K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2013, 11:39   #11
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Uanset hvad man kalder det - ferie eller helligdag - mister jeg penge på det. Får jo ikke løn fra firmaet i den tid jeg har fri. Så det er 6 dage fri fra arbejde uden løn fra dem, puha. Det bliver ikke meget ferie til mig i 2014, det er ski for dyrt for mig. Men nå, det kan jeg jo ikke gøre noget ved.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2013, 12:48   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
På det såkaldte ordinære arbejdsmarked bliver man trukket i løn, hvis man ikke hos den pågældende arbejdsgiver har optjent feriedage i det forudgående opsparingsår. Og har man ikke feriepenge tilgode fra tidligere arbejdsforhold, er det helt for egen regning. Umiddelbart er du bedre stillet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 09:39   #13
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
På det såkaldte ordinære arbejdsmarked bliver man trukket i løn, hvis man ikke hos den pågældende arbejdsgiver har optjent feriedage i det forudgående opsparingsår. Og har man ikke feriepenge tilgode fra tidligere arbejdsforhold, er det helt for egen regning. Umiddelbart er du bedre stillet.
Ja det har du nok ret i stampe
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 06:57   #14
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Har lige siddet og trevlet en lov igennem, og der står:

§70 Stk. 4. Personer, der under ferie modtager løn eller feriegodtgørelse, er berettiget til fleksløntilskud under ferien. Stk. 2 finder tilsvarende anvendelse. Fleksløntilskuddet kan udbetales under ferieophold i udlandet.

Så det vil sige, at når jeg til sommer holder 2 ugers ferie, så bør jeg få udbetalt fleksløntilskud de 2 uger, - rigtig forstået?
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 15:54   #15
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stuen Se meddelelser
Har lige siddet og trevlet en lov igennem, og der står:

§70 Stk. 4. Personer, der under ferie modtager løn eller feriegodtgørelse, er berettiget til fleksløntilskud under ferien. Stk. 2 finder tilsvarende anvendelse. Fleksløntilskuddet kan udbetales under ferieophold i udlandet.

Så det vil sige, at når jeg til sommer holder 2 ugers ferie, så bør jeg få udbetalt fleksløntilskud de 2 uger, - rigtig forstået?
Ja korrekt hvis det er med optjente feriepenge..

Men er det ferie på ledighedsydelse, så kan du ikke få flekslønstilskud for samme dage som der betales ledighedsydelse.. Fordi man ikke kan få 2 offentlige ydelser for samme dag
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 16:55   #16
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Ja korrekt hvis det er med optjente feriepenge..

Men er det ferie på ledighedsydelse, så kan du ikke få flekslønstilskud for samme dage som der betales ledighedsydelse.. Fordi man ikke kan få 2 offentlige ydelser for samme dag
Så "Løn eller feriegodtgørelse" betyder begge to at det er feriepenge fra ens arbejdsgiver? Jeg læste "Feriegodtgørelse" som værende det beløb man kan søge hos kommunen hvis man ikke har optjent feriepenge.

Forvirringen er ærlig talt stor her...der er konstant rod i lønnen fra kommunen også, det er virkelig frustrerende! Det var sgu nemmere dengang på den gamle ordning.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 17:10   #17
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stuen Se meddelelser
Så "Løn eller feriegodtgørelse" betyder begge to at det er feriepenge fra ens arbejdsgiver? Jeg læste "Feriegodtgørelse" som værende det beløb man kan søge hos kommunen hvis man ikke har optjent feriepenge.

Forvirringen er ærlig talt stor her...der er konstant rod i lønnen fra kommunen også, det er virkelig frustrerende! Det var sgu nemmere dengang på den gamle ordning.
Ja "Løn eller feriegodtgørelse" er enten ferie med løn eller optjente feriepenge..

Man kan så få ledighedsydelse for de dage man ikke har feriepenge til.. Typisk 25 dage minus antal dage med feriepenge..

Men der er en helt speciel modregning i flekslønstilskuddet når man får ferieledighedsydelse.. Den er lidt speciel

Sidst redigeret af mik16; 28-04-2014 kl. 17:12.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 17:18   #18
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Derudover har jeg optjent 658,42 kr i feriepenge som gælder for 3,9 dage!! Det vil sige 168,83 kr pr. dag, det er mindre end jeg ville få på ledighedsferiepenge. Det bliver sgu en mager ferie for mig

Nå nej, de dage jeg har feriepenge til, kan jeg få fleksløntilskud jo.
Gad nok vide om kommunen kan finde ud af det
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 18:57   #19
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stuen Se meddelelser
Derudover har jeg optjent 658,42 kr i feriepenge som gælder for 3,9 dage!! Det vil sige 168,83 kr pr. dag, det er mindre end jeg ville få på ledighedsferiepenge. Det bliver sgu en mager ferie for mig

Nå nej, de dage jeg har feriepenge til, kan jeg få fleksløntilskud jo.
Gad nok vide om kommunen kan finde ud af det
1. maj træder den nye lov i kraft.. Så dine små feriepenge vil blive suppleret op til ledighedsydelsen..

Og vigtigt.. Dine feriepenge er med sikkerhed netto efter skat og am-bidrag.. Så for at sammenligne skal du bruge bruttoværdien
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 19:29   #20
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
1. maj træder den nye lov i kraft.. Så dine små feriepenge vil blive suppleret op til ledighedsydelsen..

Og vigtigt.. Dine feriepenge er med sikkerhed netto efter skat og am-bidrag.. Så for at sammenligne skal du bruge bruttoværdien
Forstår ikke helt det du skriver...vil det sige at jeg IKKE får fleksløntilskud de 3,9 dage hvor jeg bruger mine feriepenge? Det står der ellers at jeg gør. Der er en del forskel på at få feriepenge + fleksløntilskud, og så feriepenge suppleret op til ledighedsydelsesniveau

Ved ikke hvad det er for en ny lov. Ved bare at jeg er snotforvirret.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension