæmpe videre.
Hilsen
Jan
JRSeat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 11:53   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til din orientering

Kære Jan

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...ytnr252013.pdf


April 2013 fra DUKH Praksisnyt #25

Hvad er en rimelig svarfrist ved partshøring?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 12:48   #29
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Så fik manden lige svar, hans anke sag som har taget 20 uger vil nok tage ca 12 uger mere, det vil sige 32 uger uden penge og vi ved stadig ikke om han får ret.

Utroligt at man i dagens danmark skal leve så længe i den usikkerhed.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 04:52   #30
JRSeat
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 12
JRSeat er ny på vejen
Uha jjsonn...

Ja, ved ikke lige hvad jeg skal sige...det er temmelig rystende at man kan få sådan en behandling.
Føler virkelig med jer.
Så kan godt se det kan have lange udsigter for mit vedkommende..håber virkelig I klarer den, og kommer godt igennem det..men hold op, der skal en god psyke til.
Det der også gør mig godt harm er, at jeg kender til en del der virkelig forstår at snyde systemet, får alt betalt, mens vi er nogle andre der pludselig bliver ramt af sygdom, og kan miste alt, pga. manglende hjælp.
Håber det bedste for jer.
Hilsen
Jan
JRSeat er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!!! Operation og så stopper de sygedagpengene nala Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 100 03-09-2012 17:24
Operation eller ikke operation... det er spørgsmålet. Twingo Alt det andet 14 02-01-2012 16:43
Hjælp til operation efter operation? Camille Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2010 22:25
Spørgsmål om hjælp efter operation Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-05-2010 20:35
Sygedagpengestop efter 618 dage? phhmw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 16-03-2010 22:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension