K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2006, 07:14   #1
abbi68 - Slettet medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2006
Indlæg: 44
Styrke: 0
abbi68 - Slettet medlem er ny på vejen
Pensionssag?

hej og godmorgen.

Som I måske kan huske fra mine andre indlæg, så er jeg jo igang med en revurdering. Der har været lidt hiven frem og tilbage mellen kommunen og reva, ang. om reva vil have mig.

Igår sagde min sagsbehandler så at hun var ved at skrive til reva igen og hvis hun ikke hørte fra dem, så vil hun på mandag gå til sin chef og spørge hvad de skal gøre. Jeg fornemmer at det hele kører på sidste vers inden de beslutter hvad de/jeg skal. Dvs. flexjob eller pension.

Men der mangler en udtalelse fra psykologen. Den hvor han bekræfter at han mener at en pension er på sin plads i en årrække. Psykologen har sagt til mig at kommunen skal kontakte ham for at få den, Men min sagsbehandler siger hun ikke kan få fat i ham. (jeg er ikke psykisk syg, det er pga af en anden sygdom jeg har)

Hvis de på kommunen beslutter på mandag hvad der skal ske, så kommer den sidste oplysning fra psykologen jo ikke med. Panik, panik.

Hvad skal jeg gøre? Hjælp please

Hilsen abbi68
abbi68 - Slettet medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2006, 10:45   #2
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 54
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Pensionssag?

Hej Abbi

Selv om hun går til sin chef mandag for at høre hvad der skal ske med sagen, så er det vel ikke ensbetydende med at der bliver truffet en afgørelse?

Jeg vil da høre om det ikke kan lade sig gøre at vente til at der ligger noget fra psykologen, da jeg synes det er en dårlig undskyldning at hun ikke kan få fat på ham....så må hun da sende det skriftligt at de skal bede om en udtalelse fra ham.

pøj pøj til dig
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2006, 10:59   #3
abbi68 - Slettet medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2006
Indlæg: 44
Styrke: 0
abbi68 - Slettet medlem er ny på vejen
RE: Pensionssag?

Jeg har lige haft kontakt med min sagsbehandlers chef og han siger at der ikke bliver besluttet noget i min sag på mandag. Men, han vil på mandag snakke med min sagsbehandler og selv se min sag igennem og så sørge for at alle nye oplysninger kommer med også den fra psykologen. Først når alle oplysniger er der skal der besluttes hvad der skal ske. Han vil kontakte mig når han har set på min sag og han sagde det vil blive på mandag.
abbi68 - Slettet medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2006, 20:07   #4
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Pensionssag?

Hej abbi68.

Oplysninger der skal bruges til at træffe en afgørelse i en sag, skal være skriftlig.

Kommunerne har overenskomst med læger, hospitaler og speciallæger hvor det er muligt at indhente journaloplysninger, statusattester og speciallægeerklæringer - denne overenskomst han man ikke med psykologer - men fremgangsmåden plejer at være, at man anmoder psykologen om en skriftlig udtalelse - det koster som regel kommunen et sted mellem 2 - 5000 kr. men sådan er det.

Det er helt sikkert, at hvis en udtalelse fra en psykolog kan have betydning for en afgørelse i din sag, skal kommunen også indhente den. Hvis de ikke gør, og du får et afslag, klager og sagen bliver videresendt til den sociale sikringsstyrelsen, kan jeg næsten sige med garanti, at så vil sagen også blive hjemvist på, at der mangler oplysninger til at der kan træffes en afgørelse.

SÅ, det din sagsbehandler SKAL gøre, er at indhente en skriftlig udtalelse fra din psykolog, hun skal ikke ringe til ham, da det ikke kan bruges til noget.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2006, 20:24   #5
abbi68 - Slettet medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2006
Indlæg: 44
Styrke: 0
abbi68 - Slettet medlem er ny på vejen
RE: Pensionssag?


Hej pia

Jeg er jo så nødt til at få akteinsigt for at finde ud af om alle oplysninger er taget med. Det er mest den fra psykologen jeg er intereseret i er med. Jeg kan jo spørge chefen af på mandag om de har fået bestilt den udtalelse. Men chefen sagde jo også til mig at der ikke bliver besluttet noget før alle oplysninger er med.

kh abbi
abbi68 - Slettet medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2006, 20:29   #6
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Pensionssag?

Hej Abbi.

Jeg synes da du skal bede om aktindsigt, også fordi det er en god måde af følge med i sin sag.
Men det er helt sikkert en oplysning der er relevant og derfor skal den også med, inden der kan træffes en afgørelse.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2006, 15:27   #7
abbi68 - Slettet medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2006
Indlæg: 44
Styrke: 0
abbi68 - Slettet medlem er ny på vejen
RE: Pensionssag?

Til Pia

Min sagsbehandlers chef ringede ikke tilbage mandag som han lovede så her i eftermiddag ringede jeg til ham. Han sagde at min sagsbehandler havde fået fat i reve mandag eller tirsdag og de vil indkalde mig efter påske, men det kunne jeg snakke med min sagsbehandler om og stillede mig om til hende. Hun tog ikke telefonen (hvilket jeg heller ikke havde forventet), så jeg røg tilbage til chefen. Han ville så stille mig om til telefonsvareren, men jeg takkede nej og forklarede at jeg x-antal gange havde skrevet mail og indtalt besked og hun ikke reagerede. Han ville så sige til hende at hun skulle ringe til mig. Jeg troede så at når chefen sagde det til hende at så ville hun også ringe til mig. Men jeg har ikke hørt en lyd og de lukker kl. 15 og onsdag har de helt lukket.

Mit spørgsmål er nu: Hvad skal jeg gøre når chefen ikke engang kan få hende til at ringe, og han ikke selv ringer tilbage som lovet. Jeg er lige ved at opgi det hele, for jeg kan snart ikke tage den evige kamp mere.

Hilsen abbi68
abbi68 - Slettet medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2006, 21:22   #8
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Pensionssag?

Skriv at du ønsker aktindsigt i din sag, de har 10 hverdage til at sende det til dig - hvis de ikke kan overholde fristen på de 10 hverdage, skal du straks klage over det!!!

Ellers kan jeg kun råde dig til at blive ved med at ringe, og i sidste ende møde op i deres åbningstid for at få hende i tale!!

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Genoptagelse af pensionssag. PMH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 16-08-2010 10:39
FruPia1´s Pensionssag frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 57 14-08-2009 13:17
En rigtig god pensionssag... oldeknold Din historie 6 04-06-2008 23:09
Skjult dom i pensionssag Bent At søge førtidspension 1 09-10-2007 17:57
pensionssag. sparkongefre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 23-03-2007 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension