K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2017, 20:34   #1
Dan Johansen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Dan Johansen er ny på vejen
På kontanrhjælp inden praktik sluttede.

Mit resourceforløb stoppede 1 februar 2017, jeg manglede stadigvæk 2 måneder i praktil som jeg fortsatte. Jeg var hos Incita både intern og ekstern praktik. Istedet for at forlænge resourceforløbet skulle jeg søge kontanthjælp fra 1 februar 2017.
Sidste uge var jeg hos sb som ikke ved hvad hun skal gøre og som jeg nu venter svar om. Hun kan ikke forstår hvorfor jeg ikke havde fået en forlængelse indtil afgørelsen af forløbet. Hvad er der gået galt her eller er dette normalt.
Dan Johansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2017, 23:13   #2
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Jeg vil mene, at da praktikken, fra resurceforløbet, skal fortsætte bør dit resurceforløb forlænges i den tid.
Jeg kan ikke give dig lov tekst.
Men tænker da, at de ikke kan lave en vurdering af praktikken til teamet, forløbet stopper inden praktikken stopper.

Men hvad skal du efter resurceforløbet, er der taget stilling til det?
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2017, 23:20   #3
Pacman79
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2017
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Pacman79 er ny på vejen
De gjorde det samme med mig og nu er jeg parkeret på kontanthjælp.
De nægter at svar på mine henvendelser og venter på svar på ankenævnet.
Selv om jobcenteret burde følge op på deres egne vurderinger og afgørelser.

Har du fået skriftligt svar? Har du forsøgt at klage på afgørelsen?

Ifølge principafgørelse 82-16 så skal jobcenteret tage stilling til fremadrettet indsatser før dit ressourceforløb bliver afsluttet.

og muligvis burde kommunen have forlagt din sag for rehabiliteringsteamet og truffet afgørelse inden udløbet af ressourceforløbet.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=185143

Jobcenteret gjorde det samme med mig, er blevet parkeret på kontanthjælp og de vil ikke følge op på deres egne vurderinger eller afgørelser.

Har du fået et skriftligt svar? Har du klage på afgørelsen?

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=185143

"Vi bemærker, at kommunen burde have forelagt din sag for rehabiliteringsteamet og truffet afgørelse inden udløbet af ressourceforløbet..."

Det er en betingelse, at kommunen har truffet beslutning om, hvilke indsatser der skal iværksættes fremadrettet inden et ressourceforløbs afslutning".
Pacman79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2017, 07:53   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Sagsbehandleren undrer sig over at ressourceforløbet ikke er forlænget.
For det første er hun jo sagsbehandleren og formodes er være den som gør arbejdet i din sag, altså ville jeg jo mene at hun er den person som skulle sørge for at få det forlænget, men har undladt at gøre det.
For det andet kan ressourceforløb ikke kan forlænges og det burde sagsbehandleren jo vide.
De kunne have givet dig et nyt ressourceforløb men det kræver som Pacman79 nævner i ovenstående indlæg at du kommer for rehabiliteringsteamet igen.

Desuden står der i principafgørelse 82-16 at du skal fortsætte på ressourceforløb indtil kommunen har taget stilling til hvad der efterfølgende skal ske, hvilket efter min mening betyder at du har ret til at få udbetalt ressourceforløbsydelsen indtil de har taget hånd om din sag på rette vis.
Citat:
Ophør af ressourceforløb

Kommunen skal inden ressourceforløbets afslutning træffe afgørelse om, hvilke indsatser der skal iværksættes fremadrettet.

Kommunen kan ikke blot forlænge et ressourceforløb. Kommunen kan give et nyt ressourceforløb, hvis betingelserne er opfyldt, og kommunen følger de særlige sagsbehandlingsregler, der gælder for at tilkende et ressourceforløb, herunder at udarbejde rehabiliteringsplan og forelægge sagen for rehabiliteringsteamet.

Hvis kommunen ikke når at tage stilling til, hvilken foranstaltning der skal iværksættes efter ressourceforløbet, skal ressourceforløbet og ressourceforløbsydelsen fortsætte, indtil kommunen har taget stilling.

Tilbud om nyt ressourceforløb

Hvis kommunen ønsker at tilbyde borgeren et nyt ressourceforløb, skal sagen forelægges for rehabiliteringsteamet inden afgørelsen.
Hvis du kigger i Stars nyligt udsendte vejledning, udsendt på foranledning af ministeren, så står der ordret citeret fra ovennævnte principafgørelse, men bliver også præciseret at ressourceforløb kan ikke forlænges.
Citat:
Ressourceforløbet bliver ikke forlænget på grund af perioder med sygdom, barsel eller andet. Men det kan evt. betyde, at kommunen vurderer, at sagen skal forelægges rehabiliteringsteamet med henblik på et nyt ressourceforløb. Hvis borgeren har behov for en indsats, der ligger udover det allerede tildelte ressourceforløb, kan borgeren få et nyt forløb efter inddragelse af rehabiliteringsteamet.
Såfremt kommunen vurderer, at borgeren skal tilbydes et nyt ressourceforløb, skal sagen altid gå igennem rehabiliteringsteamet.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2017, 12:17   #5
Pacman79
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2017
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Pacman79 er ny på vejen
Jeg er lidt i tvivl om, men måske kan ressourceforløbet godt forlænges hvis man er under 40 år?
Pacman79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2017, 12:27   #6
Dan Johansen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Dan Johansen er ny på vejen
Da jeg var i resourceforløb havde jeg en sagsbehandler men fik en ny da jeg røg på kontanthjælp.
Men det jeg skal er et møde med rehabiliteringsteamet så de kan vurderer om jeg er afprøvet nok. Jeg er 44år
Dan Johansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2017, 12:54   #7
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg tvivler om lige delen om at ressourceforløb ikke må forlænges skulle være anderledes for personer under 40, i tidligere link til Stars præcisering stod der citat fra også omtalte principafgørelse men der stod ikke at det kun galt borgere over 40.

Den eneste forskel jeg kan finde er at personen over 40 kan takke nej til et ressourceforløb nummer to, tre og fire, det kan personen under 40 ikke, der er bare ikke regler for hvad der sker når/hvis personen over 40 takker nej, formodentligt kontanthjælp.

Uanset hvad så skulle sagsbehandleren have iværksat et eller andet inden ressourceforløbet stoppede og det et eller andet kunne have været at "forlænge" ressourceforløbet ved at oprette et nyt ressourceforløb på måske et år til at færdiggøre manglende indsatser, men dette kræver som nævnt en tur over rehabiliteringsteamet.

@Dan Johansen
Så giver det jo mening at din sagsbehandler ikke vidste en fløjtende fis.
Hun har bare fået overdraget sagen efter at andre har lavet ged i sagen.

Er der lang tid til du skal møde rehabiliteringsteamet?
Har du økonomiske tab ved at komme på kontanthjælp frem for ressourceforløb?
Ellers bør du måske klage til jobcenterchefen over sagsbehandlingen, i tidligere citater fremgår det at hvis kommunen ikke er blevet færdig i tide, skal du forblive på ressourceforløbsydelse indtil du har mødt rehabiliteringsteamet igen, det bør du i givet fald holde dem fast på.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2017, 20:52   #8
Dan Johansen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Dan Johansen er ny på vejen
Fik at vide at min læge skulle skrive endnu en status og dette er gjort, så nu er det vel bare at vente på ar resourseteamet får tid til at se mig.
Dan Johansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension