K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2013, 10:34   #1
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Mit nye liv som førtidspensionist

Hurra, det lykkedes. Idag er det min anden dag i mit nye liv.
Jeg svæver og flyver nærmest rundt i en lykkerus.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan i andre som har fået tilkendt pension, har reageret.

Jeg selv har været hele følelsesregistret igennem den første dag, med gråd, glæde, latter, kuldegysninger og jeg ved ikke hvad.

Jeg fik svar for tre dage siden om at pensionen var godkendt pr. 1/3-2013 og ih hvor jeg nyder det.

Også mange kærlige tanker til jer som stadig venter, eller som måske har fået afslag- jeg ved hvor svært det er
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 10:53   #2
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Stort tillykke med at kampen er slut :-) Du skal nok finde dine ben igen, når du først har forstået det og har reageret færdigt...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 11:22   #3
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Stort tillykke, så kan du få ro når "rusen" har lagt sig

Personligt tog jeg det meget roligt, mærkeligt nok. For jeg har været nervøs næsten hele vejen. Men da det gik igennem, i okt. sidste år, at der kunne søges på §18. Så var jeg helt rolig. Den omvendte verden.

Nu er den første pension gået ind, og er stadig rolig Jeg tror der går noget tid, før jeg for alvor tror på det. Eller det går op for mig.

Nok fordi jeg er skeptisk, om jeg nu også kan regne med at jeg har min pension i fred. Med alt det der sker i samfundet. Men det er bare mig

Det skal bare blive hverdag, hvor lang tid det så end tager, så tænker jeg ikke over det mere

Sidst redigeret af Thomas1981; 02-03-2013 kl. 11:25.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 11:25   #4
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Det er så dejligt for dig at du endelig har fået ftp, og nu kan få roen til at tænke og gøre andre ting, som ikke lige har med sygdom at gøre. Tillykke med det.
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 12:58   #5
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Tillykke jeg fik selv min FP d 1 feb 2013, og har også været hele registeret igennem, og tro først det rigtig gik op for mig da min første udbetaling gik ind forleden dag.

Det er svært at forholde sig til efter så mange år i systemtet, men jeg nyder at jeg nu er "fri" og kan mærke for hver dag der går, at den angst for at tlf ringer eller at der ligger et brev fra kommunen bliver mindre og mindre..

Så endnu engang tillykke med tilværelsen i dit nye liv..

Mange knus Chihuahua
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 13:03   #6
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Tusind gange tillykke.

Jeg reagerede nærmest ikke i starten da jeg fik tilkendt min pension.

Et par uger blev jeg overlykkelig fordi "kampen" var slut.

Nogle måneder senere begyndte jeg at blive bange for om der var sket en fejl, og om jeg måske kunne fratages pensionen.

Jeg fik pension i 2006. Indimellem dukker disse tanker op igen (om jeg kan frakendes den). Især nu med alle de nye regler omkring fleks mm.

Jeg tror der findes utallige måder at reagere på.

Men vær du glad og nyd dit liv (så godt det nu kan lade sig gøre når man er syg)
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 15:51   #7
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Velkommen i klubben, og tusinde gange tillykke med FTP.det er altig rart at høre når det lykkedes for flere af os herinde, og mange har kæmpet en lang og opslidende kamp med kommunerne.


eskemand FTP. pr.1-1-2013
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 16:04   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg modtog også tilkendelsen med blandede følelser - følelsen af, kan det nu også passe, var meget fremtræden...og så tror jeg at jeg læste den tilkendelse 200 gange den første dag, til sidst var papiret helt nusset

Det første jeg gjorde efterfølgende, var at gå ud og købe en altankasse, jord og blomster - jeg fik pludselig sådan en lyst til at plante blomster, og kan huske jeg gik og nynnede og havde det fantastisk.

Til sommer er det 4 år siden, og jeg kan stadig få et lykkeligt sus i maven ved tanken om, at jeg ikke længere modtager breve fra jobcentret.

I perioder (kommer an på hvor jeg er mentalt), synes jeg det hele er af helvede til og at pensionen står i vejen for mit liv. Andre perioder kan jeg lige frem blive ramt af en ufattelig glæde over, at jeg har vundet retten til at være syg, og bare kan nyde min frihed, helt uden andres forventninger om hvad DE mener jeg kan eller skal.
Så jeg synes kurven både kan toppe og dykke, alt efter hvor godt eller skidt jeg har det....

Tror jeg har de udsving, fordi jeg stadig føler, at kommunen/systemet fejlede mig totalt ved at lade mig være på kontanthjælp i 21 år, uden at kunne tilbyde hjælp til at jeg kunne komme videre.......

Men grundlæggende er jeg rigtig glad og tilfreds, nu det ikke kan være anderledes.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 16:42   #9
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Min første reaktion var "Godt, nu får jeg endelig ro, men damn.. hvordan kommer jeg af pensionen igen"...

Det er nu 1/2 år siden, og jeg føler taknemmelighed for den ro jeg nu har fået. Omvendt hader jeg at være på pension. Det går svært ud over mit selvværd, og jeg føler jeg nu har fået en byrde af skam jeg skal bære rundt på.
Jeg har ikke haft det mindste af lykkefølelse

Mit fokus nu er at forsøge at højne mit eget funktionsniveau, da jeg har fået roen og rammerne til det. Jeg håber at være kommet så langt om et par år, at jeg igen vil være i stand til at arbejde på et eller andet niveau, for jeg tvivler på at min selvfølelse nogensinde vil kunne acceptere titlen førtidspensionist
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 19:13   #10
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg havde det sådan at nu var der ikke mere håb for at komme ud at arbejde. Det har taget meget tid lære at leve med og til sommer er det 4 år siden jeg fik og det er faktisk først nu jeg virkelig er glad at være der.
Tænk jeg kan få lov til at være syg uden nogle siger noget det er da fantastisk. Jeg kan gør lige hvad jeg vil når jeg vil det
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension