K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2008, 19:40   #1
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
flexlov / ekstra indtægt ?

Hi

hvor kan man læse hvad man må og ikke må, når man er i flexjob.

her tænker jeg fx på ekstra indtægt, må man have det ?

Så ved jeg godt, at folk tænker, at ekstra indtægt kræver også "ekstra arbejde". Men det er ikke helt korrekt. i dag findes der flere måder at tjene penge på. fx. på nettet, her er det muligt at have fx. en hjemmeside med spil eller med annoncer, som står og passer sig selv. man skal ikke røre en finger.

pga. af fx annocerne på en side. så kan man jo tjene en ekstra slat penge. men må man det ?
Der er jo ikke noget arbejde i det, det hele passer sig selv ?

Nogen der kan hjælpe jer.
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 20:22   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Indtægt ved fleksjob

Jeg vil tro det kommer an på flere ting. Hvis du arbejder 37 timer eller du er deltidsansat burde der ikke være nogen ko på isen. Hvis du derimod arbejder mindre, kan man godt forestille sig at det vil blive vurderet at du kan overkomme mere.

Endelig tror jeg man teoretisk set kan frakendes sit fleksjob, hvis man har ordinær eller må formodes at kunne have ordinær tilknytning til arbejdsmarkedet.

Under alle omstændigheder skal man for at kunne svare på dit spørgsmål vide dels
1. hvilke vilkår du har fleksjob på timeantal med mere.

2. Dels Hvilken arbejdsindsats/indtægt, der er forbundet med dit bi-erhverv.

Endelig er der jo den mulighed at spørge hende eller ham, der har visiteret dig til fleksjob hvordan landet ligger (gør dette skrifligt og bed også gerne om et skriftligt svar. Du vil nok under alle omstændigheder skulle redegøre for ovenstående; men skriv gerne noget mere her på siden, så er der evt. andre der kan hjælpe dig bedre end jeg.

Hilsen superhoax
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 20:34   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Der er en tråd om det her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...stra+indt%E6gt
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 20:40   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Den tråd du henviser til curls....den giver ikke noget endeligt svar på om man må eller ej....og i så fald hvor meget og hvor lidt...

Jeg lurer lige videre på denne....for det må da være muligt at finde ud af om man feks må have en hjemmeside med annonce indtægter ved siden af...

Jeg vender tilbage hvis jeg falder over noget...

Faldt over denne...måske den kan give et hint: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19334

Man kan også se her hvordan man beregner fradrag i ens ledighedsydelse hvis man ikke kan sætte timer på det: http://www.fleksjob2.dk/lovgivning/a..._og_udbetaling

Så umiddelbart må man ikke have indtægter ud over sin ledighedsydelse...på nær nogle få stykker som disse...

Citat:
Indtægter, der ikke medfører fradrag

§ 12. Der sker ikke fradrag for arbejdsfrie indtægter, herunder:

1) Kapitalpensioner og kapitalforsikringer.

2) Indtægter fra opsparings- og forsikringsordninger, herunder livrente, der er uden forbindelse med et arbejdsforhold.

3) Ydelser efter lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension og udbetalinger efter lov om Lønmodtagernes Dyrtidsfond.

4) Pension efter ægtefælle eller samlever.

5) Erstatninger, herunder erstatninger efter lov om sikring mod følger af arbejdsskade.

6) Krigserstatning, renteudbetaling til besættelsestidens ofre og hædersgaver.

7) Livsvarige ydelser på finansloven til kunstnere og deres efterladte.

8) Invaliditetsydelse samt efterlevelsespension efter lov om sikring mod følger af arbejdsskade.

9) Efterløn efter funktionærlovens § 8, efterindtægt efter kapitel 6 i lov om tjenestemandspension, godtgørelse for usaglig afskedigelse efter hovedaftalens § 4, stk. 3, og funktionærlovens § 2 b m.v., fratrædelsesgodtgørelse efter funktionærlovens § 2 a og godtgørelse efter lov om ligebehandling af mænd og kvinder med hensyn til beskæftigelse og barselorlov m.v.

10) Indtægter ved salg af erhvervsvirksomhed og fast ejendom.

11) Forpagtningsafgift og indtægt ved udlejning, der ikke kan betragtes som erhvervsmæssig, og overskud af egen bolig.

12) Renter, aktieudbytte og lignende, arv, gaver og gevinster.

13) Underholdsbidrag.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19334#K3

Det er ihvertfald som jeg læser det...

Måske andre kan finde andet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 21:12   #5
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Jeg vil tro det kommer an på flere ting. Hvis du arbejder 37 timer eller du er deltidsansat burde der ikke være nogen ko på isen. Hvis du derimod arbejder mindre, kan man godt forestille sig at det vil blive vurderet at du kan overkomme mere.

Endelig tror jeg man teoretisk set kan frakendes sit fleksjob, hvis man har ordinær eller må formodes at kunne have ordinær tilknytning til arbejdsmarkedet.

Under alle omstændigheder skal man for at kunne svare på dit spørgsmål vide dels
1. hvilke vilkår du har fleksjob på timeantal med mere.

2. Dels Hvilken arbejdsindsats/indtægt, der er forbundet med dit bi-erhverv.

Endelig er der jo den mulighed at spørge hende eller ham, der har visiteret dig til fleksjob hvordan landet ligger (gør dette skrifligt og bed også gerne om et skriftligt svar. Du vil nok under alle omstændigheder skulle redegøre for ovenstående; men skriv gerne noget mere her på siden, så er der evt. andre der kan hjælpe dig bedre end jeg.

Hilsen superhoax
1. 25 timer, stress og dep.
2. der er intet arbejdsindsats i det. det hele passer sig selv. så det er jo ikke noget man bruger krafter på.
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 21:15   #6
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Så umiddelbart må man ikke have indtægter ud over sin ledighedsydelse...på nær nogle få stykker som disse...


Det er ihvertfald som jeg læser det...

Måske andre kan finde andet...

Har jo ikke noget med ledighedsydelse at gøre, når man er ansat i flex ?
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 21:27   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
På SR-bistand fandt jeg et svar, der "nærmer" sig noget om ekstraindtægt, når man er i fleksjob.

Jeg ville også helt klart anbefale at skrive til sagsbehandleren og få et skriftligt svar på, om det er ok eller ej. På den måde er man sikret mod ubehagelige overraskelser, hvis det skulle vise sig, at man ikke må.

Men læs her, hvad SR-bistand svarer:

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=961

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 21:30   #8
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
Fint. men som du jo også kan læse, så vil "hun" have en del arbejde med det. som der er skrevet i svaret til hende.

Forskellen her, er at ved fx annoncesalg er der intet arbejde. alt forgår automatisk.
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 21:40   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fint, men som jeg også kan læse, så rådes spørgeren til at skrive tidsforbruget ned:

Citat:
"...oversigt over, hvor meget arbejde, der reelt ligger i projektet og derefter, hvis det ser rimeligt ud, har fået OK fra din sagsbehandler"
Det er DET råd, der kan bruges i denne tråd.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 21:44   #10
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Mere om indtægt vedfleksjob

Jeg kan også henvise til flg. link på SR-bistand.

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=279

Der er tale om en konkret individuel vurdering:

Derfor tal med din sagsbehandler - ellers kan man komme galt afsted.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering / ekstra indtægt Agent007 Alt det andet 4 14-03-2011 15:32
Må man have ekstra indtægt ved siden af en revalidering ? Mickey Alt det andet 2 30-09-2010 10:46
Ekstra indtægt! KimH Et godt link! 0 16-02-2008 13:12
Ekstra job elsemohr Spørgsmål ang fleksjob 6 30-11-2005 23:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension