K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2016, 21:14   #1
egeris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2016
Indlæg: 6
Styrke: 0
egeris er ny på vejen
Kan jeg få indskudslån?

Hej

Sagen er den, at jeg er meget ny i "systemet". Jeg er 21 år gammel, og har fra jeg var barn haft tourette og ocd.

Nu er jeg så for 2 måneder siden blevet diagnostiseret paranoid pskitzofren. Og har fået diagnosetillæg til min kontanthjælp. Så jeg pt. har 8300 i måneden udbtalt.

Pt. bor jeg på et privat lejet værelse på et nedlagt plejehjem. Jeg har fælles bad/toilet og der er kun papdøre ud til gangene, så det er meget lyt.

Jeg har nu fået tilbudt en almen bolig ved lejerbo. Den koster 4000 i måneden+ acconto.

Har ikke nogen lån ved kommunen i forvejen, og det er jo mindre end 50% af min indkomst. Jeg kan dog ikke lade være med at falde, over at de kan afvise hvis man har noget rimeligt at bo i. Ville de kunne afvise mig i min sag? Jeg kender flere der "bare" har fået det for at flytte sammen med 2-3 måneders kæreste. Så jeg burde vel være sikker i min sag.

Det ville give mig så meget ro, at vide jeg snart har mit eget sted.
egeris er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 21:23   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
De uddyber lidt her, hvilke ting de kigger på, ang om ens bolig er rimelig:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=175956

Så de må gerne give afslag med den begrundelse.
Om det er rimeligt i lige netop dit tilfælde, kan jeg ikke udtale mig om, da det ikke er mig der vurderer hvad der er rimeligt

Sidst redigeret af MistyMiss; 15-03-2016 kl. 21:26.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 21:38   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske der vil være bedre chancer hvis du kan fortælle dem hvad det er der gør at det lige vil være meget bedre for dig med dit eget sted kontra det at bo et sted med delt bad/wc

Ved ikke så meget om psykiske diagnoser....men måske der er noget ang dine diagnoser som gør at det vil være bedre med eget sted...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 22:07   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis du pga ocd'en har været ved at det roder og er beskidt, og dem du deler bad+køkken med, ikke rydder op og gør rent, kan det måske være en ret god begrundelse
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 00:27   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg har aldrig hørt om nogen der fik afslag med den begrundelse, så det tror jeg ikke at du behøver at frygte. Desuden vil en lejlighed være en klar forbedring i forhold til et vær. med adgang til fælles bad/toilet.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension