K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2005, 19:37   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
PENSION?????

Heh Pia B
Min læge har foreslået og anbefalet mig at søge pension da jeg efterhånden er hårdt ramt psykisk. Du har besvaret ang. fleksjob andetsteds og derfra har jeg ikke fået afgørelse endnu. Er det ikke et lovlig løst grundlag at søge pension på. Jeg kan sagtens se på det realistisk. Så får jeg da fred. Men at skulle søge pension på dette grundlag er vel en overreaktion fra min læges side???? Men jeg mangler et forsørgelsesgrundlag som denne jo kune give mig?? Håber du forstår??!!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2005, 18:59   #2
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: PENSION?????

Hej Susanne.
Det er svært at sige, men umiddelbart vil jeg sige, at når du søger fleksjob, bliver der først og fremmest taget stilling til, om du kan arbejde på ordinære vilkår, derefter om du kan bestride et fleksjob og derefter om du er berettiget til pension.
Man skal, som sagsbehandler forholde sig til alle muligheder der er efter den sociale lovgivning, for at kunne yde den rette service.

Men umiddelbart, vil jeg sige, at det er en overreaktion, medmindre din læge mener at alle behandlingsmuligheder er udtømte og du ikke kan bestride et ordinært arbejde eller et på skånevilkår.
Læger, forholder sig kun til selve diagnoserne, de har ikke 100% kendskab til mulighederne efter den sociale lovgivning og de har ikke fokus på arbejdsmarkedet contra dine lidelser. Læger må faktisk ikke udtale sig om, hvorvidt en patient skal søge eller ikke søge pension, det de må er, at råde sin patient til at kontakte kommunen og høre om sine muligheder.

Jeg synes du skal afvente afgørelsen på fleksjob, inden du ønsker dine pensionsmuligheder undersøgt.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2005, 20:23   #3
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: 1000 tak Pia.

Hold da helt op hvor blev jeg lettet da jeg læste dit svar. Du gav mig lige netop det svar som gør at jeg ånder lettet op og er glad for min læges opbakning men at han altså var lige lovlig hurtig.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2005, 00:38   #4
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: PENSION?????

Hej Susanne!!
Jeg er rigtig glad for, at du tager det på den måde, da jeg ved, det godt kan være hårdt!!
Ihvertfald held og lykke med det, hvad det end bliver til!!
Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension