K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2005, 10:53   #1
Nicklas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2005
Indlæg: 4
Styrke: 0
Nicklas er ny på vejen
Hvad er førtidspensionsbeløbet?

Jeg er kommet på førtidspension, og får udbetalt 9600 kr pr måned.
Er det mon det korrekte beløb?

9600 er mange penge. Men alt stiger uafbrudt. DSB/ Madvarer/ Tøj/ Osv osv.
Og for mig ser det ud til at førtidspensionister bliver den nye gruppe af "bistandsklienter" nu man har aktiveret alle andre grupper.

Og at man ikke kan få tandlæge hjælp er også helt ude i hampen.
Jeg er heldigvis i den situartion at jeg har sørget for at have en lille lejlighed på 49 kvm
til kun 2120 pr mdr. Men folk der har skaffet sig store lejligheder får bare med let hånd et tillægsbeløb man kalder varmehjælp/ boligstøtte osv.
Men jeg får intet. Jeg skal selv betale hele min husleje/ hele min tandpleje( selv efter et hårdt liv som hjemløs ). Hele min Elregning, ( som stiger og stiger og stiger ) Og 9600 er ikke mange penge i år 2005 her i Danmark og i 2006 bliver de ikke mere værd.

Jeg har 38% i skatte procent. Og bor i tåstrup kommune.

Hvad er det præcise beløb jeg burde have udbetalt?
er det virkelig kun 9600?
Nicklas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2005, 20:16   #2
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Hvad er førtidspensionsbeløbet?

Det er ikke til at sige hvad du nøjagtig skal have udbetalt netto, da det både afhænger af din trækprocent og dit fradrag!! Dit bruttobeløb er lige godt kr. 14200,- hvoraf der så skal trækkes skat og atp. Men kr. 9600,- lyder meget sandsynligt - for at du har lidt at sammenligne med, kan jeg fortælle at en jeg kender får næsten det dobbelte brutto i løn end du gør, men stadig får han kun kr. 13200 udbetalt - det er kr. 4600,- om måneden mere end dig, på trods af at han har det dobbelte bruttobeløb - men nu har han også et meget lille fradrag!!

Vedr. tandlægebehandling og andre sygebehandlinger, har du mulighed for at søge om dette i.h.t. Aktivlovens § 82!!

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2005, 21:49   #3
Jens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2005
Indlæg: 16
Styrke: 19
Jens er ny på vejen
RE: Hvad er førtidspensionsbeløbet?

Hej Nicklas

Der er så dem der har lidt mindre !

Forestil dig at du var gift, og din ægtefælle tjente 14000,- om mdr. og du fik 12046 i pension (før skat).

med tre børn, så har man ikke mange ører til overs.

Ja så tænker du måske at der er tillæg fordi man har børn.

Desværre den forhøjelse af børnefaml. ydelsen, blev afskaffet sammen med den nye pensions indførelse.

Ja du har også udgifter som enlig, der er forholdsmæssigt dyrer end hvis i var to. men du forbruger heller ikke så meget, her tænker jeg på tøj, mad, tasker, sko, m.m.

Jeg må sige der er nogle i DK der står særdeles svagt efter indførelsen af den nye førtidspensionslov.

omvendt skal vi ikke klage, tænk hvis vi havde boet i polen. !

mvh Jens
Jens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2005, 00:44   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvad er førtidspensionsbeløbet?

Hej Jens...

Ja det er jo det, uanset om man er gift eller om man er alene så er det urimligt at nogle mennsker skal sidde så hårdt i den, og det hvad enten man er alene eller sammen...:|

Og vi skal ikke klage, jo det skal vi, hvis og så frem at vi sidder hårdt i det, så får vi ikke mad på bordet af at tænke på at de har det hårdere i polen.

Jeg tror at det eneste vi kan tænke og misunde er de politikkere som har en ide om hvad det er det koster at leve ude i den virkelige verden, de med deres fede lønninger tænker ikke på hvad det koster at leve..

Hvad der derimod er endnu værre er at mange svage grupper efterhånden også begynder at gå efter hinanden, de lavtlønnede syntes ikke at dem på dagpenge har meget mindre end dem, dem på dagpenge syntes det er urimligt at dem på kontanthjælp ikke har meget mindre end dem...

Samtidig har vi en beskæftigelseminsiter som står og råber op om at alle skal skæres ind til benene for det skal kunne betale sig at arbejde, (og ja det skal det da):|

men får de lavtlønnede det bedere og flere penge af at man sulter kontanthjælpsmodtager mere ? at man jagter fleksere ? og dagpengemodtagere?

Hvad kan det hjælpe at man bliver ved at skære ind til benene og folk bliver sat ud af deres boligere ?

Hvordan gør man at det bliver bedere for de lavtlønnede ?

Ganske simpelt man må have lønningerne op !!

Der er job der i dag er lønnede med 89 kr og er det ikke utroligt at det lige netop er de ufaglærte job og dem der så slider folk ned, sådan at de bagefter skal have fleks og førtidspension ?

Det er godt nok et fattigt samfund vi er ved at bygge op, nogle bliver riger og riger og andre har dårligt til dagen og vejen...:@:@

ups nå lige et surt opstød herfra
  Besvar med citat
Gammel 20-12-2005, 20:00   #5
Jens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2005
Indlæg: 16
Styrke: 19
Jens er ny på vejen
RE: Hvad er førtidspensionsbeløbet?

Hej Hejdien

Jeg er 110 % enig her, det er småligt at de der er i job, politikere, mfl. "har deres på det tørre". At det så er ok at de der har, næsten igenting skal nedgøres mv. ved at være jagtet dag og nat af myndigheden og offentligheden.

Jens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2006, 00:54   #6
sus63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2005
Indlæg: 2
Styrke: 0
sus63 er ny på vejen
RE: Hvad er førtidspensionsbeløbet?

hejsa.
Jeg er lige blevet fyret fra mit flexjob pga af sygdom oh har tænkt mig at søge førtidspension. Må man arbejde nogle få timer om ugen?
Venligst SUS
sus63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2006, 18:30   #7
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Hvad er førtidspensionsbeløbet?

Hej Sus.

Når du spørger om du må arbejde få timer om ugen, bliver jeg nødt til at vide hvad du helt præcist mener.
Er det et arbejde du får løn før ?
Mener du mens du er på ledighedsydelse eller hvis du får tilkendt en førtidspension ?

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Mon førtidspensionsbeløbet forhøjes til 27.500 DKK pr månede ? TimeGuest Politik og Samfund 12 15-11-2011 10:22
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension