K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2009, 00:18   #1
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Fejl i posten

Jeg har af og til læst om mennesker på kontanthjælp, som er blevet trukket i deres ydelse, fordi de ikke har afleveret sedlen om oplysningspligt rettidigt, og nogle gange har det været fordi de simpelthen ikke har modtaget sedlen.

I en situation havde kommunen kontaktet postvæsnet i byen, for at høre om der generelt var problemer med postomdelingen, og det var der selvfølgelig ikke.

Derfor godtog man ikke borgerens forklaring om fejlleveret post.

Jeg har selv oplevet, at andres post har været smidt i min brevsprække, oftest har det været post til en anden vej/gade, men samme husnummer.

Nogle gange har jeg afleveret det på rette sted, andre gange har jeg proppet det i en postkasse, så postvæsnet selv har måttet klare det.

I dag oplevede jeg så, at der i opgangens sprække til aviser i abbonnement, var smidt et blad til en dame i en anden gade, men samme husnummer som mit.
Posten har sandsynligvis smidt det i kurven, fordi han/hun ikke har kunnet se damens navn på tavlen.

Og så blev jeg enig med mig selv om, at jeg fremover vil skrive til postDanmark hver gang det sker.

Så jeg har i dag (øøh, i går) sendt en mail til [email protected] , hvor jeg har beskrevet fejlen, og så har jeg skrevet, at den slags fejl er skyld i at bl.a. kontanthjælpsmodtagere kan opleve at få frataget deres forsørgelsesgrundlag.

Jeg vil opfordre andre til at gøre det samme.
Hvis jeg en dag står i situationen, hvor jeg får frataget min ydelse, fordi jeg ikke har afleveret en seddel som jeg ikke har modtaget, så vil jeg printe disse mails ud, og på den måde bevise/godtgøre at der sker fejl i postomdelingen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 01:44   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg kender det fra mig selv ..... Nej, jeg har ikke sagt det, fordi jeg ikke kan bevise en s...; men fandt først min indsigelsesfrist om lørdagen, hvor jeg skulle indsige om onsdagen, men poststemplet sagde 1. juli, så jeg har sq ikke nogen beviser på en s..., sådan er postgangen i Odsherred .... og alle ved det, men ingen gør noget ved det

Sjovt nok, har jeg sq da modtaget den endelige afgørelse fra odsherred Kommune rettidigt .... nemlig den 9.juli, om endegyldigt stop for sygedagpenge pr. 15. juli; men jeg ka' sq da ikke bevise at jeg har haft så lidt tid til indsigelse, som jeg rent faktisk har haft

Jeg kan jo ikke bebrejde en eller anden beboer i Odsherred at han/hun ikke fiser hen/op/ned og afleverer posten til den rigtige adresse samme dag, for det når jeg sq heller ikke altid selv .... Og nogle gange, bliver jeg f...'me så arrig at jeg bare smider posten ud oven på min postkasse med en sten oven på

Af og til klager Viper og jeg, og får hver gang, en eller anden r.. syg undskyldning, som bare ikke ændre en dyt, fordi jeg sq da godt ved hvad det handler om .... nemlig at det er p.... hårdt at være postbud i et landdistrikt, at det derfor er p.... svært at skaffe stabile postbud, og at det er derfor vi skifter postbud hvert andet øjeblik, således at det nye postbud ALDRIG når at lære sin rute at kende og derfor selvfølgelig afleverer forkert.

Har selv været avisbud i mine unge år, så jeg kender sq godt problemerne!

MEN det hjælper sq ikke kontanthjælpsmodtageren, der SKULLE have modtaget noget post, som vedkommende så bare ikke har fået, der så bevirker at kontanthjælpsmodtageren så bare ikke får sin kontanthjælp (læs: almisse)

Jeg har godt nok læst at bevisbyrden ligger hos kommunen; men den holder ikke i praksis, NÅR kommunen rent faktisk HAR sendt brevet; men hvor det kokser hos brevomdeleren, fordi han/hun ikke kender sin rute og klokker i det, og derfor får smidt det i den forkerte postkasse på en helt anden adresse, men med det samme husnr. eller lignende

Ak, sådan er der så meget, som os der er afhængig af det offentlige system OGSÅ ligger og slås med

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 01:53   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis man skriver uden på kuverten, at den er fejlafleveret og enten afleverer den til rette vedkommende eller kyler den retur i postkassen til ny postaflevering, så gør man måske modtageren en tjeneste.

Man behøver blot at skrive: Fejlaflevering + dato.

Så kan vedkommende jo dokumentere med kuverten i hånden, at posten er afleveret forkert.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 01:57   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, Zuza, det er sq også den Viper og jeg efterhånden benytter mest, simpelthen fordi vi har klaget så mange gange, UDEN at der er sket ændringer
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 02:43   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, og hvis I husker at sætte en kuglepensstreg henover kuverten fra hjørne til hjørne, eller noget... så bliver den manuelt sorteret, og ikke maskinsorteret.. så bør postbudet jo lige lægge mærke til hvor det gik galt.. og sæt evt også en streg over de små lyserøde streger i finder nederst på kuverten, det er nemlig den som sorterer posten, og er der fejl i den kode, så bliver de ved med at sortere den forkert i maskinen.
fejlen hos postdanmark, er at postbuddet skal ud med mere post på mindre tid, og at nogle postbude konkurrerer om at bruge mindst tid ude på ruten.. så ser det nemlig ud til at de er så dygtige....
siger den gamle post som havde nær 100 overarbejdstimer på ca 9 mdr... for jeg satte en ære i at aflevere posten... de rette steder..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 07:44   #6
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
jeg har jo så

Jeg har jo så prøvet det på mig selv. Jeg blev sygemeldt i januar, og skulle ind til opfølgningssamtale 16 februar. Men jeg fik aldrig brevet, og har stadig ikke modtaget brevet med indkaldelsessamtalen. Jeg kan bare ikke bevise det. Kommunen kontaktede posten og nej der var ingen ureglmæssigheder i leveringen

Jeg var på sygedagpenge så jeg blev raskmeldt. A kassen sagde jeg var syg så jeg kunne ingen penge få og kontanthjælp kan jeg også godt glemme fordi manden er selvstændig, så jeg kunne ikke få penge nogen som helst steder fra.... Jeg ankede selvfølgelig, men hvad hjalp det, de troede ganske enkelt ikke på mig.

Jeg måtte så gå vejen ind igennem a kassen og raskmelde mig, og underskrive en masse tro og love dimser på at jeg var rask (hvad pokker skulle jeg leve af) Og kom derfor på dagpenge i 3,5 måned så blev jeg sendt ud i noget kursus som jeg ikke kunne holde til og blev derfor sygemeldt igen, og er nu atter berettiget til sygedagpenge.

Det er et totalt spasser system.

Så hvis man er på sygedagpenge, bliver man ikke bare trukket pga manglende sedler, nej man bliver smidt helt ud af systemet.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 10:23   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Vi har her i Aalborg hvor jeg bor konstant problemer med posten.

Der er konstant post som bliver leveret på en forkert adresse, eller slet ikke leveret.
F.eks. fik jeg et brev i postkassen onsdag som ikke var til mig, kom det tilbage i en rød postkasse om aften. Med teksten om at det var fejl leveret, og det skulle leveres til den korrekte adresse.
Freddag fik jeg gud hjælpe mig brevet igen, hvor jeg igen sendte det retur.

Tro det eller lad være med lørdag var det der fandme igen..
Så dene gang gik jeg på posthuset, for at spørge om det ikke var en ide at undervise deres deres postbude så de kunne læse adresserne.

Men kostant er der breve som ikke bliver leveret.

Har dog oplyst min sagsbehandler om problemerne.
Så nu levere jeg selv de breve som kommer forkert.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 11:01   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
J

Af og til klager Viper og jeg, og får hver gang, en eller anden r.. syg undskyldning, som bare ikke ændre en dyt
Jeg forventer ikke at få noget ud af min klage, udover en sang fra de varme lande.
Min pointe er, at jeg kan printe mine mails med klagerne ud, og på den måde bevise/godtgøre, at der sker fejl i postomdelingen.

Den metode kunne f.eks. have hjulpet tije.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 11:04   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
Har dog oplyst min sagsbehandler om problemerne.
Så nu levere jeg selv de breve som kommer forkert.
Mvh.
Jsn
Jeg har ikke så meget tillid til kommunale sagsbehandlere, at jeg ville nøjes med det, de glemmer også, og du kan også risikere at få en ny sagsbehandler i morgen, som ikke er informeret om din oplysning.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 11:43   #10
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hun blev informeret om det via mail, så det skulle gerne ligge i min sag.
Men får jeg en ny, får han/hun det også at vide.

Men jeg har heller ikke meget tiltro til dem, har lige fået en kopi af et referat fra et møde jeg har holdt med en af kommunes læger.
Hun har været rigtig god redigere i det jeg har sagt, så det lyder rigtig dårligt.
Så nu skal jeg have fat i min advokat, for jeg har selvfølgelig optaget mødet.

Mvh.
jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Leder i Jyllands Posten / Førtidspension Lau Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 20-08-2009 14:35
Tillykke til Anders Fogh med posten! Ninja Politik og Samfund 72 24-04-2009 17:40
Jeg fik afslag med posten i dag- fleks DaisyBoo Din historie 24 16-02-2009 09:48
Min fejl andi1975 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-06-2008 19:46
Førtidspension - hvornår fik i svar med posten Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 16-07-2007 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension