K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2009, 11:02   #51
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Vi kan jo også se på, hvordan det engelske Labour-parti, der jo svarer til Soc., har klaret krisen. England er nærmest i bundløs gæld nu, efter at Labour har ført traditionel, socialdemokratisk 'vi låner da bare penge til alt det gode vi vil'-politik.
Og med et smæk, er den røde fløj herhjemme så dømt uansvarlige... flot. Ret sjovt at man skal læse dette, samtidigt med at Hjort lige har præsteret at vise hvor uansvarlig VKO har været, og nu viser et underskud på 85 milliarder... UPS! lader det til at Hjort siger sagte fra sin ministerpost...

Men vi får nok forklaringen på underskudet senere i dag, og gætter jeg rigtigt, så er det alle andres skyld end lige V og K... det er vel alle os på overførselsindkomster der får skylden igen, eller en historie om at det havde været 10 gange værre med opositionen ved magten...

...vi kender efterhånden Hjort's søforklaringer.
  Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 11:14   #52
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Man er ikke racist, fordi man forsvarer sine egne overbevisninger og kultur... men man bliver det når man vil undertrykke andres... hvad end man er kristen, muslim, budhist eller bare anarkist...

Jeg ser ikke mig selv som racist, selv om jeg også synes det er forkert med de ting du beskriver... men du beskriver også kun de grimme ting, der går ud over danskerne i den her henseende, og ikke de mange ting som bla.a. DF gør overfor invandrerne, social politikken osv. som er lige så slem, den anden vej rundt.

Dette problem kan ikke sættes til at være "muslimernes fejl", eller "danskernes fejl" osv. osv... it takes two to tango, det er jeg UDMÆRKET godt klar over, og muslimerne bidrager med lige så meget lort som DF gør det efter min mening.

Men denne tråd handler om DF... derfor får DF nogle skud fra boven herfra. Lav en tråd mere, der sætter fokus på hvad de ekstremistiske muslimer gør af fejlslag, så skal jeg nok fyre fra boven der også... måske nogen synes jeg er hellig, og placerer mig helt udenfor begge lejre, men det er nu engang der jeg fornemmer at jeg står... træt af hele den debat om DF, og hele den debat om muslimer osv... der er langt vigtigere ting i verden at forholde sig til, som f.eks. kapitalismens ødelæggende korstog, og det skrantende klima der bare bliver værre og værre, imens alle kun tænker på økonomi.

Nogen der har set udsendelsen om Nostradamus, og hans profetier om "jordens endeligt" i 2012 d. 21 december? ... alle hans profetier omhandler et "skift" i menneskeheden den dato, og stort set alle hans profetier ind til nu er gået i opfyldelse... han varslede enorme klima-forandringer og andet, der vil gøre at mennesket er tvunget til at "starte forfra" en dag... og ser nogle overhovedet det der er ved at ske med vores klode? ... næh... de har mere travlt med at bekæmpe hinanden i religionens navn og opbruge alle resourcerne...

Fri mig fra mavesure DF'ere... fri mig for fanatiske muslimer og kristne... fri mig for grådighed og selvoptagethed... fri mig for arogante magtliderlige politikere... for min skyld kan vi godt få en solar-wind, der æder hele atmosfæren op og menneskeheden med, hvis menneskeheden fortsætter i den retning den gør i øjeblikket... jeg er sikker på at verden ville have godt af et nyt livets træ, og en adam og eva igen, hvis det fortsætter på denne måde...

...menneskeheden har fået en seriøs kollektiv depression...

Men de ting, du nævner, er jo netop een af årsagerne til, at der er masser af mennesker, der stemmer DF, så hvorfor skal de ikke nævnes i en tråd netop omhandlende DF?

Og så et lille historisk hip: Prøv at se på historien. Uanset hvilken tidsperiode, du vælger, vil du have svært ved at finde en, hvor visse grupper ikke har været lede ved andre. Jeg kan ikke se, hvorfor vi skulle være værre nu end før - bortset fra, at vores teknologiske udvikling nu gør, at vi kan være lede globalt og har større våben. Havde stenaldermanden haft tilsvarende muligheder, havde han helt sikkert udnyttet dem. Der har aldrig været, og jeg tror heller ikke på, at der kommer, en idealtilstand, hvor alle vil være søde, oprigtige og ærlige ved hinanden, selvom det er en smuk tanke at drømme om.

I øvrigt er det bizart at sætte dato på Nostradamus profetier på den måde. Har du læst dem direkte eller kun fortolkninger og henvisninger til dem? Der er stort set ikke tidsangivelser på nogle af dem, og de er skrevet i sådan en kodeagtig form. Den, der bilder sig ind, at kunne sætte tidspunkt på noget af det, er enten bindegal, på stoffer, meget fantasiful eller i kontakt med højere magter. Det sidste tror jeg ikke på. Men ja, med lidt god vilje, kan man få det til at passe på det, man har en politisk interesse i, at det skal passe på.


Nå jo...til allersidst. Din første kommentar om, at man ikke er racist, hvis man forsvarer sine egne interesser. Problemet er, at i nogle områder, er det svært efterhånden at få lov til det, uden at blive kaldt racist. Du har sikkert hørt mange sige "Jeg er ikke racist, men..." og allerede efter det, konkluderer rigtigt mange "jo, du er", uden at lytte til, at der ofte gemme sig en god grund til det. Langt de fleste, jeg har talt med, der af mange vil blive kaldt racister uden tøven, er ikke racister overhovedet. De er ikke vrede på muslimer generelt. De er vrede over nogle helt konkrete uretfærdige og uacceptable ting. Men siger de det højt, får de straks racismeprædikatet på.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 11:18   #53
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Og med et smæk, er den røde fløj herhjemme så dømt uansvarlige... flot. Ret sjovt at man skal læse dette, samtidigt med at Hjort lige har præsteret at vise hvor uansvarlig VKO har været, og nu viser et underskud på 85 milliarder... UPS! lader det til at Hjort siger sagte fra sin ministerpost...

Men vi får nok forklaringen på underskudet senere i dag, og gætter jeg rigtigt, så er det alle andres skyld end lige V og K... det er vel alle os på overførselsindkomster der får skylden igen, eller en historie om at det havde været 10 gange værre med opositionen ved magten...

...vi kender efterhånden Hjort's søforklaringer.
Hjort er en idiot. Det er der ingen tvivl om - der er desværre idioter på alle fløje.

Og rød fløj herhjemme kan hurtigt og nemt og korrekt dømmes uansvarlig på den måde, for Brown har ført præcist den politik, som Soc. altid har gjort, og som Helle og Villy også har gjort sig til talsmænd for. Heldigvis havde de ikke magten nu, så vi kan nøjes med at læne og tilbage og se, hvor meget skade den politik har gjort i England, i stedet for at skulle døje med konsekvenserne selv i mange år fremover.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 11:19   #54
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Og med et smæk, er den røde fløj herhjemme så dømt uansvarlige... flot. Ret sjovt at man skal læse dette, samtidigt med at Hjort lige har præsteret at vise hvor uansvarlig VKO har været, og nu viser et underskud på 85 milliarder... UPS! lader det til at Hjort siger sagte fra sin ministerpost...

Men vi får nok forklaringen på underskudet senere i dag, og gætter jeg rigtigt, så er det alle andres skyld end lige V og K... det er vel alle os på overførselsindkomster der får skylden igen, eller en historie om at det havde været 10 gange værre med opositionen ved magten...

...vi kender efterhånden Hjort's søforklaringer.
Tja, på BT debatten er forklaringerne kommet:

S/SF/R ville have haft et LANGT større underskud ( godt gættet, Razmo)

Det er muslimernens skyld, dem der har kostet dyrt.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 11:45   #55
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Men de ting, du nævner, er jo netop een af årsagerne til, at der er masser af mennesker, der stemmer DF, så hvorfor skal de ikke nævnes i en tråd netop omhandlende DF?

Og så et lille historisk hip: Prøv at se på historien. Uanset hvilken tidsperiode, du vælger, vil du have svært ved at finde en, hvor visse grupper ikke har været lede ved andre. Jeg kan ikke se, hvorfor vi skulle være værre nu end før - bortset fra, at vores teknologiske udvikling nu gør, at vi kan være lede globalt og har større våben. Havde stenaldermanden haft tilsvarende muligheder, havde han helt sikkert udnyttet dem. Der har aldrig været, og jeg tror heller ikke på, at der kommer, en idealtilstand, hvor alle vil være søde, oprigtige og ærlige ved hinanden, selvom det er en smuk tanke at drømme om.

I øvrigt er det bizart at sætte dato på Nostradamus profetier på den måde. Har du læst dem direkte eller kun fortolkninger og henvisninger til dem? Der er stort set ikke tidsangivelser på nogle af dem, og de er skrevet i sådan en kodeagtig form. Den, der bilder sig ind, at kunne sætte tidspunkt på noget af det, er enten bindegal, på stoffer, meget fantasiful eller i kontakt med højere magter. Det sidste tror jeg ikke på. Men ja, med lidt god vilje, kan man få det til at passe på det, man har en politisk interesse i, at det skal passe på.


Nå jo...til allersidst. Din første kommentar om, at man ikke er racist, hvis man forsvarer sine egne interesser. Problemet er, at i nogle områder, er det svært efterhånden at få lov til det, uden at blive kaldt racist. Du har sikkert hørt mange sige "Jeg er ikke racist, men..." og allerede efter det, konkluderer rigtigt mange "jo, du er", uden at lytte til, at der ofte gemme sig en god grund til det. Langt de fleste, jeg har talt med, der af mange vil blive kaldt racister uden tøven, er ikke racister overhovedet. De er ikke vrede på muslimer generelt. De er vrede over nogle helt konkrete uretfærdige og uacceptable ting. Men siger de det højt, får de straks racismeprædikatet på.
Jeg ved udmærket at det er utopi at tro på total rosenrød fred over hele kloden... jeg er trods alt realist ... men derfor har man jo lov at drømme ikke?

Hvad angår Nostradamus, har jeg min viden fra en lang dokumentar der har været i fjernsynet, hvor man meget nøje har regnet sig frem til at dato'en 21. december 2012 er skæringspunkt for "et eller andet" omkring menneskeheden... HVAD det skal tydes som er der så mange meninger om, men det er et astrologisk fact, at vi der vil få det man kalder "alignment" med mælkevejen, hvor solen kommer til at stå lige foran centrum i mælkevejen.

Man kan mene hvad man vil om dette, og kalde mig for overtroisk, men jeg er nu ikke den eneste der synes det er utroligt som Nostradamus profetier lader til at være sket op til denne dato... skeptikernes svar vil ALTID være, at man ser det man vil, som du også er inde på... men det tager jeg nu stille og roligt, for det sagde man sikkert også om at sende billeder igennem luften for et par hundrede år siden... og faktum er, at mange af de ting som f.eks. den økonomiske krise, verdenskrigene, tsunamien, store orkaner osv. blev forudsagt af Nostradamus... i hvert fald hvis man prøver at være bare en smule open-minded...

Hvad end Nostradamus profetier viser sig forkerte, eller minimale, så er det nu aligevel et faktum, at jordens magnetfelt er ved at gå bananas og skifte pol, at vejret bliver varmere og varmere for hvert år, at havene stiger osv. osv... det er bare synd, at den dag det er for sent at tænke over om vi kan gøre noget ved det, der er det sikkert for sent... mennesket lever ikke længe nok til at tage truslen alvorligt... åbenbart.... det er vigtigere med kursen, villa'en, volvo'en og vovhunden... men måske denne attitude ændrer sig, hvis der VIRKELIG sker noget forfærdeligt en dag... lad os så bare håbe det ik' er for sent.

Sidtse del af dit indlæg er jeg enig med dig i... racismekortet trækkes alt for hurtigt af invandrerne, og de fanatiske venstrefolk... jeg mener også at der er brug for at begge lejre tager sig sammen, og prøver at afisolere det virkelige problem, i stedet for at gøre fjer til hønsefarme... det er netop denne overdrevne hets i medier og samfund der gør, at jeg er godt træt af at høre om det... bare tag et smut ind på BT debatten eller ekstrabladet... der er ikke den debat der ikke et eller andet sted bliver drejet over på invandrerdebatten, ligegldigt hvad f...... det så end handler om.

Sidst redigeret af Razmo; 25-08-2009 kl. 11:50.
  Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 11:48   #56
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Tja, på BT debatten er forklaringerne kommet:

S/SF/R ville have haft et LANGT større underskud ( godt gættet, Razmo)

Det er muslimernens skyld, dem der har kostet dyrt.
Det er sgu' ikke engang et gæt Maj-Britt... det er ren og skær erfaring der giver udslaget her ... men det undrer jo heller ikke nogen ... ansvaret har jo været ekstremt svært at påtage sig af noget som helst borgerligt over de sidste 8-9 år, så snart ansvaret har negativ karakter...

...men når det er positivt, SÅ skal de sgu' nok være der med løftet pande, de mørke solbriller og gar i munden...

Sidst redigeret af Razmo; 25-08-2009 kl. 11:52.
  Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 12:23   #57
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja JEG synes det er en form for racisme, hvis man skriver, at man sympatiserer med enkelte DF holdninger på områder der påvirker mig og ungernes dagligdag, og folk så kammer helt over i fanatismens tegn!! Dem der er mod DF er selv rigtigt gode til at skære alle andre over én kam og taler nærmest om en DF'er som værende udtryk for hele DF's holdning......

Jeg er omvendt enormt træt af, at man ikke må have en holdning til udlændinge, UDEN at der bliver referet til DF. Og uden man får stukket i næsen, at så er man lidt racistisk anlagt......
Jeg er S eller SF'er!!!

Jeg synes heller ikke det er nogen skam at være dansk og/eller at tænke dansk!
Jeg synes ikke ikke at man er et skidt menneske med racistiske tilbøjeligheder, hvis man påpeger at Danmark er ved at udvikle sig uheldigt og der er visse grupper af mennesker der bidrager til den voksende frygt og uro.

Jeg bor jo relativt tæt på Nørrebro. Min søn går i skole på Nørrebro lige på grænsen hvor kuglerne fyger på alle tider af døgnet. Men vi skal måske skifte skole? og på den måde lade os jage bort. Skal jeg iføre min snart 18 årige søn skudsikker vest - kan man kræve dem husstandsomdelt? Han er mørk, ligner en araber og kan være et oplagt AK81 mål. Og han bliver da også jævnligt kropsvisiteret af politiet som fejlagtigt tror han er banderelateret...

Jeg sidder ikke bare i Skagen og udtænker skumle planer. Jeg bor her midt i kampen!
Jeg har en familie at tænke på, jeg har småbørn der er halv-arabere, og rundt omkring os bliver der skudt til højre og venstre. Alene her på Amager er der blevet skudt 3-4 personer, 'lige nede på hjørnet' hvor vi har vores daglige gang....sidst en mand blev skudt, stod vi 20 meter væk inde i Playtime video, og havde 5 minutter forinden leget med mine børn på det græsareal manden blev dræbt!!

Jeg er TRÆT NU!! Jeg føler mig fuldt berettiget til mine holdninger. For min skyld må de sende ballemagerne ud på en øde Ø hvor de kan slå hinanden ihjel, eller sende dem til Irak eller af Hækkenfeldt til - bare de bliver fjernet fra gaderne!!!!

Og jeg er fuldstændig bedøvende ligeglad med bogstavkombinationen, om det er K, V, S, SF eller O. Bare der er nogen der gider gøre noget!!!!

Og slå mig bare verbalt, hvis jeg siger, at uopdragne muslimer er den største fare for Danmark lige i øjeblikket....

Og mht Nostradamus, så synes jeg måske også Razmo skulle se lidt på Maya'ernes kalender, for den slutter præcis i år 2012, hehehe......

Sidst redigeret af Ninja; 25-08-2009 kl. 12:26.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 12:29   #58
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja JEG synes det er en form for racisme, hvis man skriver, at man sympatiserer med enkelte DF holdninger på områder der påvirker mig og ungernes dagligdag, og folk så kammer helt over i fanatismens tegn!! Dem der er mod DF er selv rigtigt gode til at skære alle andre over én kam og taler nærmest om en DF'er som værende udtryk for hele DF's holdning......

Jeg er omvendt enormt træt af, at man ikke må have en holdning til udlændinge, UDEN at der bliver referet til DF. Og uden man får stukket i næsen, at så er man lidt racistisk anlagt......
Jeg er S eller SF'er!!!

Jeg synes heller ikke det er nogen skam at være dansk og/eller at tænke dansk!
Jeg synes ikke ikke at man er et skidt menneske med racistiske tilbøjeligheder, hvis man påpeger at Danmark er ved at udvikle sig uheldigt og der er visse grupper af mennesker der bidrager til den voksende frygt og uro.

Jeg bor jo relativt tæt på Nørrebro. Min søn går i skole på Nørrebro lige på grænsen hvor kuglerne fyger på alle tider af døgnet. Men vi skal måske skifte skole? og på den måde lade os jage bort. Skal jeg iføre min snart 18 årige søn skudsikker vest - kan man kræve dem husstandsomdelt? Han er mørk, ligner en araber og kan være et oplagt AK81 mål. Og han bliver da også jævnligt kropsvisiteret af politiet som fejlagtigt tror han er banderelateret...

Jeg sidder ikke bare i Skagen og udtænker skumle planer. Jeg bor her midt i kampen!
Jeg har en familie at tænke på, jeg har småbørn der er halv-arabere, og rundt omkring os bliver der skudt til højre og venstre. Alene her på Amager er der blevet skudt 3-4 personer, 'lige nede på hjørnet' hvor vi har vores daglige gang....sidst en mand blev skudt, stod vi 20 meter væk inde i Playtime video, og havde 5 minutter forinden leget med mine børn på det græsareal manden blev dræbt!!

Jeg er TRÆT NU!! Jeg føler mig fuldt berettiget til mine holdninger. For min skyld må de sende ballemagerne ud på en øde Ø hvor de kan slå hinanden ihjel, eller sende dem til Irak eller af Hækkenfeldt til - bare de bliver fjernet fra gaderne!!!!

Og jeg er fuldstændig bedøvende ligeglad med bogstavkombinationen, om det er K, V, S, SF eller O. Bare der er nogen der gider gøre noget!!!!

Og slå mig bare verbalt, hvis jeg siger, at uopdragne muslimer er den største fare for Danmark lige i øjeblikket....

Og mht Nostradamus, så synes jeg måske også Razmo skulle se lidt på Maya'ernes kaldender, for den slutter præcis i år 2012, hehehe......
Ja det hele er meget sort/hvidt... enten er du blødsøden dansker uden realitetssans, eller også er du dybt nazist-racist med satanisme som hemmelig hobby... lidt overdrevet måske, men det er jo lidt sådan det er ikke?

Jeg vil dog påstå, at DF startede alt det her sort/hvide fis, med alt deres invandrerhets, og skræmmekampagner... og når de konstant er sorte, så må vi andre jo være hvide ikke? ... ellers er der jo ikke ballance i debatten (DF'ere kan her vælge at kalde sig hvide, og os andre sorte... I don't care)...

Grå og neutral får man i hvert fald ikke lov til at være.

Jeg slår dig nu ikke verbalt, jeg debaterer bare hehe... men jeg er enig i at der er problemer med invandrer KRIMINALITET... og at der kan være samfundsmæssige gnidninger imellem danskere og NOGLE islamister... jeg er også enig om at der skal gøres noget, men så længe man enten er sort/hvid, så kommer der ingen alternativer til løsningsmodellerne, og jeg er hverken tilhænger af DF's menneskefjendske løsninger, ej heller venstrefløjens blødsødne "giv dem lov til alt i rummelighedens tegn"... rummelighed skal jo helst gengældes, ellers er det bare naivisme og ikke rummelighed.

Og ja... Maya'erne var også omtalt i den udsendelse... det var Hopi indianerne også, og Ægypterne... det er faktisk mange gamle oldtidssamfund der har dette tal i deres profetier... frimurerne også i øvrigt.

Sidst redigeret af Razmo; 25-08-2009 kl. 12:35.
  Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 12:47   #59
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Neeeej, der er da ingen der gider være neutrale og grå!, hehe

Og jo, det er for mig meget sort/hvidt!

Jeg elsker når folk går og passer sit, de små smil i hverdagen, sammenholdet og venskaberne. Jeg elsker mine søde stille muslimske venner der tror på Allah, der kæmper for at få hverdagen til at hænge smmen, der bringer mig spændende mad og som elsker jul og danske traditioner, og som virkelig forsøger - påtrods af tørklæder og kulturforskelle - at få vores verdner til at mødes. De er gode mennesker, rummelige mennesker og meget gavmilde og dejlige at være sammen med. Deres børn deltager i projekter på lige fod med kammeraterne, både mht fødslesdage, jul og kristendom og fællesbadning.
Deres børn er intelligente, spørgende og ivrige for at være med i det hele. Døtrene planlægger uddannelser, og sønnerne med. Og forældrene er pavestolte!!
De er værd at kæmpe for/med!!!

Så er der nogle lidt andre familier - også mine venner, men ikke RIGTIG gode venner. Der er mænd og kvinder opdelt under spisning og alm samtale. De vil ikke integreres, de bryder sig ikke om danske tiltag, og ser kun frem til at ungerne forlader skolen 'så opdragelsen' kan begynde - gerne med hjemsendelse til fædrelandet!
Ungerne bliver tuedet ørerne fulde af, at danskerne er grissefarvede, urene og vantro.
Det er præcis de unger vi ser på gaderne!! Uden respekt for autoriteter og som grundlæggende hader det land de er en del af, og den kultur som som de aldrig får lov at være en del af....

Så jeg synes også der er to slags muslimer! Dem der vitterligt VIL det her, og dem der vitterligt bare ikke VIL det her.....

Og det er sgu ikke noget man kan beskylde DF for!! De gør jo sådan set bare opmærksom på problemet.....

Og jo! Det ér et problem, et meget massivt problem i virkeligheden. For hvordan integrerer man så lige dem, der absolut ikke vil integreres??
Og hvor forældrene bare trækker på skuldrene når politiet kører dem hjem.
Jeg overværede engang en scene, hvor sønnen blev bragt hjem af politiet efter han havde brændt en bil af i Telemarksgade, og hvor forældrene KUN gik op i, om de nu kunne blive smidt ud af lejligheden.
Der var ikke ET eneste ord om, at bilafbrænding var forkert. KUN spørgsmål omkring lejekontrakten!!!

Sidst redigeret af Ninja; 25-08-2009 kl. 12:51.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 12:52   #60
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Neeeej, der er da ingen der gider være neutrale og grå!, hehe

Og jo, det er for mig meget sort/hvidt!

Jeg elsker når folk går og passer sit, de små smil i hverdagen, sammenholdet og venskaberne. Jeg elsker mine søde stille muslimske venner der tror på Allah, der kæmper for at få hverdagen til at hænge smmen, der bringer mig spændende mad og som elsker jul og danske traditioner, og som virkelig forsøger - påtrods af tørklæder og kulturforskelle - at få vores verdner til at mødes. De er gode mennesker, rummelige mennesker og meget gavmilde og dejlige at være sammen med. Deres børn deltager i projekter på lige fod med kammeraterne, både mht fødslesdage, jul og kristendom og fællesbadning.
Deres børn er intelligente, spørgende og ivrige for at være med i det hele. Døtrene planlægger uddannelser, og sønnerne med. Og forældrene er pavestolte!!
De er værd at kæmpe for/med!!!

Så er der nogle lidt andre familier - også mine venner, men ikke RIGTIG gode venner. Der er mænd og kvinder opdelt under spisning og alm samtale. De vil ikke integreres, de bryder sig ikke om danske tiltag, og ser kun frem til at ungerne forlader skolen 'så opdragelsen' kan begynde - gerne med hjemsendelse til fædrelandet!
Ungerne bliver tuedet ørerne fulde af, at danskerne er grissefarvede, urene og vantro.
Det er præcis de unger vi ser på gaderne!! Uden respekt for autoriteter og som grundlæggende hader det land de er en del af, og den kultur som som de aldrig får lov at være en del af....

Så jeg synes også der er to slags muslimer! Dem der vitterligt VIL det her, og dem der vitterligt bare ikke VIL det her.....

Og det er sgu ikke noget man kan beskylde DF for!! De gør jo sådan set bare opmærksom på problemet.....

Og jo! Det ér et problem, et meget massivt problem i virkeligheden. For hvordan integrerer man så lige dem, der absolut ikke vil integreres??
Jeg har aldrig haft et problem med at DF peger på problemerne... men det ville fandme være rart, om de også kunne tage bladet fra munden, og fortælle lidt om når det går i den rigtige retning med nogle invandrere også...

og så er der mit EGENTLIGE problem med DF: at de forringer velfærdsstaten, for at få ram på invandrerne... det er et FAKTUM at de gør det, og det er FAKTUM, at de er ligeglade... DET er min egentlige kamp imod DF...

Det er som sagt mange gange, ikke kun invandrerne de peger på og ødelægger hverdagen for, men også mange danskere. Man kan altså ikke blære sig af at være de svages beskyttere når der skal profileres, og så træde på dem så snart der skal handles...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension