K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2019, 10:48   #1
LOH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
LOH er ny på vejen
Fleksjob og Praktik

Hej

Det er nu næsten 1 år siden jeg blev visiteret til et fleksjob og jobcentret har sendt mig til et halvårigt forløb hos en anden aktør, hvis formål det er, at finde et praktiksted til mig, som gerne skulle føre til, at jeg får et job. Den er jeg fuldstændig med på, bare mine skånehensyn bliver overholdt.

Da jeg har dårlige erfaringer med praktiksteder og mest bare ser dem, som steder der vil have gratis arbejdskraft, sagde jeg til min sagsbehandler på jobcentret, at jeg ikke vil have noget imod, at denne anden aktør sender mig i praktik, jeg vil bare gerne, at der skal være et job i den anden ende, så jeg ikke føler mig som en gammel brugt sok, som bare får en plads i skraldespanden, når praktikken er overstået.....det er nemlig sådan man føler sig når man har prøvet det mange gange og firmaerne kun vil blive ved med at beholde en, hvis man er gratis. Min sagsbehandler sagde, at det skulle jeg bare sige til denne anden aktør.

Mit spørgsmål er nu, er der love og regler for, om man må sige nej tak til en praktik hos en virksomhed, hvis de ikke kan love et job, når praktikken er overstået?

Hvis man er i en praktik og så finder ud af midt i den, at der helt sikkert ikke vil være et fast job, når man er færdig, må man så kontakte sin kontakt person, for at få det stoppet?

Hver eneste uge søger jeg selv job og jeg vil virkelig gerne have et job, bare det overholder mine skånehensyn. Jeg med på hvad som helst, så jeg synes ikke jeg er vanskelig eller umulig, når det kommer til at stille krav.

Håber der er en, som kan hjælpe med reglerne.
LOH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2019, 11:26   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Desværre har jeg endnu ikke fundet lovgivning der giver ret til at sige nej til en praktik fordi der ikke er et job i den anden ende.
Tvært imod, jeg er temmelig overbevist om at hvis du siger nej, så vil de mene at du ikke står til rådighed.

Måske du med fordel kan læse denne gamle tråd fra 2014, den omhandler nogenlunde det samme http://www.k10.dk/showthread.php?t=30130

Mange af kommentarerne i den gamle tråd går ud på at man selv bør forsøge at finde sin praktikplads, så kan man finde et sted hvor man kan lære noget nyt eller finde en praktik hvor der er chance for et job.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension