K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2013, 13:44   #51
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Invalid efter rygperation

http://www.rygforeningen.dk/debatfor...r-rygperation/

En historie ud af mange:

"Hej, Jeg søger andre som i dag er endt som førtidpensionist efter rygoperation og som i dag sidder med en følelse af,at lægerne ikke var ærlige omkring de komplikationer der kan opstå efter en rygoperation. Jeg er selv i dag invalid og skal have hjælp til mange ting,efter jeg er blevet rygopereret. Jeg håber at komme i kontakt med andre og den måde måske starte en sag,har selv søgt erstatning men desværre får man ikke medhold i sådan en sag"

Læs de andre historier fra virkeligheden.

Lægerne er IKKE uærlige, men de kan IKKE bruge ordet GARANTI når det drejer sig om lumbal operationer. Derfor er Ankestyrelsens Principafgørelse udsendt på et forkert grundlag, efter min mening.

Her kunne det være interessant at offentligheden fik indsigt i de lægelige råd udvalget har modtaget, før deres afgørelse.

Præcis, hvad står der i rådgivningen fra lægen til udvalget.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-09-2013, 10:45   #52
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Beskæftigelsminister Mette Frederiksen

er blevet stillet følgende spørgsmål af Liselott Blixt, DF

Spørgsmål #945
http://www.ft.dk/samling/20121/almde...0826/index.htm

Spørgsmål #946
http://www.ft.dk/samling/20121/almde...0829/index.htm

som tidligere nævnt, samt modtaget bilag fra Gigtforeningen

Bilag
http://www.gigtforeningen.dk/files/n...n_13092013.pdf

Men spørgsmålene er stillet til beskæftigelsesministeren via SUU, Sundhedsudvalget, som hører under sundhedsminister Astrid Krag.

Spørgsmålene er endnu ikke besvaret, men mon der er en dybere mening med at beskæftigelsesministeren bliver stillet disse spørgsmål der bliver stillet i SUU, sundhedsudvalget der hører under Astrid Krag?

Naturligvis hører problemstillingen under både beskæftigelsesministeren og sundhedsministeren. Derfor bliver det interessant at læse hvad og hvem der svarer på ovenstående spørgsmål.

Det kræver samarbejde og koordinering ministerierne imellem, når den ene del vil reducerer lumbal operationer og en anden del vil tvinge borgerne til operation, som en behandlingsmulighed.

Let for borgerne med lumbal diskus-prolapser er det ikke.

Jeg holder øje med de svar der kommer.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-09-2013, 20:21   #53
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Interessant §20 spørgsmål... OBS! OBS!

... der tidligere er stillet tidligere beskæftigelsesminister Inger Støjberg, V

S 1405 om tvungen behandling med antidepressiva for at modtage sygedagpenge.


http://bm.dk/da/Love%20og%20Regler/P.../S%201405.aspx

Hvor ministeriet bla oplyser:

"Men kommunernes afgørelser i disse sager skal selvsagt ske på baggrund af den behandlende lægens vurdering af, om der er tale om en behandling, der er nødvendig for at fremme den sygemeldtes helbredelse, og dermed mulighederne for at vende tilbage til arbejdsmarkedet, samt ikke mindst af om behandlingen er forbundet med risiko for liv eller førlighed

Jeg skal her præcisere, at kommunens lægekonsulent ikke på egen hånd kan fastslå, at en borger bør have antidepressiv medicin for fortsat at kunne være berettiget til sygedagpenge
."

Her må man nødvendigvis spørge ind til trådens hovedemne: tvungen lumbal operation for diskus-prolaps og trussel om stop af sygedagpenge, hvis ikke patienten ønsker at lade sig opererer.

Når kommunernes administrative lægekonsulenter IKKE har denne tilladelse, hvem præcis henvender kommunernes sig til for at få indsigt i en lumbal operation kan ordineres, som en behandlingsmulighed?

Jeg nægter, at tro at sagsbehandleren, der sidder med sagsakterne og Principafgørelsen på sit bord, henvender sig til en neurokirurg, som ingen kender navnet på endnu og modtager en carte-blance ordinering på en lumbal operation uden risiko, som en behandlingsmulighed.

Det er hvad denne modstand imod Ankestyrelsens Principafgørelse handler om.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-09-2013, 22:29   #54
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det må jo være dejligt for alle dem der fremover ligefrem kan få sådan en garanti for en lumbal operation...helt uden risiko....

Skulle noget gå galt...så skulle man jo mene at man så kan sagsøge røven ud af dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 18:21   #55
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Pligt til behandling ved sygemelding smertestillende

http://www.dukh.dk/netradgivning/syg...ed-sygemelding

"Hvis jeg skal i arbejdsprøvning - kan kommunen så forlange, at jeg samtidig skal tage receptpligtig smertestillende medicin (Dolol 200mg + Ibumetin 1800mg + Amitriptylin 25mg) for at kunne klare arbejdsdagen."

Hilsen Peter

Ja, Web kan du huske før reformerne da vi forsøgte at forudsige fremtiden?

Så slemt som det er blevet havde vi ikke drømt om.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 18:58   #56
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.dukh.dk/netradgivning/syg...ed-sygemelding

"Hvis jeg skal i arbejdsprøvning - kan kommunen så forlange, at jeg samtidig skal tage receptpligtig smertestillende medicin (Dolol 200mg + Ibumetin 1800mg + Amitriptylin 25mg) for at kunne klare arbejdsdagen."

Hilsen Peter

Ja, Web kan du huske før reformerne da vi forsøgte at forudsige fremtiden?

Så slemt som det er blevet havde vi ikke drømt om.
Jeg ville gå i brædderne af de mængder smertestillende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 23:48   #57
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er bestemt blevet meget værre end noget man kunne forstille sig da vi startede det her...

Vi vidste jo godt at det ikke ville blive helt godt...men at man ligefrem snyder, lyver og sætter folks liv og helbred på spil....ja der er chokerende...

Det er vildt så meget som et system kan ændre sig på 8 år...og det er klart ikke til den bedre side det har ændret sig...

Gad vide hvad der er galt med os siden vi gider blive ved med at råbe op....det er jo som at slå i en kæmpe stor dunfjersdyne...

Men okay...selv små sejre er jo sejre...og det gør forhåbentlig en forskel...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 11:18   #58
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Boostet pga aktualiteten

Der er stadig ikke svar fra beskæftigelsesminister Mette Frederiksen, S eller sundhedsminister Astrid Krag, SF på spørgsmål #945 + 946 og henvendelse fra Gigtforeningen, men der holdes øje med dem.

Denne tråd er boostet pga der er mange politikere der læser tråden og det skal være let for dem at finde tråden på K10

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-10-2013, 15:12   #59
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Boostet pga aktualiteten.

Der er stadig ikke svar fra beskæftigelsesminister Mette Frederiksen, S eller sundhedsminister Astrid Krag, SF på spørgsmål #945 + 946 og henvendelse fra Gigtforeningen, men der holdes øje med dem.

Denne tråd er boostet pga der er mange politikere der læser tråden og det skal være let for dem at finde tråden på K10

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-10-2013, 14:54   #60
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Teori et, virkelighed noget andet....

Hvis ikke du indvilger i en lumbal operation, her diskus-prolaps, vil kommunerne fremover stoppe dine sygedagpenge.

Besluttet af Ankestyrelsen gennem Principafgørelse 108-13

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...st/108-13.aspx


http://www.k10.dk/showthread.php?t=28126

"Jeg har gennemgået 2 ryg operationer (Center for rygkirugi Hellerup)og den sidste med en instrumental dese (afstivning af rygsøjlen) Inden den første operation fik jeg at vide at jeg bagefter var klar til job igen. Men nej kunne ikke engang side ned. Anden operation lige så. Du klar til job. Idag er jeg på morfin 24 timer i døgnet plus alt det andet medicin de fylder mig med. Mit funktions niveau er stærkt nedsat nu og grundet det meget medicin er dagen svær at komme igennem."

Vi ser frem til Mette Frederiksens svar på spørgsmål #945 + 946 samt henvendelsen fra Gigtforeningen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialkrise i Danmark Webmaster Politik og Samfund 2 15-01-2013 12:09
Og det var Danmark Hexi Politik og Samfund 9 13-11-2010 05:32
danmark superkok Politik og Samfund 5 25-04-2010 11:12
Syg i Danmark fuerzzz Alt det andet 5 09-06-2008 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension