K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2017, 22:22   #1
Hansen789
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Hansen789 er ny på vejen
Funktionsudredning

Jeg er ved at få lavet en funktionsudredning i kommunens socialafdeling for se om jeg kan få adgang til kommunens tilbud med ADHD-team. Det lød på hende jeg har snakket med at hun ikke tror jeg kan blive visiteret.. Den faglige vurdering af samlede funktionsniveau er pt. "1=Let problem". Synes dog jeg har en del mere der skal med så det er jeg ved at kommenterere inden det sendes til visitation. Synes også der er en del fejl og mangler, så det ret stort arbejde pt. når ikke der er meget overskud.

Min spørgsmål er om der nogen steder man kan læse mere om det. Hvordan score sættes eller er det udelukkende subjektivt af den enkelte socialrådgiver? som vist bare var studerende.
Hansen789 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2017, 14:39   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du har energi nok til at få vedlagt dine egne oplevelser.
Måske i hovedpunkter og skriv, du kan uddybe, hvad du skriver, hvis det ønskes.
Gerne bilagt kopier af andre relevante udtalelser.
Skriv det, du synes er vigtigst først.

Det er formentlig ikke din sagsbehandler, der beslutter noget, men som du skriver, visitationen.

Har du mulighed for skriftligt at få din kommune til at tilsende dig beskrivelse af de krav, der stiller til deltagelse i kommunens ADHD-team, ellers er det jo svært for dig at kunne gennemskue om du er en del af målgruppen?

Al held og lykke.

PS I flere regioner er det et team, der undesøger om der foreligger ADHD Er det derfor, det ikke er relevant, hvis allerede udredt?

Sidst redigeret af stampe; 30-07-2017 kl. 14:53.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2017, 14:50   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Synes stampes forslag med at få tilsendt de krav, er en god idé.
Med ADHD er man ikke nødvendigvis altid selv klar over, hvilke problemer man har, som andre ikke har.
Det var f.eks. først på et adhd-kursus, at jeg fandt ud af, at folk med adhd ofte har en elendig fornemmelse for tid. (Du ved, hvor man finder noget spændende, og BUM så er der pludselig gået flere timer).
Men det tænker man jo ikke nødvendigvis over, for når det er en medfødt ting, som adhd jo er, har man ikke prøvet andet.

Ang at overskue den slags ting:
Punktform og lister, det hjælper mig meget.
Lav en liste over de fejl og mangler der er. Hvis du har det som tekst, så print det ud, og marker med overstregningstush. Ved hver overstregning kan du så skrive "1", "2" osv.
På din liste har du så punkterne "1", "2" osv, og kan ud fra dem, skrive din kommentar til det overstregede.
Så prøv at stille det så simpelt op for dig selv som muligt, og tag en ting af gangen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2018, 10:57   #4
Hansen789
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Hansen789 er ny på vejen
Tak stampe og MistyMiss
Blot til orientering så fandt ankestyrelsen med baggrund i min klage at kommune skulle vurderer min sag igen. Haft en samtale med en anden socialrådgiver som med det samme sagde at hun kunne da ikke se en grund til at jeg ikke kan få hjælp.
Hansen789 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension