K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2017, 10:08   #1
dortehw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2017
Indlæg: 4
Styrke: 0
dortehw er ny på vejen
nedsættelse eller bortfald af ydelse ?

Hej ! Jeg håber at en eller anden kan gøre mig lidt klogere på følgende, Esbjerg Kommune kan ikke. Både min mand og jeg er på kontanthjælp. Jeg er i afklaring til fleksjob og IKKE underlagt optjeningspligt af timer. Min mand ER underlagt optjeningspligt, men på grund af sygdom har han fået forlænget sin normale ydelse (men det gælder ikke for optjening af 225 timer). Vi har fået flere skrivelser, hvor vi bliver mindet om at hvis ikke han har optjent sine timer inden 1. oktober, så kan han risikere at hans ydelse enten vil blive nedsat eller helt falde bort...dvs. at jeg så skal forsørge os begge to for min ydelse. Hvad afgør om hans ydelse helt forfalder eller bliver nedsat ? Det betyder jo da temmelig meget i kroner og ører og i værste fald at vi må gå fra hinanden, da han stadig har det for skidt til at søge arbejde. På forhånd tak
dortehw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2017, 10:31   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis du får 11.143 eller 14808 kr før skat, bortfalder hans ydelse helt.

Jeg synes i skal kæmpe for, at hans bortfaldsdato udsættes (den dato han skal have timerne).
Ud fra det du skriver, kan han måske opfylde en af disse:
aktivloven
§13f
stk 12 Opgørelsen af arbejde inden for de seneste 12 kalendermåneder efter stk. 1, nr. 2, og stk. 3, nr. 2, sker for hver ægtefælle for sig. Perioden på 12 kalendermåneder for både en ægtefælle, jf. stk. 1, nr. 2, og stk. 3, nr. 2, og en ugift person, jf. stk. 6, nr. 2, forlænges med

1) perioder, hvor den pågældende ikke har kunnet arbejde på grund af dokumenteret sygdom,

5) perioder, hvor den pågældendes arbejdsevne har været vurderet så begrænset, at vedkommende ikke har kunnet opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked, jf. stk. 9, "
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2017, 10:38   #3
dortehw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2017
Indlæg: 4
Styrke: 0
dortehw er ny på vejen
Mange tak for dit svar !
dortehw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2017, 10:40   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Håber han får det udsat
De kan ikke bare 100% fritage en, men de kan udsætte datoen han skal have haft timerne.
Det er hans beskæftigelsessagsbehandler han skal snakke med om det. Dvs den sagsbehandler han snakker med om evt aktivering, jobsøgning og den slags
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2017, 20:04   #5
Marshall
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2016
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Marshall er ny på vejen
Jeg er enlig bor alene og har fået samme brev fra kommunen hvor der står at jeg er omfattet af 225 timers regel og skal arbejde 225 indenfor 12 måneder. De har vurderet mig som jobklar men det kan jeg ikke forstå da jeg lider af panikangst angst og depression. Hvordan kan de forvente at vi som syge skal ud og arbejde de antal timer ???? er vi eneste her i k10 som har fået det her breve

Sidst redigeret af Marshall; 25-07-2017 kl. 20:07.
Marshall er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension