K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2008, 23:28   #1
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Jeg har fået bevilliget fleksjob

Jeg har lavet et indlæg om lovgivning og heri lovede jeg at komme med en opfølgning af min sag…

Min sag var på pensionsteam i december 2007 hvor det blev besluttet at udsætte afgørelsen om de ville indstille mig til pension da min sag skulle afklares yderligere.

Min rådgiver ved kommunen kunne ikke få oplyst hvad de ville have yderligere belyst. Derfor indstillede han mig til fleksjob.

På fleksteamet i januar fik jeg afslag, pga. de mente jeg var for syg til et fleksjob. Da de så fra fleksteamet begyndte at stille spørgsmål om hvorfor pensionsteamet havde udsat afgørelsen kom meldingen fra pensionsteamet (6 uger efter deres møde) at de mente jeg skulle undersøges hos psykiater…

Min fagforening og jeg blev enige om at vi ville søge §17 pension nu her når mine sygedagpenge stopper.

Jeg blev så i mellemtiden indkaldt til møde på kommunen fordi der skulle laves en handlingsplan for at jeg kunne vente tilbage til arbejdsmarkedet. Dette møde ringer min rådgiver så og udsætter da min sag igen er blevet vendt og diskuteret på kommunen og nu er de i tvivl om om det er den rigtige afgørelse jeg har fået da jeg fik afslag på fleksjob… Så min sag skal med på møde igen.

Rådgiveren ringer efter dette møde og forklarer mig at jeg nu er blevet tilkendt fleksjob med tilbagevirkende kraft fra det møde hvor jeg fik afslag. Hun forklarer mig at der i den tid fra afslag til tilkendelse af fleksjob er nogle sm afgørelser i henhold til lov om aktiv beskæftigelsesindsats §70 som ligger til grund for at afslaget er givet på forkert grundlag… JEG har ikke fået at vide hvilke sm afgørelser der er tale om.

I brevet om bevilling af fleksjob står der at en nærmere afklaring af min arbejdsevne vil kunne afgøre om jeg kan matches til et fleksjob eller der skal søges pension…..

Min rådgiver i fagforeningen kender intet til alt dette her med at kommunen ville have min sag med på møde igen og at jeg har fået tilkendt fleksjob. Han har nemlig haft ferie de sidste 8 dage hvor alt dette er sket. Jeg skal til møde med ham i næste uge, han regner med jeg kommer for at vi skal indgive en §17 pensionsansøgning… så han bliver nok lidt overrasket, er spændt på at høre om han er tilfreds med denne udvikling i min sag…..

Undskyld det blev så langt jeg har prøvet at korte det så meget af jeg kunne.

Knus Lotte A.
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 23:34   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
jeg forstår ikke helt!

Hej Lotte

Vil lige høre, er du så visiteret til flex - UDEN de kender din reelle arbejdsevne, eller misforstår jeg noget?



Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 23:45   #3
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Hej Lena

Nej du kan tro de kender min reelle arbejdsevne... den er 8-10 timer i ugen....

Jeg har været gennem arbejdsprøvninger som viser dette, har været gennem adskillige speciallæger, al verdens behandlinger, smerteklinik mm.. så jeg er vist udredt hele vejen rundt undtagen lige psykiater som jeg går og venter på jeg skal til.

Skylder vist at sige jeg har fibromyalgi, kronisk hovedpine og migræne.

Spørg endelig hvis der er andet.

Knus
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 23:50   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hej Lotte

Tak for svaret. Blev lige helt rund-forvirret - det er jeg jo nok stadigvæk for flex med så få timer - det er vist ikke de jobs der hænger på træerne.

Men selvfølgeligt dejligt for dig. Håber der snart viser sig en god arbejdsgiver, som du bliver glad for!

Held og lykke fremover



Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 23:53   #5
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Tak skal du have... nej det bliver ikke nemt at få et fleksjob med de timer...

Jeg har lidt på fornemmelsen de vil afprøve mig og så hvis jeg ikke kan få flere timer så bliver jeg indstillet til pension men nu må vi se... jeg håber da rigtig meget på at en arbejdsgiver vil ansætte mig...

Knus
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 23:54   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hold da helt op, LotteA, hvor de trækker dig rundt i manegen.
Det er godt, du har fagforeningen med.

Du skrev:
Citat:
Fleksjobteamet finder din helbredssituation til at være sådan at du ikke ville kunne honorere de krav der stilles for, at kunne bestride et fleksjob. Dine skånebehov er således så store at det ikke vil være muligt, at pege på en jobfunktion du ville kunne varetage, selv med de massive skånebehov du har.
Dette er MEGET vigtigt, for der står faktisk, at du bør have pension.

Og jo... man kan godt blive visiteret til fleksjob uden at kende den reelle arbejdsevne. Betingelsen er varig og betydeligt nedsat arbejdsevne, hvor skånebehov og timeantal kan fastsættes senere.

Men så er du i det mindste sikret, at dine sygedagpenge ikke stoppes... og da slet ikke, når kommunen mener, du skal til psykiater.

Hvad i alverden kan en psykiater gøre ved dine skavanker? Det er mig en gåde.

Men nogle kommuner bruger tricket at henvise til psykiater... så går tiden med det, og så kan de "klistre" endnu en diagnose på borgerne. Det er godt nok misbrug af den underbemandede psykiatri, som kunne bruges på folk, der virkelig trænger til psykiater, men som ikke får nogen hjælp.

Nå, men det var lige et "lørdagsgylp" over misbrug af lægeressourcer.

Jeg kan da anbefale dig at spørge din fagforening, om ikke den mener, at det er "overoplysning" af din sag, da der jo ligger rigelig dokumentation i forvejen for din arbejdsevne. (Det står i loven, at kommunen IKKE må "overoplyse" en sag.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået et fleksjob ? Humlebi07 Er det overhovdet til at få fleksjob? 18 07-02-2017 18:46
Weeeeee bevilliget fleksjob pspina Hvordan forløb det da du søgte fleks? 15 24-04-2016 18:18
I arbejde på kontanthjælp (bevilliget fleksjob) Carina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-08-2012 15:23
Har fået fleksjob :-) andi1975 Din historie 2 13-12-2008 14:42
Jeg har fået et fleksjob Bea Din historie 13 16-12-2007 12:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension