K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2016, 10:04   #1
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Førtidspension gl. ordning og arbejde

Hej jeg får den mellemste førtidspension. Jeg vil gerne høre om nogle erfaringer fra jer, der får førtidspension efter den gl. ordning og som arbejder ved siden af. Jeg har været inde og læse om pension og arbejde, men hvordan gør I det i praksis?
Arbejder I på normale vilkår eller i skånejob? Og hvordan med timeantal? Jeg kan ikke se, hvor meget man må arbejde, men jeg kan læse om, hvornår der sker modregninger i de forskellige beløb.
Jeg håber at nogen herinde vil dele deres erfaringer med mig.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2016, 19:58   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja du kan arbejde som du har lyst til...din førtidspension kan ikke tages fra dig....dette uanset hvor meget du arbejder...

Der findes en garantiordning for jer der har fået pension før 2003....sådan at i altid kan få jeres pension tilbage...den kan simpelthen ikke frakendes...

Det eneste der kan ske er at din pension gøres hvilende....sådan at hvis du tjener nok....ja så vil du ikke få pensionen samtidig...hvilket egentlig jo er rimeligt nok...

Hvis du så finder ud af at du ikke kan arbejde længere...ja så søger du bare om at få din pension igen...

Lige hvor meget og ved hvilke tal din pension gøres hvilende....det ved jeg dog ikke...måske andre herinde kan hjælpe med dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2016, 01:15   #3
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Tak for svar. Jeg ved godt, at os på den gamle ordning har en stor fordel der. Men som bekendt var det ik lige ud af landevejen for mig at få min pension igen, efter jeg havde gjort den hvilende. Så jeg vil meget nødig risikere at stå i den situation igen, da jeg ikke mere kan klare at arbejde nok timer til at forsørge mig selv. Jeg håber dog på, at jeg et sted ude i fremtiden godt kunne klare nogle timer ved siden af pensionen, så jeg kunne yde lidt. Derfor min forespørgsel.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2016, 07:19   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
sjovt nok kan folk efter den gl ordning gøre hvad de vil, hvilket på nogen område er fint nok.
der er noget mærkeligt noget at folk på den nye ordning skal være bange, bare de laver noget en time, det giver ikke folk nogen livs kvalitet.

og den gl ordning kan arbejde alt det de vil også frivilligt, på mit arbejde er der en pensionist der arbejder frivilligt fra 8-13 hver dag, hvilket virker lidt mærkeligt i mine øjne.

at de ikke bare kunne glatte de regler ud så alle kunne arbejde nogen få timer uden problemer og de meget der kan arbejde ret meget skulle der kikkes på, især fordi de giver alle pensionister et mærkelig ry

men lige for der ikke skal misforståes noget, jeg syntes alle burde kunne arbejde nogle få timer uden problemer

Sidst redigeret af jjsonn; 03-11-2016 kl. 07:20. Årsag: tanker
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2016, 10:03   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
og den gl ordning kan arbejde alt det de vil også frivilligt, på mit arbejde er der en pensionist der arbejder frivilligt fra 8-13 hver dag, hvilket virker lidt mærkeligt i mine øjne.
På den gamle ordning var man berettiget til den "almindelige forhøjet førtidspension" (mener jeg den hed) hvis arbejdsevnen var nedsat til det halve, og det må jo have været på baggrund af, at man har ment, at vedkommende så kunne supplere sin pension med en arbejdsindtægt.

Fra den vinkel synes jeg det giver god mening, at nogen af dem, der er på den gamle ordning kan arbejde ved siden af deres pension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2016, 10:28   #6
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Jeg er helt enig i at det burde være en mulighed for alle førtidspensionister! Men nu laver jeg desværre ikke reglerne. Hvis jeg gjorde, så var der nok nogle ting, der blev ændret.
Som Vovse skriver, så har nogen af os rest arbejdsevne. Jeg er fx dengang jeg fik pensionen tilkendt vurderet til at have en rest arbejdsevne på en 1/3 ellers vil jeg jo have fået den højeste pension. Jeg får den mellemste. Det betyder så også, at jeg har mindre end understøttelse udbetalt nu, så jeg har ikke meget at rutte med, når mine faste udgifter er betalt. Der ville det også hjælpe lidt at have lidt timer ved siden af.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2016, 10:53   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
er sikker på at et job, vil giive dig og mange andre meget.
både lidt penge og nogle arbejdes kammerater, som jo betyder meget for alle mennesker, vi dansker er jo opdraget til vores arbejde er vores identitet, hvor sørgeligt det end så er.

Jeg er selv mikro flekser og ville jo efter den gamle ordning havde været pensionist og må være ærlig mit job betyder meget for mig, både på pungen men også menneskeligt, så stor forståelse her fra.

Har dage, hvor jeg er død træt af vores pensionst på skolen men det er fordi hun bruger meet tid på at fortælle mig om, hvor syg hun er, hun er jo pensonist og jeg er jo en rask fleksjobber, hun arbejder fra 8-13 hver dag.. jeg er der 1,5 time 4 gange om ugen.

Det viser hvor skrøbelig man er, mår man lader sådan en person gå sig på, er ellers meget glad for mit job og de er gode til at vise de sætter pris på mig, håber du finder et lige så godt job
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2016, 11:17   #8
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Tak jjsonn jeg håber også jeg finder et lille job. Jeg må indrømme, at jeg ikke er stolt af min genoptaget identitet som førtidspensionist. Jeg ville meget hellere kunne forsørge mig selv helt og være helt fri af systemet. Jeg blev bare mere og mere slidt af arbejdet, og jeg kunne heller ikke klare presset som arbejdsløs her til sidst, mens min pension var sat på pause. Og dagpengeuret tikkede jo den forkerte vej,og det gjorde mig yderligere presset. Jeg har virkelig forsøgt gennem nogle år at være selvforsørgende, men for nylig blev jeg nødt til at trække pensionskortet igen. Og der har vi på gl. ordning jo et fantastisk sikkerhedsnet, som man kunne unde alle på pension at have.

Nu ved man jo aldrig hvad folk har med i bagagen som de ikke taler om, men det er da pudsigt at hende på skolen skal forsvare sin status så meget. Jeg har også oplevet at blive trikket på nogle arbejdspladser, men det har været af sådan nogle dødenergiske kolleger. Sådan nogle der er hurtige på aftrækkeren og virker meget dominerende. Det hjalp på det, da jeg fandt ud af, at jeg selv havde noget af det samme. Det kom bare til udtryk som store forventninger til min egen indsats og derved også andres. Det er enormt belastende for andre og en selv! Min pointe er: at nogen gange - ikke altid - så kan det være noget i os selv vi bliver spejlet på. Men selvfølgelig kan vedkommende også bare være skide irriterende. ;-)
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2016, 11:56   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu lige hende er bare træls, de fleste flygter når hun kommer, hun er jo bare en sølle person.
har også oplevet folk der har sagt ting til mig som fleksjobber, som jeg vil også gerne have tideligt fri og din løn osv.
sådan noget er let at stoppe , spøger bare folk om de også vil sove til middag og gå i seng kl 9. uden fritids intr. for sådan er mit liv.

Tænker tit på at sige til hende at ingen tvinger hende til at møde op så meget men igen hun elsker sikkert også sit job, og man skal ikke såre andre uden grund, hun har det jo nok ikke let selv
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2016, 12:26   #10
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Nej du har ret i, at hun vist har rigeligt at slås med, når de fleste flygter når de ser hende.
Jeg synes det er fint at du giver nogle modspørgsmål, når folk kommenterer på din fleksjob status. For selvfølgelig ville vi hellere bare kunne forsørge os selv på normale vilkår. Go´ dag til dig jjson. :-)
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension