K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2017, 19:41   #11
mazda323
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2015
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
mazda323 er ny på vejen
Tusind tak skal du have, Nørd
mazda323 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2017, 21:07   #12
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Jeg tror Nørd mener jobafklaringsforløb i stedet for ressourceforløb, da det er som Nørd beskriver et jobafklaringsforløb man typisk fortsætter med efter sygedagpenge og fortsat uarbejdsdygtig.
"Ydelsen i begge forløb hedder ressourceforløbsydelse og er typisk på størrelse med kontanthjælp men så vidt jeg ved kan man godt få en højere ydelse i starten af et ressourceforløb, hvis man overgår til ressourceforløbet inden sygedagpengene er udløbet, så mener jeg at ressourceforløbsydelsen bliver på samme niveau som sygedagpengene havde, indtil sygedagpengeperioden udløber."
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2017, 08:41   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Også arbejdsskade!

Citat:
Oprindeligt indsendt af mazda323 Se meddelelser
Hej Peter,
GOP træningen forgår i kommunens træningscenter. Mine smerter har varet over 3 år, da jeg har haft et uheldigt arbejdsulykke, sidste to år haft paragraf 56.

AES afsluttet sagen og godkendt sagen som arbejdsulykke med 20 procent men.
Jeg ville altid undgå operationen, men der var ikke andre muligheder, da mine smerter gik helt ned til benet. Derfor har jeg valgt at blive opereret, men fortyder det meget.

Jeg har også opereret knæet 3 gang pga menisklæsion.

Sygedagpenge perioden er 22 uger og er udløber snart. Bliver nok indkaldt til et møde, enten i forlængelse af sygedagpenge perioden eller jobafklarings forløb.
Jeg kan slet ikke finde ud af hvad forskellen er på jobafkalringsforløb og ressourceforløb. Hvordan finde man ud af, hvilket forløb man skal have, da man har stadig ansat i et virksomhed?

Jeg har også lagt mærke til at, sygehusjournalen er fyldt med fejl. Der er skrevet at jeg kan nogle ting, selvom jeg ikke kan eller har meget besvære med det. Hvad gør man ved sådanne fejl notater/opfattelse? Jeg er meget forvirret og reglerne er meget kompliceret.
Vh
Kære Mazda323.

Bekræft at du modtager individuel vederlagsfri fysioterapi, ved kommunen.

Eller er du på holdtræning ved kommunens fysioterapi?

Beskriv præcis, hvad din optræning indebære. Er det både optræning af knæ, ryg, arbejdsskade af hvad ?.

Arbejdsskaden.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=28956

Hvad taler vi om her. Drejer det sig om diskusprolaps eller ?

Er din arbejdsskade afsluttet eller har AES kommet med en midlertidig afgørelse?

Sygedagpengestop
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af revurderingstidspunktet i § 24, når

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade


Du kan godt se, at nu kommer der mere juristeri ind i din sag.

Hvis ikke AES har afsluttet din sag med en afgørelse eller midlertidig afgørelse så har du en løbende sag ved AES. Som ikke har noget med din kommunale sag at gøre.

Udover, at det kan trække din kommunale sag i langdrag, fordi kommunen afventer AES og vs

Derfor adskil disse 2 sager. Hvis du har en løbende sag ved AES skal du også søge aktindsigt der.

Hvis der findes fejl i dine hospitalsjournaler skal du reagerer. Fordi hvad der SKRIVES i dine journaler er jo og bliver grundlaget, for senere afgørelser.

Derfor skal der være pinlig orden i dine journaler. Kun du, kan kontrollere dette gennem aktindsigt. Ingen andre kontrollerer dette.

Nu afventer du endnu en MR-scanning.

Du er ikke "stationær"

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30476

Husk, at der er ingen lette og hurtige løsninger. Derfor skal du kende til spillets regler og følge vores råd, aktindsigt, indsigelser.

Hvis ikke din arbejdsskade er afsluttet, køber du 2 mapper, en til din kommunale sag og een til din arbejdsskade.

Det er også vigtigt at du søger aktindsigt ved fysioterapien, fordi du senere får brug for dokumentation på at du har modtager alle relevante behandlingstilbud som det offentlige tilbyder, inden man kan modtage hjælp iht Servicelovens § 102 som du sandsynligvis får behov for senere:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...estemmelse-pdf

Ja, reglerne er komplicerede men derfor skal du også være ekstra aktiv til at forstå reglerne. Der kommer ingen andre og sætter sig ind i din sag. Det er urimelige vilkår men der findes kun een måde at køre sin sociale sag på. AKTINDSIGT ved alle 100%.

Nu dukker der flere spørgsmål op.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 21-07-2017 kl. 08:46.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-07-2017, 19:54   #14
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Vedrørende fejl i journalen

Det er ulovligt at ændre i journalen ( hvilket jo også kan være en sikkerhed for patienten). Men man kan få tilføjet noget til journalen.

Den nemmeste måde at gøre det på er at finde hospitalsafdelingens mailadresse på hospitalets hjemmeside.. Skriv dit navn og cpr nr og diagnose. Skriv at der i journalnotat af den xx.xx.2017 står: (citér det der er forkert) og skriv det korrekte. Bed om at få det tilføjet journalen.

Det er supervigtigt, at man efter hver konsultation, går ind på www.sundhed.dk og checker hvad de skriver - og straks reagerer hvis der står noget forkert, da det

1. Kan få betydning for ens behandling på sygehuset
2. Man har pligt til at oplyse sandheden til kommunen
3. Som det står i tråden kan forkerte oplysninger blive brugt imod én i kommunen. Det er kun det skriftlige som tæller.
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 21-07-2017 kl. 20:11.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2017, 18:51   #15
mazda323
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2015
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
mazda323 er ny på vejen
Tak skal I have for jeres svar.
Peter, jeg har 3 diskusser fra L3 til og med S1, og spinalkanalstenose, lægen vil ikke lave en stivgørelses operationen i første omgang. Jeg fik kun lavet plads gørelses operation.
Jeg går til varmtvands træning på hold i svømmehallen. Træning for ryg og knæ skade som stamme fra arbejdsulykken.
AES sagen er afsluttet og har fået 20% men. Det er virkelig en god ide at have aktindsigt i alle sager.
Hilsen
mazda323 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension