K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2013, 21:38   #1
KMH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
KMH er ny på vejen
Kan man kræve uddybende svar på en fleksjob afgørelse

Jeg er ny på siden og har søgt efter lignende indlæg, men har ikke fundet noget, så undskyld hvis det er en genganger.

Der er kommet svar på min kones fleksjobindstilling, som er vidt forskellig fra indstillingen fra hendes socialrådgiver. Der har været 3 fagpersoner fra forskellige afdelinger i kommunen der har fulgt hendes anden afklaring tæt og der er så mange af deres indlæg i ressourceprofilen, som af Flekstilkendelsesteamet er forsøgt fortolket til kommunens vinding.

Derfor har jeg stillet en række meget kritiske spørgsmål til en af repræsentanterne i tilkendelsesteamet, men kan ikke få svar fra hende. Findes der noget lovtekst, principafgørelser, henstillinger fra ombudsmanden eller andet jeg kan referere til, for at presse hende til at svare?
Der er lige det ved det at hvis hun svarer, så ligegyldigt hvad hun svarer, så vil det se meget mærkeligt ud i forhold til deres afgørelser på både indstillingen og anken.

På forhånd tak for hjælpen.
KMH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 08:11   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KMH Se meddelelser
Jeg er ny på siden og har søgt efter lignende indlæg, men har ikke fundet noget, så undskyld hvis det er en genganger.

Der er kommet svar på min kones fleksjobindstilling, som er vidt forskellig fra indstillingen fra hendes socialrådgiver. Der har været 3 fagpersoner fra forskellige afdelinger i kommunen der har fulgt hendes anden afklaring tæt og der er så mange af deres indlæg i ressourceprofilen, som af Flekstilkendelsesteamet er forsøgt fortolket til kommunens vinding.

Derfor har jeg stillet en række meget kritiske spørgsmål til en af repræsentanterne i tilkendelsesteamet, men kan ikke få svar fra hende. Findes der noget lovtekst, principafgørelser, henstillinger fra ombudsmanden eller andet jeg kan referere til, for at presse hende til at svare?
Der er lige det ved det at hvis hun svarer, så ligegyldigt hvad hun svarer, så vil det se meget mærkeligt ud i forhold til deres afgørelser på både indstillingen og anken.

På forhånd tak for hjælpen.
Jeg tror det kan blive svært, at tvinge hende til at svare.

Når man kæmper med det sociale system skal man vælge sine kampe med omhu.

Jeg kan egentlig godt forstå, at du godt kunne tænke dig svar på dine kritiske spørgsmål, men hvad vil du bruge svarene til?

Men jeg håber da, at du har taget med i anken, at du undrer dig over deres fortolkninger.

Når nu i har anket, så har kommunen 4 uger til at remonstrere deres afgørelse, d.v.s. de skal genoverveje deres afgørelse, og hvis kommunen fastholder deres afslag skal de sende klagen videre til BAN (beskæftigelsesankenævnet).
Så det kan da blive spændende at se, om kommunen vil lade BAN se deres fortolkninger.

Hvis den ryger til BAN, så vil i får brev fra BAN om, at de har modtaget sagen, og på dette tidspunkt bør i bede om aktindsigt hos BAN, så i kan tjekke, om kommunen har sendt alle relevante akter med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svar fra Ankestyrelsen. Ophæver Kommunes afgørelse emks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 14-08-2013 23:35
Her kan man også søge svar om fleksjob Wkn Et godt link! 1 24-04-2012 10:39
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19
svar på fleksjob mv. onboard Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 22-04-2009 13:31
Afgørelse af timer i fleksjob vivienne Spørgsmål ang fleksjob 6 06-03-2008 11:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension