K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2006, 20:53   #1
hotel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
hotel er ny på vejen
løn

Hejsa og tak for en god nyttig hjemmeside
er ansat i flex på 5 år og har altid fået min løn unden problemer
sidste md havde jeg et par ærinder (Scanning af min mave) tandlæge med min søn) hvor jeg skulle gå to timer før jeg havde fri. Nu har jeg opdaget min oldfrue har trukket timerne fra min løn, så jeg ialt mangler 500 kr kan det være rigtigt de må det :@
på forhånd tak

Med Venlig hilsen
hotel
hotel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2006, 21:49   #2
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: løn

Det har ikke noget med fleksjobsbestemmelserne at gøre, men den overenskomst du er ansat efter.
Fx på mit arbejde, skal jeg selv betale for første tandlægebesøg, men hvis jeg er i løbende behandling, betaler arbejdspladsen resten. Så du skal undersøge hvilken overenskomst du er ansat efter og hvordan reglerne er på det område.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2006, 06:30   #3
hotel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
hotel er ny på vejen
RE: løn

Tak for det hurtige svar, har fundet ud af, at det er RBF odense der står for overenskomsten, siger det dig noget ?

med venlig hilsen
hotel
hotel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2006, 18:07   #4
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: løn

Hej hotel

RBF organiserer alle, der arbejder inden for hotel-, restaurations-, catering- og turistsektoren

Var din fagforening ikke med da du i sin tid blev ansat i fleksjob, det er ihvertfald det normale i dag.

Jeg syntes du skulle ringe til dem og høre om dit problem, hvis i ikke har en tillidsrepræsentant på arbejdspladsen, der kan du også få et eksemplar af din overenskomst, som RBF har med din arbejdsplads.

Det er altid en god ide at være medlem af den fagforening der har overenskomst, også selv om man har fleksjob, da der jo lige så tit kan opstå problemer for dig som øvrige ansatte.

Mange fagforeninger har nedsat kontingent for fleksjobbere.

Derimod er der ingen grund til at være medlem af en Akasse, da du jo som fleksjobber ikke får arbejdsløshedsdagpenge, men ledighedsydelse ved uforskyldt ledighed.

Håber du kan bruge dette.

med venlig hilsen

Bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2006, 21:22   #5
hotel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
hotel er ny på vejen
RE: løn

tak for svaret
jeg har skal have en samtale med kommunen og en jobkonsulent i næste uge som håber kan hjælpe mig angående dette, da jeg desværre ikke er medlem af en forening og havde det heller ikke fra starten!!!

m.v.h
hotel
hotel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2006, 22:07   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: løn

Citat:
bantam skrev:

Var din fagforening ikke med da du i sin tid blev ansat i fleksjob, det er ihvertfald det normale i dag.
Jeg er lige blevet ansat og så ikke skyggen af fagforeningen (som jeg jo ellers betaler til) der kom et brev med den overenskomæssige løn, og det var det... i dag kom der så et brev om at jeg skulle faxe min ansættelse kontrakt til dem . og det er hvad jeg høre fra de fleste fleksere her i områet
Desværre
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2006, 22:18   #7
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: løn

Ja jeg kan jo kun sige hvad jeg fik af vide af min jobkonsulent var det normale ved ansætelser i fleksjob, og havde da også selv en repræsentant med fra fafgf.

Jeg kan ikke forestille mig at fagf. siger nej til at deltage hvis man beder om det, og jeg vil til hver en tid anbefale at man er medlem af en fagforening, da de jo netop er dem der skal tage sig af sådan nogle problemer som hotel har og ikke jobkonsulent.

mvh

Bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2006, 09:51   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: løn

jeg er også medlem og bliver også ved med at være det, men beskeden fra min fagforening var nu engang.

Du har ikke nogen accinitet inden for det felt derfor er der ikke nogen løn at forhandle du skal have mindste lønnen, alt det andet kan din jobkonsulent godt klare...

Den samme fagforening i en anden afdeling (by) oplevede jeg som meget mere aktiv , så lige som der er forskel på forskellige kommuner er der åbenbart også forskel på forskellige fagforeningsafdelinger...

Fra andre flekser i den samme fagforening som jeg, har jeg hørt at deres beskeder er de samme som mine beskeder...
  Besvar med citat
Gammel 24-09-2006, 20:58   #9
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: løn

Det er mest normalt at fagforeningen er repræsenteret af ens tillidsmand ved ansættelser både i fleksjob og i ordinære jobs.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension