K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2010, 16:15   #11
janlin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2010
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
janlin er ny på vejen
Er der nogen der ved hvordan det er når man søger efter §18? min har taget 8 mdr. skal man ikke have tilbagebetaling?
janlin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 16:48   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af janlin Se meddelelser
Er der nogen der ved hvordan det er når man søger efter §18? min har taget 8 mdr. skal man ikke have tilbagebetaling?
Hej Janlin,

En §18 er hvor sagsbehandleren indstiller en til ftp. når hun finder sagen fyldest gørende hertil. Det kan tage alt lige fra 6 mdr. til 10 år. Alle behandlings muligheder skal være udtømte og ens lidelelse skal dokumteres for varig. Når sagen er antaget af pensionsnævnet for indstilling til pension har det 3 mdr. til at give tilkendelse eller afslag på pension. Er man så heldig at man får tilkendt pension, starter udbetalingen først fra den dag man får tilkendt pension.

Hvis dit spørgsmål omkring tilbage betaling går på om man ved evt. afslag og senere tilkendelse kan kræve tilbagebetaling fra det første afslag, så må andre mere garvede end mig komme til.

Min §18 sag har indtil videre varet 2 år, og er stadig ikke klar til indstilling.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 01:48   #13
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Min §18 sag har indtil videre varet 2 år, og er stadig ikke klar til indstilling.
Må jeg spørge hvorfor du ikke har søgt §17 så ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 09:19   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Solost,

Jeg går efter en §18, da jeg ønsker at sagsbehandlerne/kommunen skal indstille mig, hvorved jeg føler mig mere sikker på at få pensionen. Min sag startede i august 2008 med 2 x 3 mdr. arbejdsprøvning mhb. på fleksjob. Jeg måtte så efterflg. erkende, at det var ftp. jeg måtte gå efter i stedet så i løbet af 2009 blev der indhentet lægelige rapporter, der løbende skulle over lægekonsulenten hvorefter han så havde yderligere spørgsmål mm. Pt. er jeg ved at "udtømme" mine behandlingsmuligheder medicinsk og jeg håber det mere eller mindre bliver det sidste i min sag.

Først nu er mine papirer ved at være stærke nok til en §17 hvis ikke kommunen vil indstille, men det håber jeg da at de vil. Jeg har godt nok - igen - fået ny sagsbehandler efter min tidligeres sommerferie, men da jeg spørger hende den nye til status omkring min sag skriver hun:

"Som sagt har jeg fået din sag. Sagen er ikke færdigudredet. Der er indhentet de lægepapirer, der kan indtil nu. Der afventes nu, at der indhentes Statusattest fra behandlende psykiater, når du har været i behandling i tre måneder. Dette vil være ca. den 19.10.10.

Derefter vil lægepapirerne blive sendt til kommunens lægekonsulent, og der bliver udfærdiget/opdateret en ressourceprofil.

Det vil så blive vurderet om sagen skal overgå til pensionsafdelingen. Når sagen er sendt til pensionsafdelingen vil du få et svar inden for tre måneder"


Det lyder jo så meget godt, men jeg kan jo ikke vide om hun er ny og "naiv" eller kan sit kram. Udfordringen i min sag er dog lægekonsulenten, så nu må vi se hvad han siger efter min psykiater har fået lavet sin, forhåbentlig for mig stærke rapport.

Nå men så fik jeg lige forklaret hvorfor jeg ikke har søgt en §17.

Janlin af en anden tråd kan jeg jo så se at du har fået tilkendt pension iht. §18 på 8 mdr. Det var flot tillykke med det, håber du nu får ro til at leve.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2010, 20:25   #15
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Vi havde et ******* med hans sagsbehandler, der gjorde alt hvad hun kunne for at spænde ben...

Hun mente, at der stadig var behandlingsmuligheder, fordi min samlever havde sagt nej tak til Truxal, da han har prøvet det før, så brugte sagsbehandleren det som argument for et afslag..

Nå men vi gik så ind på sundhed.dk og printede alt ud af hvad han havde modtaget af medicin og der kunne man se at han havde fået det før, da han gik i behandling hos hans psykiater.

Jeg tog så op til møde med en af den fra pensionsnævnet og forklarede alt, hvordan har var, at han altid tog sin medicin og at han havde udtalelser om, at der ikke var mere at gøre for ham.

Torsdag den 16 December ringede jeg til hende jeg havde været til møde med og de havde besluttet at give ham hans pension, så han kunne få ro...

Så endnu en lykkelig beretning om, at man godt kan få pension på paragraf 17 og at nogen rent faktisk lytter til en.
Jeg er ikke et eneste sekund i tvivl om, at grunden til at den gik igennem, var fordi jeg mødte op og talte hans sag.

god jul derude :-)
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2010, 20:52   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ej hvor godt og tillykke med det.. håber det gavner at din kæreste får ro i sit liv nu fra den kant af..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2010, 21:13   #17
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
Vi havde et ******* med hans sagsbehandler, der gjorde alt hvad hun kunne for at spænde ben...

Hun mente, at der stadig var behandlingsmuligheder, fordi min samlever havde sagt nej tak til Truxal, da han har prøvet det før, så brugte sagsbehandleren det som argument for et afslag..

Nå men vi gik så ind på sundhed.dk og printede alt ud af hvad han havde modtaget af medicin og der kunne man se at han havde fået det før, da han gik i behandling hos hans psykiater.

Jeg tog så op til møde med en af den fra pensionsnævnet og forklarede alt, hvordan har var, at han altid tog sin medicin og at han havde udtalelser om, at der ikke var mere at gøre for ham.

Torsdag den 16 December ringede jeg til hende jeg havde været til møde med og de havde besluttet at give ham hans pension, så han kunne få ro...

Så endnu en lykkelig beretning om, at man godt kan få pension på paragraf 17 og at nogen rent faktisk lytter til en.
Jeg er ikke et eneste sekund i tvivl om, at grunden til at den gik igennem, var fordi jeg mødte op og talte hans sag.

god jul derude :-)

Godt gået - tillykke.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2010, 21:19   #18
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Godt kæmpet og stort tillykke, Sandie75.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2010, 21:50   #19
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Stort tillykke med din samlevers pension.

Hvor er han heldig, at han har haft dig til at kæmpe for sig.

Held og lykke i fremtiden til jer begge to.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvem kan indstille til flexjob memo Spørgsmål ang fleksjob 3 19-05-2011 16:33
Sagsbehandler prøver at indstille til førtidspension... gitta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 11-01-2010 15:13
Ville du melde dig ind her ??? Stella Dit og Dat 7 17-01-2007 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension