K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2013, 13:27   #11
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Man kan jo spørge sig selv et meget simpelt spørgsmål - hvis regeringen mener at der er ca 28.000 førtidspensionister der er egnede til fleksordningen - hvor mon så de kommer fra?

Før eller efter 2003?
Tjaaaaah... begge steder fra, altså hvis regeringen fik hvad den ville have.

Men jeg ved godt hvad du mener. Fra før 2003, kunne man blive pensionist, med større arbejdsevne i behold, ikke?
Jeg kan ikke huske det præcist, men mener jeg har læst at det var fra ½ arbejdsevne, og nedefter, der kunne udløse pension.
Men de kunne lige så godt sige, at de mener vi alle sammen kan arbejde, med de 2 timer.

Nå men i hvert fald, så er det nærliggende at tænke tanken, at det er den der rækker fingeren op, for at skifte til ny ordning. Der kommer i søgelyset.

Nu kom jeg jo selvsagt med på 2003 vognen, men skulle noget lignende blive aktuelt i fremtiden, fra efter 2003, ville jeg ikke turde sige hverken buh eller bæh.

Jeg er spændt på om der en dag ligger et tilbud i postkassen, vedr. et ressourceforløb. Måske man skulle være på forkant, og sætte et, nej tak til ressourceforløbsreklamer på

Sidst redigeret af Thomas1981; 11-02-2013 kl. 16:14.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 15:03   #12
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
gammel til ny ordning

Hej

Hvis jeg var på det der hed mellemste førtidspension, ville jeg nok ikke turde røre ved det

Er på højeste førtidspension, er samtidig ældre 60 år næsten, er gift med en lønmodtager med forholdsvis god løn.

Som sagt når muligheden er der skal det undersøges om der er noget at vinde ved det

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 23:49   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Jeg kan ikke huske det præcist, men mener jeg har læst at det var fra ½ arbejdsevne, og nedefter, der kunne udløse pension.
Ja, hvis arb.evnen var nedsat til min. det halve, så var man berettiget til fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 09:18   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Tjaaaaah... begge steder fra, altså hvis regeringen fik hvad den ville have.

Men jeg ved godt hvad du mener. Fra før 2003, kunne man blive pensionist, med større arbejdsevne i behold, ikke?
Jeg kan ikke huske det præcist, men mener jeg har læst at det var fra ½ arbejdsevne, og nedefter, der kunne udløse pension.
Men de kunne lige så godt sige, at de mener vi alle sammen kan arbejde, med de 2 timer.

Nå men i hvert fald, så er det nærliggende at tænke tanken, at det er den der rækker fingeren op, for at skifte til ny ordning. Der kommer i søgelyset.

Nu kom jeg jo selvsagt med på 2003 vognen, men skulle noget lignende blive aktuelt i fremtiden, fra efter 2003, ville jeg ikke turde sige hverken buh eller bæh.

Jeg er spændt på om der en dag ligger et tilbud i postkassen, vedr. et ressourceforløb. Måske man skulle være på forkant, og sætte et, nej tak til ressourceforløbsreklamer på
Sådan er det for os på reglerne efter 2003 - der er lige som lukket op for, at vi kan blive ramt hvis en utidig regering føler at vi skal testes og revurderes på ny. Det kan aldrig ske for dem før 2003. De er totalt fredet!
Så ren taktisk vil det jo være fornuftigt, at få fjernet den fredning fra dem, ved at lade dem komme på ny ordning.
Samtidig får en del på den gamle ordning, nogle tillæg, som de kan tage med sig når de bliver folkepensionister - de tillæg bliver strøget hvis de går på den nye ordning. Så der ligger også en besparelse for kommunen!

Og jeg har stadig ikke fået svar (en politisk rundspørge), hvorfor dem på den gamle ordning ikke bare kan fortsætte på den gamle ordning og beholde deres goder/fredning, og så i stedet komme op på den højeste sats, som er præcis den samme som førtidspension på den nye sats. Bare uden bøvlet.
Men ingen vil svare.

Men jeg fik hutigt svar på mit spørgsmål, om jeg så ikke må gå fra den nye ordning til den gamle ordning, da jeg hellere vil miste penge og så få en permanent fredning, end at få flere penge på den nye ordning, og så føle jeg hænger i en tynd tråd altid.
Men det måtte jeg så ikke.

Så der er helt klart et formål med at få folk sluset over på den nye ordning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Hej

Hvis jeg var på det der hed mellemste førtidspension, ville jeg nok ikke turde røre ved det

Er på højeste førtidspension, er samtidig ældre 60 år næsten, er gift med en lønmodtager med forholdsvis god løn.

Som sagt når muligheden er der skal det undersøges om der er noget at vinde ved det

Hilsen
NPH
Synes også det lyder mere betryggende, at der gives tilbud om rådgivning, så er man flere til at kigge på fordele og ulemper
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 14:10   #15
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
fra gammel til ny ordning

Hej

Citat:
Samtidig får en del på den gamle ordning, nogle tillæg, som de kan tage med sig når de bliver folkepensionister - de tillæg bliver strøget hvis de går på den nye ordning. Så der ligger også en besparelse for kommunen!

Ved ikke hvilke tillæg du taler om, så vidt jeg ved bliver jeg bare folkepensionist som alle andre

Måske er totalt fredet lig med totalt glemt


Mit motiv til at undersøge mulighederne er

Min tillægsprocent har altid været nul, min FP er på minimum på grund af min kones løn

Hvilket også er ok, men som jeg ser det vil der på den nye ordning være lidt mere til mig

Er ikke nervøs for at nogen skal se på om jeg nu opfylder betingelserne for FP
Hvis nogen gider spilde tid på det så for min skyld gerne

Synes kun det er værd at undersøge

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 14:20   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Øøøøh.....jeg skriver jo også det er betryggende at du får rådgivning

Der er en DEL der får tillæg (hermed skrevet at det ikke er alle der får tillæg!), og ved du ikke hvilke tillæg det drejer sig om, så får du dem jo nok ikke

Du kan læse mere om det her:

http://www.foertidspensionist.dk/
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 15:46   #17
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hej

Citat:
Øøøøh.....jeg skriver jo også det er betryggende at du får rådgivning
Det er også derfor jeg skriver her , det er altid godt med rådgivning fra flere sider

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Konsekvensberegning for skift fra gammel ordning til ny ordning. Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 4 25-03-2013 20:26
Føp, gammel ordning, skift bortfald superhoax Politik og Samfund 7 03-07-2012 11:16
fp efter gammel ordning Hawk Misty Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-12-2011 10:28
førtidspensions formue kurtlar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 08-03-2010 17:49
Førtidspensions regler???? Færselsuheld Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 13-10-2009 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension