K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2017, 21:49   #1
Rødspætte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Rødspætte er ny på vejen
Ansøgning om pension

Jeg kunne godt tænke mig et svar vedrørende flex - Jeg har været på flex ydelsen i minimum 2 år uden at kunne skaffe mig et arbejde på 3 timer om ugen, hvad siger loven om at dette ? kan man på den baggrund ansøge om pension ? jeg er 45 år og har ikke haft et reelt arbejde i 16 år. kun kastet rundt i det system fra kontanthjælpen til på flex.
Rødspætte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2017, 22:00   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det kan man ikke,din arbejdes evne er jo ikke blevet mindre eller? har du været i de årlige praktiker ? hvis ikke kan du bede om at blive afprøvet om du stadig har en arbejdes evne.
.
At have svært ved at finde job er jo intet med ens arbejdes evne at gøre.

du er desværre en af mange
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2017, 22:20   #3
Rødspætte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Rødspætte er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det kan man ikke,din arbejdes evne er jo ikke blevet mindre eller? har du været i de årlige praktiker ? hvis ikke kan du bede om at blive afprøvet om du stadig har en arbejdes evne.
.
At have svært ved at finde job er jo intet med ens arbejdes evne at gøre.

du er desværre en af mange

Hej igen

Hvad er årlige praktikker ? jeg har været i praktik , men arbejdsgiver vælger og vrager indenfor gratis arbejdskraft, det giver ikke mig arbejde - har været hele møllen igennem , nu hedder det bare flex, min psyke kan ikke holde til ret meget mere.
Rødspætte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2017, 23:29   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
velkommen til Rødspætte.

som der skrives er det rigtig svært at få pension; MEN ikke umuligt.

jeg blev i 2013 visiteret til fleksjob med en arbejdsevne på 1 time 3 gange om ugen , og en lang liste af skånebehov.

det lykkedes ikke at finde job som matchede mine skånebehov, og jeg søgte derfor pension. det blev jeg tilkendt i 2014, da det ikke var muligt at finde job, jeg kunne holde til.

du kan godt prøve at sende en ansøgning, men det er svært at få den igennem, min sag var igennem rehabiliteringsteamet 2 gange før pensionen var en realitet.

så prøv gerne at søge pension efter §17 stk. 2, altså det er lig med at du ansøger på det foreliggende grundlag, og se hvad der sker.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 06:49   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
årlig praktik er den gratis arbejds kraft man tit er tvunget til 12 uger om åert, har du kunne det har du en arbejds evne, og så tror jeg personligt det er splidt af tid

jeg mener hvis man kan arbejde 3 timer ugeligt, kan man få fleks og ikke pension, min mand har lige være igennen systemet og fået fleks 2 timer ugeligt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 08:27   #6
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Rødspætte og Jjsonn, jeg skylder at sige at det som helt sikkert var det afgørende punkt i min sag, det var at der ved min fleksvisitation tydeligt og uden tvivl , blev skrevet af kommunen og praktiksted, at det for mig IKKE ville blive muligt at udvikle min arbejdsevne ud over de 1 time tre gange om ugen, dermed var min fleksvisitation i første omgang forkert,jeg skulle være blevet bevilget pension i første omgang.

der står nemlig i loven at for at blive visiteret til fleks i de små timetal, så SKAL der være mulighed for at man kan udvikle arbejdsevnen inden for en rimelig periode, men som med alt andet i denne lovgivning så er det en elastik som kommunen strækker og tolker så lang de kan.

så derfor Rødspætte, så kig på din fleksvisitation, står der nogen steder i den at det ikke vil være muligt at udvikle din arbejdsevne?

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension