K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2011, 16:16   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Fibro,

Har du været ved sagsbehandleren ?

Det gode af det du nu nævner i din rapport fra smerteklinikken er, at I allerede har afprøvet 3 medicin præparater, der ikke virker, dette tyder om noget på at behandlingsmulighederne efterhånden er udtømte.

Ellers er det svært er sige noget udfra det du skriver i al fald, vi håber på at det gik godt til mødet med din sagsbehandler.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 13:45   #32
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej Enteneller

ja jeg var hos min sagsbehandler, som iøvrigt er noget af det sødeste der findes..

papirerne er jo selvsagt ikke nået frem inden det møde forleden, så der kunne ikke sættes noget nyt igang før de var der, men det er de så med sikkerhed efter jeg har været til den generelle d. 31 okt.

Hun håber rigtigt meget at jeg kommer igennem snart og jeg tror faktisk hun vil gøre sit for at det skal lykkes, men det afhænger selvfølgelig af, hvad der nu fremadrettet bliver skrevet...uhhh STRESS !!

Tror mine nerver er lidt flossede pt, så jeg var sgu helt oppe at ringe sidst jeg skrev, gys hvor jeg hader at have det sådan! Man kører jo op og ned som en rutsjebane!! men idag er jeg ok, så jeg håber bare sådan det hele kører roligt og sikkert i retning mod den pension nu..men man tør jo dårligt tænke for meget på det!

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 16:35   #33
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Så kom jeg endelig igennem den generelle helbredserklæring, pyha...

smerteklinikken nåede selvfølgelig ikke at få sendt det de skulle inden idag, så nu må jeg rykke i dem for at de hurtigt kan få det sendt til min læge, for hun skal bruge det jo, mht mit funktionsniveau!

Lægen kunne end ikke se, hvordan jeg skal kunne klare et skånejob, når selv mindre opgaver i hjemmet er så skidt. så er spændt på, hvad der kommer ud af det i forhold til kommunen.

Knus Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 21:17   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej fibro,

Vi håber på det bedste.

Min nye sagsbehandler spurgte mig om der var talt om støtte person i hjemmet ved mig, det kom helt bag på mig for man vil jo bare klare det hele selv.

Jeg tænker det samme i din sag, måske bør du tænke på om det var noget du kunne have brug for og tale med din sagsbehandler om. Derved kan de måske også forstå de dybere forhold i dit liv og din hverdag. Dog bør de pt. ud af dine lægepapirer kunne læse om din trivsel i forhold til din funktionsevne.

Sig mig er du på sygedagpenge, det husker jeg ikke? Hvis ikke din funktionsevne er "i orden" vil de næppe sende dig i arbejdsprøvning, men reva centeret skulle forhåbentlig nok kunne råde bod herfor. Alternativt skal en evt. arbejdsprøvning kontraincideres fra din læge(r).
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 12:19   #35
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej Enteneller

Tak for det gode ønske

Hvad tænker du på, mht støtte person i hjemmet? Tænker du på støtte til rengøring osv? uh jeg tvivler på at jeg kan få nogen hjælp der, for jeghar min ( arme) mand, der må slide med fuldtidsjob, og så hjem til indkøb, rengøring, madlavning og haven Det er vist kun hvis man er alene, er det ikke?

Eller det var måske noget andet du havde i tankerne?

nej jeg kom på kontanthjælp efter de 52 uger, de ville ikke forlænge sygedagpengene, da ingen troede jeg ville kunne komme i arbejde indenfor en tidsperiode, jeg tror heller ikke selv på det

Jeg er lidt spændt mht beskrivelsen af mit funktionsniveau, den skulle gerne komme snart fra smerteklinikken. En lidt pudsig måde iøvrigt at finde frem til tingene på, for jeg skulle hos klinikkens fys, komme med en beskrivelse af, hvor længe jeg kan dit og dat, før jeg får værre smerter og/eller er udmattet. hvor meget jeg sover i løbet af dagen osv osv...men altsammen er jo så min egen beskrivelse som hun ville skrive noget ud fra, er det sådan man normalt gør den slags?

Tror du virkelig jeg kan undgå arbejdsprøvning, hvis min funktionsevne ikke er ok? Tænker du Reva og arbejdsprøve som ét og samme? jeg følte en smule det skinnede igennem ved lægen, at hun mente det var ret formålsløst at sende mig på revacenter, men det kan der vel ikke bare ændres ved?

Hvor ville jeg dog ønske jeg ikke skulle afsted til det senere... Orker slet ikke tanken og kommer helt sikkert til at ligge resten af døgnet uden noget andet liv ved siden af. Gys...

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 21:54   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Fibro,

Man kan godt være på sygedagpenge selvom man ikke har udsigt til at kunne komme i arbejde, specielt efter vi har fået §27 stk. 1 nr. 4 hvor afklaring går i mod fleksjob eller førtidspension.

For at undgå arbejdsprøvning af en hver art skal den kontraincideres af ens læge, psykiater eller lign. Såfremt du ikke kan få det med dig er det med at stå igennem så godt du kan, men også kun til grænsen som du ved.

Ved du hvornår du skal afprøves på reva centeret og i hvilken form ?

Ja en støtte person, var en der skulle hjælpe dig i hjemmet, ved ikke om det kun er forbeholdt enlige !!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 00:25   #37
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej Enteneller

Jeg tror kun det er for enlige, var jeg det, ville jeg helt klart have ligget på knæ for kommunen efter den hjælp, for jeg ville ikke kunne klare mig alene uden hjælp. men når man har en mand i huset, ja vist endda også hvis der er en teenager f.eks, så får man at vide at de må tage fat. Sådan har jeg ihvertfald forstået det og læst et par eksempler på.

mht sygedagpengene , så har vi netop anket af den grund du skriver om, da den § du omtaler, var den vi troede jeg måtte kunne komme ind under. Men jeg tror det var noget med at man endnu ikke var nået dertil, hvor man med sikkerhed kunne sige at jeg ikke kom tilbage i ordinært arbejde...( det tog de skyklapper på for ikke at se ihvertfald)...men nu må vi se, anken ligger endnu hos BAN og tager vist et par måneder mere, før der er svar...ringede dertil for nogen tid siden og fik at vide, at de var meget bagud pga stort antal klager! (det fatter man jo intet af vel)

Jeg ved endnu ikke mht reva, for allerførst skal papirerne fra den generelle attest sendes til kommunen, og det skulle bare være inden en eller anden dag i dec jeg ikk lige husker. men lægen sagde, at vi heldigvis har god tid til at få lavet den ordentligt og få de sidste manglende papirer fra smerteklinikken med. Men herefter skal lægekonsulenten så se de papirer og vurdere om han ser flere behandlingsmuligheder og hvis ikke, var det så vidt vides Reva. Det var SB's bedste bud for, at jeg hurtigst kom igennem, fremfor måske flere arbejdsprøvninger...så jeg slipper nok ikk/

Jeg må prøve at komme igennem den ja..jeg tror jeg får rigtigt svært ved at sige stop, når jeg ikke kan mere, fordi det er så lidt jeg kan og ved jeg føle det er pinligt at stoppe hurtigt..men det SKAL jeg bare, jeg ved det! Er så spændt på, hvor meget de lytter til at jeg har ondt i hoved og r..!

Hvad tænker du på , med i hvilken form?

Sov rigtigt godt EE, det gør du måske "allerede"

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 00:34   #38
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hej Fibro .. hvis du skal ud i arbejdsprøvning, så skal du som du selv skriver huske at sige fra

Men noget det er ligeså vigtig er at skrive dagbog.. og gerne starte 1 uges tid inden arb. prøvningen starter.. og skrive den for 24 timer...
Simpelthen pensle ud hvad du har lavet.. og hvordan du fik det .. om det var godt eller skidt.. søvn ... osv osv..

Uha.. jeg kunne sørme godt bruge sådan en hjælp her hjem til... jeg får ikke ordnet en dyt... hele mit skrog er inde i en dum periode... men når jeg slukker lyset, så plejer jeg gerne at sige til mig selv... "I morgen bliver det garanteret bedre" - og ih, hvor jeg glæder mig til den morgen hvor det bliver bedre

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 13:46   #39
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej lunasdatter...ja jeg har tænkt at jeg skal starte på dagbogen lidt inden jeg sikkert skal afsted i arbejdsprøvning, og så lavede den så grundigt som jeg kan. jeg skrev i en lidt lang periode dagbog over hele døgnet, bare over hvordan det går med at være herhjemme...og hold fast mand, hvor er det bare en sand plage at skulle skrive den hele tiden!! Jeg glæder mig sgu ikke til at skulle det igen

Er du alene? Kan du så slet ikke få hjælp til noget ?det må altså være et ******* at stå der med alt selv og bare slet ikke magte det...

dejligt med din positive indstilling til næste dag, jeg tror det er supergodt at tale positivt med sig selv indeni

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 14:10   #40
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er helt klart hårdt at skrive dagbog, det startede jeg også på, men det blev alt for udførligt. Nu er der så noget til jeg skal arbejdsprøvning igen, men jeg lærte altså noget sidst, du måske kan bruge Fibro.

I starten kunne der stå en hel side eller 2 for bare at nå til eftermiddagen, men når man så havde fået forklaret de grundlæggende træk, smerter og genstridigheder i ens hverdag, så kunne man efterhånden gå over til flg.

Eks;

Torsdag d..

Morgen: Plaget af smerter. Kan mærke dagen i går var hård ved mig. Kan dårligt komme ned at trapperne, men jeg skal jo afsted. Kommer afsted efter let morgenmad og kaffe. Er meget træt, svimmel og i smerte.

Formiddag: Mødte kl. 9.00, men må lige tale med konsulenten det går ikke så længe idag. Tager hjem 9.30 er alt for dårlig.

Eftermiddag: Har hvilt det siden jeg kom hjem. Kan ikke mere idag.

Aften: Går i seng kl. 22.00

Altså hvis man vil have noget mere på, så kan man det, men der er jo ikke så meget tid. Når man det ikke den ene dag, må kan jo skrive det for som oftest er det fordi man nok ikke har haft kræfter til det. !!

Man kan også skrive smerteniveau, dag for dag, for det bliver jo desværre nok værre dag for dag i løbet af arbejdsugen

Var det noget mon ? Lunasdatter og Fibro ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når egen læge siger....( term, per fink) SanneHansen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 21-03-2013 20:00
Lægekonsulent -egen læge mm søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 6 19-09-2012 10:30
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Generel helbredsattest.. egen læges holdning??? schildt Dit og Dat 12 04-06-2008 23:04
Kan jeg søge førtidspension via egen læge? Troldemama At søge førtidspension 2 09-07-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension