K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Kommunernes Tavshedspligt

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Kommunernes Tavshedspligt Skal kommunen fortsat være omfattede at loven om tavshedspligt i fald en borger går til pressen.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2012, 22:52   #21
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Stonie, det centrale er flg.:

Citat:
persondataloven:

Citat:
§ 2. Regler om behandling af personoplysninger i anden lovgivning, som giver den registrerede en bedre retsstilling, går forud for reglerne i denne lov.
Derfor gælder videregivelse af din sambos årsopgørelse iflg. persondataloven i dette tilfælde, da tidl. omtalte love ikke giver dig bedre el. din sambo bedre retsstilling.

og som jeg skrev i sidste tråd:

Citat:
Men derimod om boligsøtte anden anden forvaltningsmyndighed må tilsende ham hans sambos årsopgørelse for 2007. Og svaret er det må de ikke, MEDMINDRE SAMBOEN HAR UNDERSKREVET EN SAMTYKKEERKLÆRING OM AT VIDEREGIVE DISSE OPLYSNINGER TIL TREJDEMAND. Altså Stonie el. en anden.

Derimod må de undersøge Stonies økonomi pga. dennes ansøgning om særlig boligstøtte, men kun den forvaltningsmyndighed, som Stonie har søgt hos. Ansøgningsskemaet som Stonie har ansøgt på indeholder sikkert med småt på sidste side netop § 11 a stk. 2 og sikkert nogle vedr. boligstøtteloven. Måske endda også strafferetsloven. Idet Stonie el. andre sætter sin underskrift længere nede på siden har Stonie også indvilget de nævnte paragrafer.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 11:24   #22
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Talking Tak til jer alle



Sikken en masse gode svar. Jeg skal lige fræse dem igennem.

Mht. de fine juridiske betegnelse (og den mindre diskution!) så vil jeg umiddelbart forsøge at tolke dem til "mit normale sprog"....
Det er fint nok at få udtalelser fra eksperter, men det lyder som en fornem fransk opskrift (her må I så gerne grine )

Jeg vender lige tilbage med mere info/update og svar på de spørgsmål der har rejst sig.

BRB
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 12:09   #23
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Unhappy Gift ? Det er jo præcis det det går ud på !!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Man skulle tro, at den "idiot" mente, at I var gift!

God idé at klage til borgmesteren... Det er en alvorlig sag, synes jeg selv...
Det er jo lige præcis det der er problemet ! Men nu behøver man ikke at være gift for at blive tvunget ind i Gensidig Forsørgerpligt. Bare det at man har samme adresse (deler et lejemål) giver straks anledning til Tvangsægteskaber
Efterfølgende "vurdere" kommunen om der er fællesskab ud fra spørgsmål om man spiser sammen, gør rent for hinanden, hvem der laver maden osv.
At man oplyser at man ikke har fælles økonomi er langt fra nok

Når man så har svaret på en hel del nærgående spørgsmål, og har svaret nægtende (altså til ens egen "fordel"), så "vurdere" de alligevel, at der er en grad af fællesskab og det er så det samme som at være gift !!!
Altså bare uden de skattemæssige fordele med meget meget mere
Og man bliver fratrukket maksimalt ! Ikke noget med at kigge på de faktuelle fordele/besparelser, f.eks Husstandsforsikring & Kabel-TV og så kun fratrække de småbeløb

Kun hvis lejemålet er regulært opdelt i 2 beboelser med eget køkken, fremlejekontrakt mm. kan det komme på tale at man bor alene (og dermed er Reelt Enlig), men man skal stadig igennem deres psykopatiske nidkærhed.
De kan "f.eks. spørge din famile eller naboer om hvordan de ser på jer !....om man opfører sig som er rigtigt Par" !!! Og det selvom man aldrig har snakket med naboen
Efterfølgende kan man ikke undgå at have en følelse af at man bliver overvåget og man går og skæver ud af vinduet for at se om der står en lille underlig mand derude.
(Jeg har ikke fået øje på nogle endnu, men de burde være nemme at få øje på......disse små psykopater).
Iøvrigt kan deres opfattelse og såkaldte vurdering på intet tidspunkt komme til diskution når først de har sat sig for tvangsgifte en ! De VIL ha ret
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 12:23   #24
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Men din sambo er vel egentlig relevant i huslejesager.
Det mener jeg ikke, fordi det netop er udgangspunktet at boligudgifterne deles ligeligt. Og så længe der er tale om en helt normal størrelse boligudgift burde Samboen slet ikke være inde i billedet.

Mit nyfundne og dermed begrænsede kendskab til ligende sager drejer det sig om uforholdsmæssige høje boligudgifter. I en af de, af kommunen, medsendte eksempler er der tale om en mand der er gift med 2 børn, bor i en villa (som nu ejes af konen !) og søger boligsikring til sin andel af huslejen (og kun den !) som opgives til 12.000,- !
I den sag fastsætte nævnet at en rimelig husleje/boligudgift, med Kontanthjælp som indtægt, ville være 4000,-
Det er i sådanne sager at "Skævdeling/-vridning" kan være rimelige.
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 13:31   #25
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Cool Nedkogt

Nu har jeg tygget mig igennem "de juridiske svar"

Jeg har fået tilsendt Sambo's Årsopgørelse for 2007-10 (troede det var een opgørelse men det er for 4 år).
Kommunen har ganske vist ment at Sambo's indtægter skulle medregnes. Det skal de, iflg. Ankenævnet IKKE. Det er EFTER Ankenævnets afgørelse at Sambo's årsopgørelse er tilsendt.
Sambo har på INTET tidspunkt givet samtykke til noget som helst. Hun går en stor bue udenom det system.
Det kan godt være at Sambo's oplysninger ligger ved min sag hos kommunen (de burde måske være fjernet efter Ankenævnets afgørelse !), men at de sender opgørelserne til mig er ikke tilladt.
Og det klager jeg over til Borgmesteren.

Sammen med klage over sagsbehandlingen af min klage vedr. forkert vejledning.
Jeg blev nemlig vejledt, som de skal iflg loven, jeg blev bare vejledt til IKKE at søge fordi "Husstandsindtægten ville medføre at jeg ikke ville kunne få §34 Særlig Støtte", altså gik de ud fra Skævvridningsprincippet da de vejledte mig.
Det viste sig senere, ved Ankenævnets afgørelse, at det "princip" kunne de ikke anvende. Altså var jeg blevt forkert vejledt og havde ret til §34 hele tiden.
Så disker IDIOTEN op med et brev hvori der står at jeg ikke har søgt §34 og at kommunen ikke var eller kunne have været klar over at VI have problemer med at betale boligudgifterne !!!
I min klage over den "afgørelse" påpeger jeg netop at det KUN er mig det drejer sig om...
Siden har jeg ikke hørt noget fra ham...
Da det er en hel del penge det drejer sig om har jeg ikke tænkt mig at give op
(ca.1300,-/mnd i næsten 5 år !!!)

Så ryger der en klage afsted vedr. sagsbehandlingen af min FTP sag, hvor jeg har været "bortkommet", hvor aftaler ikke har været overholdt og det faktum at det tog 4 år før bare ordet Arbejdsprøvning kom på bane.
Om arbejdsprøvning var foretaget var et stort element i Nævnets afgørelse da de afslog første gang. Derefter tog det endnu et helt år

Jeg forbereder envidere en klage over Pension der på bedste psykopatiske vis har tvangsgiftet mig med føromtalte Sambo. Jeg har allerede klaget over deres "afgørelse" som jo bare bestod i at vedtage at jeg var/er samlevende !
Efter første klage skulle jeg besvare dumme spørgsmål om madlavning, rengøring og indkøb. Til trods for at intet at dette finder sted i fællesskab "vurderede" de at der var en grad af fællesskab !!! og så blev jeg tvangsgift...
Den klage er nu i Ankenævnet hvor den har ligget trygt og godt i snart 1 år...
I melletiden har jeg set mig nødsaget til at flytte ud af mit dejlige lejemål og har fået tildelt en "Supplementsrum" i bebyggelsen. En 1-værelses på 24 m2
Iøvrigt en lille lejlighed der kunne udnyttes bedst af et ungt menneske eller en studerende...
Jeg har simpelthen ikke råd til at vente længere. De modregner jo otopiske ting jeg ikke får/har glæde af ! Jeg har udgifter som enhver anden enlig, men bliver ydet som om jeg var gift...

Iøvrigt: Jeg behøver vel ikke at henvise til alverdens § i Dataloven & Forvaltningsloven i min klage over de fremsendte Årsopgørelser, vel ?
Og jeg mener at have læst et foreslag der gik på at tage kopier af Sambo's fremsendte årsopgørelser, som bevis. Er det overhovedet tilladt ?
På den anden side, så sender jeg jo beviserne afsted lige i favnen på forbryderen og har intet efterfølgende !!!
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"

Sidst redigeret af Stonie; 28-11-2012 kl. 13:36.
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 20:21   #26
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men fint, du har energien. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 13:30   #27
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Thumbs down Som forventet

Vedr. min klage over "Fremmedes Personfølsomme Data" jeg har modtaget, så har jeg fået svar fra Ydelsescenterchef Flemming Sommer !.....
Borgmesteren og Socialchefen gad nok ikke !...
De har jo også kun haft fra 20/12-12 !!!

DE BEKLAGER og skriver at oplysningerne var en del af min sag (deres påstand i sagen !). En af de mange påstande som jo iøvrigt var fuldstændig forkerte. Det har Ankenævnet afgjort !!!
Dog skulle "vedkommendes personnummer have været streget ud" !!!

Mht sagsbehandlingen af min 5 år lange og helt oplagte FTP sag så beklager de også !!!

De undskylder farcen på nu "9 akter" i §34 Boligsikringssagen med "at der ikke er klare regler på området" (= de har været nødt til at prøve sig frem !!!)
Og det til trods for at de sendte mig lige netop 1 afgørelse, som eksempel, der beskrev "mit liv" temmelig godt........OG HVOR BORGEREN FIK RET
Sagen ligger nu og samler støv i Ankenævnet for 3. gang !!!

SÅ:
Kan jeg klage andre steder, for de har jo ligesom bare sagt.....op i røven med dig !
Kan jeg melde Ydelse til politiet for overtrædelse af Persondataloven.
De har endda selv indrømmet !

PS: Min FB Gruppe "Socialt Bedrageri i Furesø Kommune ?" er oppe.
Dog mangler jeg at overfører en del Dokumenter osv.

Hi5 til alle derude
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 17:29   #28
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stonie Se meddelelser
Vedr. min klage over "Fremmedes Personfølsomme Data" jeg har modtaget, så har jeg fået svar fra Ydelsescenterchef Flemming Sommer !.....
Borgmesteren og Socialchefen gad nok ikke !...
De har jo også kun haft fra 20/12-12 !!!

DE BEKLAGER og skriver at oplysningerne var en del af min sag (deres påstand i sagen !). En af de mange påstande som jo iøvrigt var fuldstændig forkerte. Det har Ankenævnet afgjort !!!
Dog skulle "vedkommendes personnummer have været streget ud" !!!

Mht sagsbehandlingen af min 5 år lange og helt oplagte FTP sag så beklager de også !!!

De undskylder farcen på nu "9 akter" i §34 Boligsikringssagen med "at der ikke er klare regler på området" (= de har været nødt til at prøve sig frem !!!)
Og det til trods for at de sendte mig lige netop 1 afgørelse, som eksempel, der beskrev "mit liv" temmelig godt........OG HVOR BORGEREN FIK RET
Sagen ligger nu og samler støv i Ankenævnet for 3. gang !!!

SÅ:
Kan jeg klage andre steder, for de har jo ligesom bare sagt.....op i røven med dig !
Kan jeg melde Ydelse til politiet for overtrædelse af Persondataloven.
De har endda selv indrømmet !

PS: Min FB Gruppe "Socialt Bedrageri i Furesø Kommune ?" er oppe.
Dog mangler jeg at overfører en del Dokumenter osv.

Hi5 til alle derude
Er ikke helt med, om den skal ligge i ankenævnet for 3. gang? Fik du ikke medhold fra nævnet? De skal kun gøre det om, hvis det hedder hjemvisning.... Er nok lidt forvirret...

Men ang. din sambos oplysninger, det synes jeg da godt, din sambo kan klage til datatilsynet, for det samboens personlige oplysninger, der er blevet brugt på en forkert måde. Politiet kan sikkert ikke gøre noget.... Man skal benytte sig af de klageinstanser, der er til en sag og gå hele vejen (lige nu er din sag jo i nævnet). Ellers tilsynet.

Held og lykke i hvert fald og god kamp fortsat.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ligger tråd rigtig hajfinnen Hjælp til Forum Brug 2 16-08-2013 15:26
andres personfølsomme oplysninger ligger i min sag ! hutti Kommunernes Tavshedspligt 28 20-11-2012 12:33
Aktinsigt = læk af personfølsomme oplysninger Pinny Kommunernes Tavshedspligt 16 12-11-2011 23:12
læk af personfølsomme oplysninger til pressen zuza Kommunernes Tavshedspligt 1 18-04-2008 10:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension