K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2012, 07:17   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja det er med mange ting umuligt at tvinge dem, meeen vi kan godt presse dem lidt
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 10:01   #12
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ikke se ikke høre ikke tale = det ved vi ikke noget om og så kan det vente med at blive sagsbehandlet

Sidst redigeret af østerbro; 22-06-2012 kl. 10:05. Årsag: tegning fjernet ;-)
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 11:02   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
ikke se ikke høre ikke tale = det ved vi ikke noget om og så kan det vente med at blive sagsbehandlet
Nu skal du være ordentlig øster, du ved da godt at alle SB´ere er yderst kompetente og gør aldrig ting de godt ved ikke er ok, at alle som en, gør det bedste de kan inden for lovens rammer for at hjælpe folk så læmpligt som muligt, og så hurtigt som muligt videre på den aller mest fornuftige og acceptable måde for borgeren.
Spørg du bare en hver sagsbehandler om det.

LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 11:46   #14
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Nej Sagsbehandlere er statens /kommunens vagthund der skal sørge for at kassen forblir mest muligt lukket
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 12:00   #15
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Jeg er lidt usikker på om jeg forstår problemstillingen korrekt men jeg læser det som om du har søgt om hjælp til betaling af medicinudgifter.

Det er ikke en kopi af recepten der er brug for. Det er en specifikation af dine medicinudgifter. Det er en helt normal fremgangsmåde at der ifm. ansøgning skal vedlægges dokumentation for medicinudgifterne. Apotekerne laver rigtig mange af disse specifikationer så jeg kan ikke forstå at de ikke har været klar over at det har været sådan en du skulle have.

På din bon kan man nederst se din CTR-saldo og dermed se hvad din medicinudgift har været - måske vil dette være tilstrækkeligt dokumentation i din kommune.

Vil lige gøre opmærksom at ifm din ansøgning skal huske at gøre opmærksom på om du er medlem af Sygesikringen Danmark. Hvis du er det skal du dokumentere hvor meget tilskud du har fået.

Det er nu engang sådan at det påhviler borgeren at dokumentere udgifter.

Vedr. specifikationer: Mener det koster i omegnen af 25 kr. at få en specifikation på hvor meget medicin man har købt i indeværende CTR-saldo periode. Jeg har aldrig oplevet at en borger ikke har kunnet få udskrevet listen. Specifikationen kan være et nødvendigt dokumentationsgrundlag da medicinudgifterne altid varierer fra gang til gang - så sagsbehandleren har ikke nogen som helst mulighed for at vide - ej heller selv undersøge på eks. nettet - hvad medicinen reelt har kostet for dig hvis h*n ikke får specifikationen. Lægen har heller ikke adgang denne viden. Grunden til, at det kan være nødvendigt at vide, hvilken medicin du får, kan være at det kun er noget af det der gives en bevilling til også skal der på bevillingen stå de helt konkrete præparater.

Med fare for at stikke en hånd i en hvepserede så har jeg følgende bemærkninger vedr skriverne om hvorvidt fremgangsmåden er rimelig.

En sagsbehandler får rigtig mange ansøgninger, og skulle sagsbehandleren selv fremskaffe dokumentation for alting ville sagsbehandlingstiden blive endnu længere - meget meget længere faktisk. Som borger må man altså også selv yde en indsats. Kommunerne fattes penge, og helt ærligt, så synes jeg denne udgift med al rimelighed kan betales af ansøger.

Endelig tænker jeg, om I også vil synes det er rimeligt at sagsbehandler selv skal indhente oplysninger vedr. eksempelvis husleje, el, vand, varme mv.? Har svært ved - nej, jeg kan faktisk slet ikke se rimeligheden i at en sagsbehandler skal bruge tiden på sådan noget. Det vil ganske enkelt være alt alt for omfattende - ligesom der vil være en meget stor risiko for at alt for mange udgifter vil blive overset (det vil jo nærmest ikke kunne undgås).

Indenfor alle brancher findes brådne kar, således også blandt socialrådgivere. Men langt langt de fleste gør altså et stort stykke arbejde for at yde en hurtigt, kompetent og sober sagsbehandling indenfor de meget snævre rammer og svære arbejdsvilkår som de har i alle kommuner.

Måske har jeg misforstået hele tråden - i så fald beklager jeg.

God dag
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 22-06-2012 kl. 12:26. Årsag: skrivefejl
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 12:04   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du ikke en bon på det medicin, du har købt - for dermed at sandsynliggøre udgiften?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 12:21   #17
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Vil bare lige indskyde en kæmpe fodnote, da jeg kan se at en på tråden, måske ikke er klar over hvad man faktisk kan finde på nettet om en selv..
Hvis man går ind på sundhed.dk og opretter sig, så kan man se alt det der er galt med en, man kan se hvad medicin man HAR/ER fået/på, hvordan, hvornår men ikk mindst hvorfor ...
F.eks så fik jeg lyrica (lykkepille) dette fandt kommunen ud af, de afslog min $100 ansøgning fordi jeg var blevet deprimeret og i behandling 
Jeg var ikke selv klar over det (jeg har en rygskade) så derfor er det godt man har en kommunen til at fortælle man også har en depression
Så gik lige ind på sundhed.dk loggede på min side, søgte på lyrica, og
så fik jeg oplyst at lægen havde givet lyrica pga STÆRKE SMERTER 
Dette stod der
Dato / NAVN / STK / ÅRSAG
------ Lyrica -------- STÆRKE SMERT
-------Lyrica -------- STÆRKE SMERTE
O. S. V.
Så tog jeg bare et afskrift, så kommune kunne se hvorfor jeg havde afprøvet Lyrica, og at det slet ikke handlede om en depression men om stærke smerter..
De har IKKE taget det særligt pænt, med de oplysninger, og de gik fuldstændig bananas,
men sådan må det bare være  DESVÆRRE
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 13:10   #18
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ja men nogen gange skal der tvinges oplysninger ind i en sag for sb ønsker ikke viden om...... og andre gange vil de kun have noget(gratis) som de så kan vælge ikke at bruge(læse) og sidst forsvinder akter uforklarligt

her i denne sag kan de se bort fra recept oplysninger for det er ikke normalt at de indgår i en sag, og alligevel får sb et fingerpeg om hvorhen det peger, uden at spørge direkte

de ved s.. godt hvad de gør
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 13:24   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er desværre mange, der får recept på præparater, de aldrig køber - ikke kun af økonomiske grunde.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 13:34   #20
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Nej Sagsbehandlere er statens /kommunens vagthund der skal sørge for at kassen forblir mest muligt lukket
Jeg er dybt ironisk, derfor disse
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
krav om Bmi under 25 som ny fleksjobber syrenen Spørgsmål ang fleksjob 19 24-06-2013 16:30
mærkelig sagsbehandler pedo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 30-08-2011 22:07
En mærkelig situation CHNEVIDE Alt det andet 32 19-09-2010 15:49
Flexteam mærkelig afgørelse Skovgård Din historie 1 06-10-2007 08:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension