K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2009, 13:46   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Nu er jeg så på et slankekursus o efter det skal jeg på endnu et. På det jeg er nu fik jeg idag afvide at jeg aldrig ville få pension eller flexjob så læng jeg var overvægtig.
citat

Det er dog den værste gang løgn jeg længe har hørt...så skulle overvægtige være uden for ret til førtidspension ? TRO IKKE PÅ DET..

Tro på det her

eg er en 36 årig kvinde fra Kbh. Min sag har kørt i 6 år , og jeg har netop fået et endeligt nej fra ankestyrelsen på førtidspension.
Jeg lider af angst, social forbi, ocd, agora forbi, svære depressioner, gigt i ryg og knæ, migræne, svær psoriasis og jeg er meget overvægtig.


kommunen ved du er syg ellers søger du ikke pension...

og NUSLI

Da jeg blev syg og deraf mere inaktiv fik jeg smertestillende, lykke, nerve- og sove medicin, der gik 2½ år så var jeg vokset med 30 kg. fra at være normalvægtig (Ifgl. BMI) var jeg nu fed, har igennem det sidste år tabt 12-13 kg og kæmper med resten, men i alle lægekonsulentpapirer fra Jens Bang skriver herren at *klienten bliver meget mere mobil hvis hun taber 35 kg da hendes sygdomme i overvejdende grad skyldes den belastning som hendes fedme pålægger hendes bevægapparat*

AHHHHHHHHHHHHHHHH Jens Bang...mageløst...han er igen ude og diagnosere folk uden nogensinde at have set eller undersøgt dem...OVERVÆGT udelukker ikke sygdomme.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 03:04   #12
Malene2450
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
Malene2450 er ny på vejen
Hej igen.

Mange tak for alle jeres svar, håber dog stadig på at hører fra overvægtige der har fået tilkendt pension eller flex.,

Det var jobcentret i Baldersgade der efter alle disse år startet pensionsagen dog skrev de i rapporten at de ikke støttede at starte en førtidspensionssag da de mente et massivt vægttab kunne forbedre min arbejdsevne samt en længerevarende praktik kunne hjælpe.
Nu er det dog sådan at jeg selv i min sidste arbejdsprøvning søgte om forlængelse da jeg havde været syg hele 3 gange med lungebetændelse, men de forlængede kun med 1 mdr da de mente dengang at dette var nok. Udover det har jeg sidste år søgt om at komme på et slankekursus men fik nej da jobcentret i baldersgade ikke mente det var relavant og ja alt dette står i mine papirere og alligevel får jeg afslag på førtidspension med netop de grunde som de selv før har udtalt ikke var relavante, ja undskyld mig så bliver man sgu vred.,

Ankestyrelsen havde samme grund til afslag som jobcentret i baldersgade og desuden havde de lavet hele 9 fejl i deres afsalg. De havde opfundet sygdomme jeg slet ikke fejler og de skrev at jeg havde hele 4 følgesygdomme pga overvægt hvilket jeg kan dokumentere er løgn. Jeg har været i retshjælp og fået ret i at ankestyrelsen og baldersgade er forkerte på den og de har forsøgt at hjælpe men ankestyrelsen har afvist alt og mere er der ikke at gøre her i vores retssamfund, lækkert.:,

Jeg synes jeg har ret til at være overvægtig, jeg hverken ryger eller drikker men mad kan jeg lide og føler ikke selv det har noget at gøre med mine sygdomme.

Og nej min psykolog har aldrig i sine udtalelser skrevet at min overvægt har virkning på mine psykiske sygdomme.

Og ork ja jeg har skam fået aktindsigt, enda flere gange og Borgerrådgiveren har hjulpet mig med hele 3 sager hvor de 2 endte i meget store undskyldninger fra kommunen.

Og ja jeg kan arbejde i ca 9-10 timer men det er jo netop ikke nok til flek og her ligger hele problemet. Pga min agoraforbi kan jeg ikke køre med offentlige transport midler og får derfor taxa hver gang jeg bliver aktiveret og for mig virker det ulogisk at man bliver ved og ved at afprøve mig når resultaten hele tiden er det samme.

Hvor mange gange skal man afprøves? Hvilke erfaringer har i andre?,

Vedr medicin får jeg en del, men ikke lykkepiller, dem opgav jeg efter et par mdr. Det er ikke en løsning synes jeg. Jeg får en masse smertestillende piller samt et hav af vitaminer da jeg ikke kan optage vitaminer fra maden.

Det var en sagsbehandler på et kursus på reflex som jeg går på i øjeblikket der sagde at ingen overvægtige i Danmark får flex eller pension så jeg kunne lige så godt bruge de næste år på at tabe og helt ærlig så virker det ulogisk for mig.
Jeg har været overvægtig hele mit liv og har en bmi der siger ekstrem overvægtig men som mange af mine udtalelser siger er dette ikke et problem da jeg er indefor kontorfaget og det er ihvertfald ikke hvoedproblemet som det nu er gjort til.
Mit hovedproblem er det psykiske og det at kommunen bevilliger taxa til hver aktivering viser jo at de dog ankerkende dette.

Virker min sag ikke dybt mærkelig?,

Har andre nogenlunde samme erfaringer?

Og er der andre der har dårlige erfaringer med Cap/reflex her i København?

Mange hilsner Malene
Malene2450 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 04:03   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved ikke hvor længe kommunen vil arbejdsprøve én, men jeg kan da fortælle dig, at jeg har været på kontanthjælp i 21 år og har ALDRIG haft et arbejde grundet psykisk sygdom. Men jeg har over 35 arbejdsprøvninger bag mig der ALDRIG er gennemført, igen, grundet psykisk sygdom. Og ALLIGEVEL vil de frygtelig gerne have jeg tager ud i en ny arbejdsprøvning PÅTRODS AF at min læge har skrevet at jeg IKKE kan arbejdsprøves mere + at min psykiater har skrevet at jeg IKKE MÅ arbejdsprøved pga opblomstring af psykotiske symptomer + at deres egen selvvalgte psykolog har skrevet i en læææængere rapport, at hun på ingen måder vil støtte op om en arbejdsprøvning og at hun direkte fraråder ethvert forsøg på at sluse mig ud i noget da det bogstaveligt talt kan ende med med selvmord.
Men lytter de så? NÆ!
Så planter de istedet alle mine speciallæge erklæringer hos lægekonsulenten og lades som om de overhoved ikke ved noget som helst og forklare at ALT afhænger af lægekonsulenten (som jo ikke kan gøre mig rask uanset HVAD han/hun skriver) og fortæller mig at jeg vil få svaret i Januar. Så ringer jeg i Januar og får at vide, at min sag slet ikke er i Skeldbækgade mere, men er forseglet og flyttet til Task force. Så pludselig har jeg heller ingen sagsbehandler!!
Nu har jeg ventet i TI MÅNEDER på svar fra lægekonsulenten.
Og i morgen skal jeg til at have lavet ressourceprofil, for sådan en har jeg aldrig haft...selvom jeg har rykket for den gennem flere ÅR. Og nu hedder det sig at jeg slet ikke må få afvide hvad lægekonsulenten har skrevet før end min sag er afsluttet?????? (but why?!)

Men skulle førtidspensionen engang gå igennem, jamen så skriver jeg da her som overvægtig og fortæller dig, at overvægt ikke altid er af afgørende betydning
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 07:26   #14
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Hej Malene,

Hvor er det træls for dig at være bland så inkompentente mennesker.

Jeg har lige en kommentar til Og ja jeg kan arbejde i ca 9-10 timer men det er jo netop ikke nok til flek og her ligger hele problemet Min gudmor er visiteret til 9 timer fleks arbejde fra SLagelse kommune og hun elsker det job hun har fået. Bare lige for at sige at det godt kan lade sig gøre at min fleks på få timer. Så længe man arbejde nogle timer, så får an jo ikke FP og så er Fleks vist vejen.

Det bare mine tanker omkring det
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 10:11   #15
Henriette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
Henriette er ny på vejen
Smile Jeg er blevet tilkendt flexjob

Ikke fordi jeg kan hjælpe dig så meget, men jeg blev tilkendt flexjob for ca. 2½ år siden selv om jeg er og var det man kalder svær overvægtig.

Jeg håber ikke du fortvivler helt over det første svar du har fået, men håber du har mod på at gå videre i systemet. Drag din fagforening eller en anden kompentent person (f.eks. en af de foreninger for førtidspensionister og flexjobber) ind i sagen. Du betaler til din fagforening, for at de kan hjælpe dig. Jeg synes du skal bede om hjælp, det er ikke noget du selv skal side og bikse med og sidde og fortvivle over alene.

Der bliver flere og flere i Danmark der bliver overvægtige, og måske er din sagsbehandler den næste - skal han/hun så fyres??? - ja, hvorfor ikke!!!

Held og lykke i fremtiden
Henriette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 10:41   #16
jose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Indlæg: 35
Styrke: 16
jose er ny på vejen
Kommunen søger pension til mig.
Jeg er overvægtig og mine sygedagpenge blev stoppet pga min livsstil. Dette uden
at vide, hvordan jeg lever.
Jeg ankede selvfølgelig og skrev, hvordan jeg lever ( sundt ), men har svært ved at tabe mig pga min sygdom. Samtidig skrev jeg, at jeg følte mig dybt diskrimineret.
Siden blev kommunen nødt til at tilbagebetale mine sygedagpenge tilbage. Og nu har piben fået en hel anden lyd.
Efter arbejdsprøvning og ressourceprofil, bliver der nu søgt pension til mig.
Så det nytter at kæmpe. Vi bliver ikke overvægtige af egen fri vilje.
Knus Jose.
jose er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pension på det foreliggende grundlag- nogen der kender proceduren? kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 04-02-2013 10:13
Kommuner tvinger overvægtige på slankekur Webmaster K10 Nyheder 0 09-01-2013 08:10
Nogen der har fået tidsbegrænset pension frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 17-08-2009 21:44
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension