K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2012, 07:33   #1
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
Overtrædelse af færdselsloven: rabat for førtidspensionister?

Kan en førtidspensionist får rabat for overtrædelse af færdselsloven? I andre ord betaler mindre!
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 09:15   #2
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Bødenedsættelse

Hej

Se http://www.politi.dk/Nordsjaelland/d...gskontoret.htm

Jeg tror det gælder for alle med lav inkomst

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 12:02   #3
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
Tak

Tak for hjælplen, det var det perfekt svar
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 22:30   #4
Neslo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Neslo er ny på vejen
Alle kan opnå en 50% rabat, dog er der et minimums beløb der skal betales, tror det ligger på 500,00kr. Det er et spørgsmål om størrelsen på ens indtægt, og ligger ens indtægt, eksempelvis i år 2011 under 149.370kr. så er man berettigede til en 50% rabat.

Det er ikke korrekt, eller en fylds gørende måde, det der er formuleret på nord sjællands politis hjemmeside, se link tidligere af NPH.

Man gå altid ud fra gerningstidspunktet. Har du på gerningstidspunktet haft en indtægt på mere end i eksemplet fra 2011 på 147.370kr så er du ikke berettet til en 50% rabat.

Som enlig FTP, uden anden indtægt, kan du gøre din ret gældende til en 50% rabat de første ni mdr. hvert år.
Tro endelig ikke det er nemt, at få sin ret, men det ved de fleste her på K10. Du skal kæmpe for din ret og regn med, at blive chikaneret af ordensmagten.

Hilsen og god fornøjelse med den kamp.
Neslo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 11:22   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er det korrekt, at man holder en år til dato indtjening op mod en årsindtlgt? Det vil jo så sige, at alle der i januar måned tjener under det nævnte beløb på 149 kkr kan få nedsættelse. Kender ikke lovparagraffen men kunne nu forestille mig, det er årsindtægt mod årsindtægt. Man kan føli også dele de 149 kkr med 12 måneder og til sammenligning få en gennemsnitlig månedsindtægt.
politi.dk
"For personer, der er over 18 år på gerningstidspunktet, og som har en særlig lav indtægt, kan bøden nedsættes til det halve – dog mindst 300 kr. Nedsættelse kan ske, hvis årsindtægten (før skat) ikke overstiger 149.370 kr. Beløbsgrænsen gælder for overtrædelser begået i 2011.

Hvis du mener, at dine indtægtsforhold kan medføre en nedsættelse af bøden, bør du snarest muligt rette henvendelse til politiet og vedlægge dokumentation for dine indtægtsforhold i form af seneste årsopgørelse og lønsedler eller lignende. Du bedes ved henvendelsen henvise til din fødselsdato. Det bemærkes, at bøder for spirituskørsel, kørsel i frakendelsestiden og kørsel uden at have erhvervet kørekort ikke nedsættes."

Sidst redigeret af stampe; 11-08-2012 kl. 11:32.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 20:33   #6
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Thumbs down Det er nogen år siden

Jeg blev snappet for at køre uden forsikring, så en bøde på mange penge.

Jeg slap med 500 kr- og JO TAK- mukkebikken ER forsikret. Igen.

Det var også DUMT, men jeg havde ladet forsikringen udløbe, da jeg i 1½-2 år pga en kvast skulder ikke kunne køre, og da jeg prøvede... Ja, jeg er typen, der ALTID bliver knaldet.

Jeg bliver også altid stoppet i tolden. Jeg må se meget skyldig ud.

Men det er dumt ikke at have forsikring på sit køretøj. Hvis man husker, det ikke gælder: Hvis du er påvirket, kører 2 på éen, og den er ulovlig. Det kan blive meget meget dyrt- i sidste ende. Personskader og buler...
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 22:53   #7
Neslo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Neslo er ny på vejen
Det er et ganske almindelig rets princip vi taler om. Det er på gerningstidspunktet eller med andre ord, den dag forseelsen blev begået, man gør regnskabet op.

Dybest set, er det jo kun den almægtige, der med sikkerhed kan forudsige hvad der ske i morgen. I en ret stat bruger man begreber som fakta og ikke et hvis nu hvis eller forventet indtægt.

Det har og er måske stadig, en velbevaret hemmelighed, men de fleste mennesker kan de første par mdr. af året gøre 50% rabatten gældende.
Det er ikke nemt og man bliver generet på mange måder, men det kan lade sig gøre.
Neslo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
65-billetter, "mimrekort", rabat - førtidspensionister zuza Et godt link! 75 03-02-2013 21:09
Overtrædelse af tavshedspligt FrkM Dit og Dat 34 26-07-2012 10:51
Overtrædelse af handicapkonvektionen? Maybe Hjælpemidler til handicappede 3 06-11-2010 09:00
rabat til førtidspensionister...hvor? Tzari Den nyttige viden vi alle har 5 13-09-2010 16:20
Rejse-rabat for førtidspensionister? sinelou Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 08-03-2008 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension