K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2011, 23:11   #31
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Lotte68,

Hvor til vil I sende klagen ? Jeg bor ikke i København, men udenfor og min sag går indtil videre ok.

Er det nødvendigt at personificere en sagsbehandling, fremfor at klage over selve sagsbehandlingen i Københavns kommune og det du har været igennem ?? Du kan naturligvis føle at der er tale om personforfølgelse og det bør jo ikke finde sted. Du kan klage over de personer du vil, men hvad skal der gøres herved og hvilket svar/tiltag forventer du ?

Ps. En af mine diagnoser er iøvrigt Somatisering i psykisk forstand...
Jeg synes ikke du kan mene at hvis man ikke svarer dig promte, så kan du ikke være en del af tråden.
Vi var faktisk lige midt i noget, og ja det var nogle bestemte ting vi talte om, man må altså først færdiggøre det man er i gang med før man kan køre i nyt spor. Dette enme kræver enormt koncentration også selv om jeg har hjælp til at skrive.

Jeg har skam også klaget. Det kan du være sikker på.
Jeg har klaget til Borgerrådgiveren.
Jeg er i gang med klage nr. to, en klage over Jobcenter Musvvaagevej.
Min første klage over Nyroprsgade forventes færdigbehandlet om et par uger.
Den blev oprettet i august, så det har taget sin tid.
Borgerrådgiveren skulle så først undersøge om der var grundlag for at gå videre med min klage, og de sagde det var der kun hvis de vurderede at Jobcenter ikke havde overholdt loven.
Kort tid efter fik jeg besked at de ville sætte en grundig undersøgelse af min sag i værk.
Det er den jeg nu afventer svar på.

Jobcenter har kun igennnem sagen kommet med totalt lamme svar, fx at de skam har behandlet min sag da jeg jo har været indkaldt til jobsamtaler, og så har de nævnt alle datoerne for de jobsamtaler jeg var indkaldt til.
Øh ja det var de samtaler hvor jeg fik at vide jeg ikke måtte spørge ind til min sag overhovedet, og blev diskrimineret med jeg ingen rettigheder havde, og hver gang forsøgt tvangsaktiveret.

Ja sådan begyndte min sag også, de er skam flinke nok i begyndelsen indtil de ser du ingen arbejdsevne har, så bryder hel*ede løs, bare så du er advaret hvis det er tilfældet med dig, at du er kronisk syg uden rest af arbejdsevne.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 23:38   #32
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Hmmm Lotte68 du er da smadder "heldig" at få alle idioterne.. og at de alle sammen er ude efter dig..

Den ortp. læge du beskriver som term-læge.... jeg fatter ikke at du ikke startede med at klage til patientklagenævnet... det må da ha være totalt oplagt!!

Og så mener jeg ikke at denne her tråd hører hjemme her i dette forum... fordi at I alle gemmer jeg bag et nick-name så kan man altså ikke tillade sig at hænge folk ud med navn, titel og arbejdsplads...
Er I klar over at web kan få siden lukket pga det I har gang i??

Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 01:13   #33
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hmmm Lotte68 du er da smadder "heldig" at få alle idioterne.. og at de alle sammen er ude efter dig..

Den ortp. læge du beskriver som term-læge.... jeg fatter ikke at du ikke startede med at klage til patientklagenævnet... det må da ha være totalt oplagt!!

Og så mener jeg ikke at denne her tråd hører hjemme her i dette forum... fordi at I alle gemmer jeg bag et nick-name så kan man altså ikke tillade sig at hænge folk ud med navn, titel og arbejdsplads...
Er I klar over at web kan få siden lukket pga det I har gang i??

Lone
K10 skriver selv de ikke står til ansvar for hvad vi skriver her op siden, og de har vores ip-adresser så de kan sagtens finde frem til hvem vi er hvis det skal komme an på det.
Jeg står gerne til ansvar for alt jeg skriver, for jeg har al min dokumentation i orden. Så når jeg skriver at den og den lyver, så kan jeg bevise at de gør det, ex. siger et på optagelse skriver andet i erklæring.

Hvis du ikke bryder dig om tråden, så fair nok - så lad den ligge.
Mange andre er meget glade for den, og hvis du anede hvad vi er oppe imod, så kunne det være din forståelse ville have været en del større.

Ingen bliver hængt ud her. Det er KUN og udelukkende sandheder der kommer frem her.
Det er klart at hvis de som er nævnt kan bevise at det vi skriver herinde er usandt så er snakken en anden, men det kan de ikke.

Sandheden er ilde hørt som man siger, men frem skal den.
Du synes vi er unfair???

Ok, hvad kalder du så den måde Jobcenter og deres TERM-læger behandler kronisk alvorligt syge mennesker på?
(og nej min sag er IKKE enestående, det er hele systemet der laver disse lovovertrædelser overfor os der er berettiget til førtidspension)

Vi er en del der har brug for denne liste, og derfor har jeg lavet den.
Det er meget svært at finde frem til de gode læger når man ikke ved hvem der er hvad osv. ligeledes er det vigtigt at være opmærksom på Jobcenter-ansatte der gang på gang bryder loven og opfinder egen love og regler.

Hvis ikke de tåler at blive nævnt, så fint, så kan de jo begynde at holde sig indenfor lovens rammer og ikke mindst behandle borgerne anstændigt.

Hvis det var medlemmer af en mafiabande vi skrev navnene på her, og de plyndrede og svindlede folk så ville du sikkert synes en advarsel er på sin plads, så andre ikke risikerer at lukke dem ind i deres liv eller lave forretninger med dem hvor de bliver snydt og bedraget.

Der er ABSOLUT ingen forskel på ovenstående eksempel og så den måde Jobcenter København behandler kronisk syge borgere på.
Det er kriminelt, og navnene på disse personer skal da absolut lige så meget frem som hvis det var en mafiabande, hvilket det jo på en måde også er.

Vil gerne huske dig på at vi faktisk har ytringsfrihed her i landet. Går du ikke ind for ytringsfrihed?

Man kan jo også bedømme læger mm. på nettet, synes du så heller ikke det er i orden?

Ex. trustpilot.dk

Det hitter.dk osv.

Hvad er så problemet?

Sidst redigeret af Lotte68; 12-04-2011 kl. 01:22.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 05:09   #34
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 14
adbib er rigtig godt på vej
Det er vel offentlige ansatte og så er det vel fair nok at man se hvem de er og hvad de laver.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 06:59   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Jeg kender sagtens forskellen.
Somatisk sygdom= fysisk sygdom
Somatisering= hypokondri
Somatiseringstilstand=også hypokondri

(Altså en somatisering er en tilstand hvor noget psykisk ligger til grund for at man går og tror man fejler noget fysisk, selv om man intat fejler fysisk.)
Mange stejler totalt hvis lægen nævner, at det kan være noget psykisk, og dette har intet med hypokondri at gøre, men fakta er, at man sagtens kan reagere meget fysisk på f.eks. problemer i ens liv.

Dette kan man først selv se/forstå hvis/når problemet er væk igen.

Både jeg selv, og andre jeg kender, har prøvet dette.

Dermed mener jeg ikke, at reelt fysiske sygdomme skal gøres til noget psykisk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 08:14   #36
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Nå, men altså - efter at have tænkt over det og sovet på det, er jeg kommet frem til, at dette er en af de dummeste tråde, jeg længe har set på internettet.

Det er svært at tage alvorligt, at folk gemmer sig bag tilfældige brugernavne og hænger navngivne personer ud, hvis de personer da i det hele taget findes og ikke er jeres usynlige venner - hvilket jeg tror er ret sandsynligt, da de åbenbart fylder så meget i jeres verden.

Og jeg har absolut ingen respekt for det, så længe I ikke selv skriver eget rigtige navn herinde.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 09:16   #37
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
nu skal man vel også huske bare forde man har haft en dårlig oplevelse af en sagbehandler er det jo ikke = med jeg ville få samme dårlige behandling som en anden fik.hmm gad vide om sagbehandler også har en liste over umulige klienter
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 09:41   #38
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg er enig med Hans.

I det hele taget ved jeg ikke rigtig, hvad jeg skal mene om sådan en tråd her, for selvom man er offentligt ansat, så skal man vel ikke finde sig i alt. Tænk hvis sagsbehandlere anonymt lagde navne ud på de borgere, de opfatter som kværulanter eller det, der er værre.

Jeg er heller ikke altid - efter min egen mening - blevet lige godt behandlet, men derfra og så til at lægge navne ud, samtidig med at man selv er anonym, der er alligevel et stykke.

Jeg synes, det er helt okay, at man fortæller om sine oplevelser med kommunen, men jeg må indrømme, jeg synes, det er unødvendigt at lægge navne ud.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 10:21   #39
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Sålænge man kan dokumentere hvad man lægger ud er der vel intet problem i det med navne...

Man skal vel også lige huske at hvis de dårlige bliver nævnt med navn... er der en hel del dygtige og samvittigshedsfulde medarbejdere der bliver frikendt... dem glemmer vi nok lidt at give ros når der fokuceres så meget på uheldige eksempler i en stor anonym masse...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 10:22   #40
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Dette er et udtryk for, at man som syg borger er magtesløs i hænderne på sagsbehandlerne, i et ulige afhængighedsforhold, hvor en myndighed ikke følger de regler og love som gælder, og det er et retssikkerheds problem. I nogle sydl-/østliggende lande er dette alm. praksis og befolkningerne stoler ikke på myndighederne.
Vi har ikke som borgere nogen anden mulighed end at protestere når vi trynes af sagsbehandlere og jobcentre, vi kan ikke bare sagsøge et jobcenter.
Handlinglammelse af borgerne er en bevist strategi

Sidst redigeret af østerbro; 12-04-2011 kl. 10:26. Årsag: indsat ord
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
"Sort" liste over sagsbehandlere buster Politik og Samfund 54 20-11-2011 23:41
Tjekliste over læger og sagsbehandlere i København på privat besked. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-04-2011 21:54
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension