K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2012, 16:38   #1
Sandborg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Sandborg er ny på vejen
Angry Gammel flexjobordning til ny.

Har været i flexjob ( 12 1/2 time ugentlig) siden Maj 2007, det samme firma. Nu vil de have mig på den ny ordning til januar, da de mener ikke jeg kan klare så mange timer, har aldrig været syge meldt mere end 1 el 2 dage ad gangen max 5 gange siden 2007. Skal have den årlige opfølgnings samtale i næste måned, ved ikke lige hvad jeg gør. Er der andre der står i samme situation ????.
Sandborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 17:05   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De kan ikke bare få dig over på ny ordning....

Hvis de skal have dig over på ny ordning....så skal de først fyre dig for at ansætte dig igen.....eller helt omrokere dig til et helt nyt område...

Så det er ikke sådan bare lige til for dem....medmindre de bruger ovenstående metode til det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 19:57   #3
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Jeg tror nu ikke du kan stoppe dem specielt hvis din arbejdsindsats er mindre end hvad en rask kan lave på 12,5 time.
Som de nye regler formodentlig bliver så vil det jo være en fordel for din arbejdsplads at fyre dig nu og tilbyde genansættelse eller mest simpelt for dem bare at ændre din jobbeskrivelse til en ny
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 20:48   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
De kan under ingen omstændigheder gøre noget før loven er vedtaget og trådt i kraft, og den er ingen af delene endnu, så lad dem bare snakke.

Spørg evt efter en kopi af den nye lov, så du ved hvad du har at forholde dig til, det kan de slet ikke give dig for den er som sagt ikke vedtaget endnu, de kan give dig et udkast, og får du det stiller du naturligvis spørgsmålstegn ved at det er et udkast og ikke lovskrift, samt ved at der står at det forventes den træder i kraft 1/1-13, hvordan de så vil bruge den nu??? lige som det undrer dig hvordan de vil lader dig overgå uden at nogle af de nævnte betingelser har været opfyldt.

Du gør det naturligvis skriftligt, for lader de den løbe klager du, lige som hvis de flytter dig fx ved en kort fyring med genansættelse, inden for relativ tid efter 1/1-13 så skal du bruge det i en klage, og du vil sikkert få medhold i den situation, fordi du har beviserne for at det er bæ og latin på plads... så skriftligt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 13:17   #5
Sandborg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Sandborg er ny på vejen
Tak for rådene. Jeg har ikke så mange valg, hvis jeg siger nej får jeg bare en fyreseddel. Jeg klare mit job uden problemer. Det irritere mig bare, når jeg bare kunne blive på den gamle ordning, men den nye er jo til arbejdsskiverens fordel.
Sandborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 14:04   #6
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Det kan jeg simpelthen ikke forstå hvis de må. Er du i en fagforening kan du måske kontakte dem og spørge?
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 14:07   #7
Garbo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Garbo er ny på vejen
Jeg er ny her...
- hvad er forskellen på den nye og den gamle ordning.

Er den nye ordning er realitet eller stadig til debat ?
Garbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 14:09   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker det samme - eller hvad men en sagsbehandler....nogen på jobcentret....eller en anden tovholder i din sag??

Det her skal du sgu ikke stå alene med, det er jo alt for uoverskueligt for dig, også på sigt.

Vil blot skrive, at jeg ikke engang tror det er lovligt.
Og hvis de vil fyre dig, kræver det så ikke også at fyringsgrundlaget er i tråd med virkeligheden??
De kan vel ikke fyre dig fordi du aldrig er syg, eller fordi du arbejder i det omfang du kan....og de vurderer at det er for meget for dig?

Der må sidde en et sted og tale din sag
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 14:25   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Garbo Se meddelelser
Jeg er ny her...
- hvad er forskellen på den nye og den gamle ordning.

Er den nye ordning er realitet eller stadig til debat ?
Du kan læse om de nye regler som ikke er vedtaget endnu...på forsiden af K10 ude til højre i boksen der hedder Nyt på K10
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
gammel mand mand Alt det andet 65 26-02-2012 02:44
fp gammel superkok Spørgsmål ang fleksjob 4 08-11-2010 12:13
matchkategoriseret når i flexjobordning? buster Spørgsmål ang fleksjob 5 09-06-2010 16:54
Kan flexjobordning sættes i bero DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 6 07-05-2006 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension