K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2013, 20:08   #1
froggyboogie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2012
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
froggyboogie er ny på vejen
min læge vil ikke hjælpe mig !!!

hej alle på K10
Jeg er desværre løbet ind i nogle store problemer efter et overfald 2 okt 2011 .
Jeg har store problemer med at vende tilbage til motion og en normal hverdag .Er selv ret sikker på hvad der er galt ,nemlig at mit blodflow i hjernen ikke virker optimalt (post commotio syndrom) . Når mit blodflow er slemmest og ikke virker stresser hele min krop op og jeg bliver irritabel og negativ og er faktisk en tikkende bombe
Min læge tror ikke på at det er det jeg fejler og han vil intet gøre .Jeg medicinere mig selv med seroquel ,det er lidt forskelligt hvad jeg tager men plejer at være 200 mg morgen / eftermiddag og 100 mg til at sove på . Mit problem er at kommunen heller ikke tager mig seriøst så er godt og grundig i klemme , jeg skal snart ud i noget aktivering som jeg er ret sikker på jeg ikke vil kunne klare ,men jeg må jo bare prøve !! Tænker faktisk på at skifte læge igen det er så nr 3 læge indenfor 2 mdr og hvad nu hvis han/hun heller ikke vil hjælpe og evt få mig scannet som nok ville være det klogeste da jeg ikke har fået en diagnosticering .prøver at komme tilbage til motion og hverdag ved at cykle og gå da pulsen ikke kommer super højt af det og man kan kontrollere det bedre selv . Har læst mig til at graduerings-træning skulle være den bedste måde at komme tilbage til en normal hverdag på .
Er der nogen der har et godt råd ang læge evt
på forhånd tak

kenneth

Sidst redigeret af froggyboogie; 25-03-2013 kl. 23:48.
froggyboogie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 20:35   #2
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af froggyboogie Se meddelelser
hej alle på K10
Jeg er desværre løbet ind i nogle store problemer efter et overfald 2 okt 2012 .
Jeg har store problemer med at vende tilbage til motion og en normal hverdag .Er selv ret sikker på hvad der er galt ,nemlig at mit blodflow i hjernen ikke virker optimalt (post commotio syndrom) . Når mit blodflow er slemmest og ikke virker stresser hele min krop op og jeg bliver irritabel og negativ og er faktisk en tikkende bombe
Min læge tror ikke på at det er det jeg fejler og han vil intet gøre .Jeg medicinere mig selv med seroquel ,det er lidt forskelligt hvad jeg tager men plejer at være 200 mg morgen / eftermiddag og 100 mg til at sove på . Mit problem er at kommunen heller ikke tager mig seriøst så er godt og grundig i klemme , jeg skal snart ud i noget aktivering som jeg er ret sikker på jeg ikke vil kunne klare ,men jeg må jo bare prøve !! Tænker faktisk på at skifte læge igen det er så nr 3 læge indenfor 2 mdr og hvad nu hvis han/hun heller ikke vil hjælpe og evt få mig scannet som nok ville være det klogeste da jeg ikke har fået en diagnosticering .prøver at komme tilbage til motion og hverdag ved at cykle og gå da pulsen ikke kommer super højt af det og man kan kontrollere det bedre selv . Har læst mig til at graduerings-træning skulle være den bedste måde at komme tilbage til en normal hverdag på .
Er der nogen der har et godt råd ang læge evt
på forhånd tak

kenneth
Først og fremmest vil jeg sige at det lyder som en træls situation du er i. Men dernæst er jeg nød til at sige, at det lyder som en ualmindelig dårlig ide at diagnosticere OG medicinere dig selv, uden at nogen læger er enige med dig. Og jeg kan faktisk godt forstå kommunen ikke lytter til dig, alene, hvis det er flere læger som har afvist det hos dig.

Men jeg håber, for dig, at du får en god løsning på det
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 21:04   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Anvendelse
Seroquel® og Seroquel® Prolong anvendes til behandling af skizofreni og andre psykoser. Anvendes desuden til behandling og forebyggelse af mani og depression ved bipolar affektiv sindslidelse.
Seroquel® Prolong kan også anvendes sammen med et antidepressiva til behandling af depression, når det ikke har været tilstrækkeligt at behandle med et antidepressiva alene.

Det lyder da til at være en skidt behandling af post commotio syndrom...

Det eneste middel jeg kan finde som i nogle tilfælde har effekt er Amitriptylin....

Måske er nogle af dine symptomer afledt af forkert medicinering.... så det ville jeg stoppe med, og så gå til lægen og bede om en henvisning til neurologerne..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 21:08   #4
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg ville finde en anden læge og se om det hjælper
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 23:06   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
ALDRIG hensigtsmæssigt aat selvmedicinere - du må og skal finde en læge der tager dig alvorligt nok til, at få lavet nogle undesøgelser, der kan påvise hvor problemet kan ligge.

Hvis du enten er for medicineret eller for agiteret, når du har kontakt med diverse læger, er det måske dér, den starter med at gå galt.

Prøv at henvende dig på den nærmeste gratisrådgivning i din kommune
(google på ordet 'gratisråd+givning'), og få en samtale med en psykolog, for at få lettet på frustrationerne, og måske hjælp til hvordan du kan blive taget alvorligt af en læge.

Synes også det virker underligt, når du har været ude for et beviseligt? overfald, at ingen er interesseret i at undersøge dine symptomer/skader nærmere...

Lad os høre hvad der sker her i DIN tråd. Hvis du fortsætter med at skrive i den samme tråd, kan vi nemmere følge med i tingenes udvikling. Eller mangel på samme.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 23:17   #6
froggyboogie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2012
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
froggyboogie er ny på vejen
lægerne kan ikke finde ud af at diagnosticere mig og så bliver jeg jo nød til selv at gøre det desværre .....
ny læge er et godt bud .
seroquel virker for mig kunne bla ikke sove om natten det kan jeg med seroquel .og desuden har det en sløvende virkning der ligger låg på mit stress ...tror bare jeg ser hvad tiden bringer , har opgivet læger og systemet , og ved godt at kommunen kun tager en seriøst hvis der er beviser for hvad man egentligt fejler ...derfor kommer der også mange syge i klemme hos kommunen bla pga fejldiagnosticering og manglende beviser ..

har prøvet antidepressiv og der fik jeg 6 timers søvn på 3 dage så det nægter jeg at prøve igen !!
froggyboogie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 23:26   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af froggyboogie Se meddelelser
lægerne kan ikke finde ud af at diagnosticere mig og så bliver jeg jo nød til selv at gøre det desværre .....
ny læge er et godt bud .
seroquel virker for mig kunne bla ikke sove om natten det kan jeg med seroquel .og desuden har det en sløvende virkning der ligger låg på mit stress ...tror bare jeg ser hvad tiden bringer , har opgivet læger og systemet , og ved godt at kommunen kun tager en seriøst hvis der er beviser for hvad man egentligt fejler ...derfor kommer der også mange syge i klemme hos kommunen bla pga fejldiagnosticering og manglende beviser ..

har prøvet antidepressiv og der fik jeg 6 timers søvn på 3 dage så det nægter jeg at prøve igen !!
Når jeg har tjekket seroquel på nettet, mener jeg ikke, man kan købe det som håndkøb, så køber du det måske på "det sorte marked" (bare en tanke)?? Det er altså ikke særlig smart. Har du tænkt på, at du måske kan skade dig selv med medicin, som du slet ikke har brug for?

Ja undskyld, men synes du skal lige være særlig varsom med at stille egne diagnoser på, hvad du selv fejler. Man må samarbejde med lægen, ellers må du skifte læge.. Det er også dit ansvar at kan kommunikere med lægen - ikke kun lægen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 23:28   #8
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af froggyboogie Se meddelelser
hej alle på K10
Jeg er desværre løbet ind i nogle store problemer efter et overfald 2 okt 2012 .
Jeg har store problemer med at vende tilbage til motion og en normal hverdag .Er selv ret sikker på hvad der er galt ,nemlig at mit blodflow i hjernen ikke virker optimalt (post commotio syndrom) . Når mit blodflow er slemmest og ikke virker stresser hele min krop op og jeg bliver irritabel og negativ og er faktisk en tikkende bombe
Min læge tror ikke på at det er det jeg fejler og han vil intet gøre .Jeg medicinere mig selv med seroquel ,det er lidt forskelligt hvad jeg tager men plejer at være 200 mg morgen / eftermiddag og 100 mg til at sove på . Mit problem er at kommunen heller ikke tager mig seriøst så er godt og grundig i klemme , jeg skal snart ud i noget aktivering som jeg er ret sikker på jeg ikke vil kunne klare ,men jeg må jo bare prøve !! Tænker faktisk på at skifte læge igen det er så nr 3 læge indenfor 2 mdr og hvad nu hvis han/hun heller ikke vil hjælpe og evt få mig scannet som nok ville være det klogeste da jeg ikke har fået en diagnosticering .prøver at komme tilbage til motion og hverdag ved at cykle og gå da pulsen ikke kommer super højt af det og man kan kontrollere det bedre selv . Har læst mig til at graduerings-træning skulle være den bedste måde at komme tilbage til en normal hverdag på .
Er der nogen der har et godt råd ang læge evt
på forhånd tak

kenneth
Mit bud er at du griber det forkert an

PCS er en vanskelig en at få anerkendt, og spørgsmålet er om der er gået lang tid nok. Jeg tror i alle fald at du skyder dig selv i foden med din selvmedicinering, for hvilke er potentielle PCS symptomer, og hvilke er bivirkninger fra medicinen? Oveni kamouflerer du så også de symptomer du har, så det kan være svært at bedømme hvad dit problem reelt er

Dernæst tror jeg ikke du skal bede om en skanning, for jeg kan forestille mig at sådan en både er omfattende og dyr, og derfor ikke bliver tilbudt før man er sikker på at der er en begrundet mistanke. Jeg har et (efterhånden) mangeårigt problem med mit hoved bag mig, hvor en hjerneskanning ville have været yderst relevant, men har aldrig fået bevilget det

Prøv i stedet at bede om at blive henvist til en neurolog. Lad for guds skyld være med at diagnosticere dig selv over for lægen, for så tror jeg ikke han lytter Omvendt har du en række vedvarende symptomer efter dit overfald, og da det nu er 1/2 år siden uden tegn på bedring, vil du gerne have undersøgt om der er sket nogle skader

Skulle din læge pludselig vise sig at være i gavehumør, vil en henvisning til udredning hos en neuropsykolog være helt fin

Hvis din læge nægter at sende dig til neurolog, må du så spørge ham hvad der skal til for at du kan blive undersøgt nærmere. Skal der gå længere tid? Tror han du lyver? Har du måske ikke fået forklaret dig selv godt nok, så han kan se alvoren i det?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 23:31   #9
froggyboogie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2012
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
froggyboogie er ny på vejen
jeg bliver i denne her tråd så det ikke bliver for indviklet og besværligt at finde hoved og hale i det hele og tak .
Jeg var ikke sløv sidst jeg var hos min nye læge og prøvede at forklare ham tingene som de var . Der var ingen hjælp at hente han virkede total ligeglad .Skulle have filmet det med skjult kamera ha ha så jeg havde et bevis !!iøvrigt havde han en elev /praktikant som ikke gjorde tingene bedre og til min fordel heller tror jeg !!!
psykolog koster penge og er der noget jeg ikke har så er det lige det .Gratis-rådgivning lyder godt det vil jeg google og takker .

Ups mit overfald var 2011 2 okt sorry

nej nej min læge ved godt jeg tager seroquel og fik min sidste recept fra distrikt-psykiatrien som jeg har været i kontakt med for 3 uger siden ca .Dem regner jeg med at høre fra meget snart .
froggyboogie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 23:43   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Nå så er jeg mere rolig.. *S*

Måske kan du få distriktpsykiatrien med ind over din sag, så de kan hjælpe dig med en yderligere udredning.. de kan jo også bedømme om der er kognitive skader osv, og kan måske lægge pres på din læge.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forstår ikke brev mht ferie-håber nogen kan hjælpe? Sanne33 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 14-10-2012 21:44
:( Kan slet ikke forstå det her ... Kan nogen hjælpe?.. Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 02-01-2012 19:11
Lægen vil ikke hjælpe? ??? Alt det andet 9 12-08-2010 08:59
Dø, for der er ikke penge til at hjælpe dig - TERM zuza Det er da strengt ! 2 22-08-2008 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension