K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2010, 00:29   #1
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Behandling hos aktøren

Affødt at andet indlæg om fys. notatpligt, så vil jeg gerne høre jeres vurdering. Aktøren har arr at en massør mv. kommer i huset som man så gratis og frivilligt kan gøre brug af. Jeg har forsøgt, men fik det meget værre. Hvilket jeg med de nye undersøgelsesresultater godt kan forstå. Vedkommende behandler kender intet til diagnose eller sygehistorie. Jeg valgte at holde min krop for mig selv, så ingen skade er sket.

Men havde der nu sket en forværring (som er sket ved behandling ved kommunens sundhedsordning for ansatte) havde jeg så selv stået med ansvaret?
Bør behandlingen ikke fremgå af aktørens notatpligt? (har stadig ikke modtaget akterne ) Er helt sikker på at det ikke gør, men jeg anser det for væsentligt.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 01:21   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når man er hos anden aktør, eller kommunen finder på tåbelige tiltag ift ens helbred, ber man dem ganske enkelt skrive under på erstatningsansvar overfor forværring, eller lign.

Kommunens forsikring dækker ikke forværring eller lign. idet det anses for eget ansvar at sige fra.

Men virkeligheden er, at mange står med trudsler om fratagelse, af sygedagpenge/kontanthjælp, hvorfor dette er meget virkningsfuldt.

Og hvis div. tiltag er relevante og med hensyntagen, er der jo ingen problemer, men der hvor det ikke forgår sådan, bliver der lige bremset op, ved en sådan skrivelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 02:01   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
afledt af dette, vil jeg gerne høre jer om hvor lidt eller hvor meget I mener der skal til før end vi snakker om forværring af ens skader i forbindelse med at kommunen/anden aktør påtænker at sende mig i div. arbejdsprøvninger.
Er der tale om forværring, når smerterne øges? træthed øges? pilleindtag øges?

jeg husker med gru min sidste arbejdsprøvning for 2 år siden, hvordan smerterne blev værre og en ulidelig træthed som tog mig op til 3 mdr at "fordøje".

eller taler vi først om forværring hvis der opstår nye skader? eller totalt nedsmeltning.?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 08:22   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Forsikringsmæssigt, skal der selvsagt være tale om varig forværring.

Alm. forværring skal man vel reagere på, idet man aldring kan vide hvad det udvikler sig til.
Herudover vil en forværing af enhver art, vel ikke have noget formål, vedr. varig arbejdsevne. Altså, det nytter ikke at presse sig selv så meget, at man fremstår med timer, man aldrig kan indfri på sigt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fys behandling nielsen69 Alt det andet 8 10-05-2012 18:54
God behandling Timmy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-04-2012 08:57
atlasprofilax behandling zolskin Alt det andet 0 27-09-2011 10:16
Re5-behandling extra Alt det andet 8 31-05-2011 23:21
Behandling Trold Dit og Dat 7 17-12-2009 00:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension