K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2018, 12:21   #1
jellybean
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2018
Indlæg: 5
Styrke: 0
jellybean er ny på vejen
Ledig måske på vej imod revalidering

Hej Allesammen

Jeg har læst lidt tråde herinde over det sidste stykke tid da ikke helt ved hvor jeg selv står i forhold til arbejdsmarkedet i fremtiden.

Jeg er pt ledig og jobsøgende, men osse igang med div undersøgelser ang flere rygproblemer og de daglige smerter er nu så hæmmende at jeg ikke helt føler jeg står til rådighed for arbejdsmarkedet da de stillinger der er relevante for mig og min erfaring nok i længden vil være belastende for mit helbred, men alligevel ikke føler mig "syg" nok til at blive sygemeldt hvis i forstår.

Nu venter jeg "spændt" på hvad medicinsk rygcenter siger på fredag.

Jeg overvejer revalidering pga mine rygproblemer og at det arbejde jeg har erfaring og er uddannet indefor er for rygbelastende, men hvordan kommer man derhen ?

Er det noget man kan snakke med sin a-kasse og jobdame om?
Eller er det noget der kun kan ske hvis man er sygemeldt også skal man hele systemet igennem ?

Jellybean
jellybean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2018, 21:36   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Alle kan til enhver tid anmode kommunen om at blive vurderet i forhold til revalidering.

Hvis du ikke kan står til rådighed pga. sygdom, modtager du faktisk dagpenge på et forkert/ulovligt grundlag.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2018, 22:05   #3
jellybean
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2018
Indlæg: 5
Styrke: 0
jellybean er ny på vejen
Tak KageØre det er jeg glad for at høre.

Det hele er gået meget hurtigt fra en MRI scanning i starten af august, hvor hverken egen læge eller jeg forventede at finde noget ud over kendte diagnoser, til pludseligt at have slidgigt i lænden og noget der trykker på nerverødderne oveni, jeg var ellers igang med træning og fys da både han og lægen mente det kunne trænes væk, så nu afventer jeg lige min aftale med rygcenteret også hvis deres vurdering er, at jeg ikke anbefales hårdt fysisk arbejde, så er min plan en snak med både fagforening og jobcenteret.

Det er bestemt ikke fordi jeg vil modtage dagpenge på forkert grundlag, men at det hele meget pludseligt er en anden situation end det var for bare 3 uger siden, og jeg ikke helt var klar over hvordan jeg skulle gribe det an.
jellybean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2018, 22:11   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du kan jo snakke med læge og kommune om du skal sygemeldes.
For lige i dette øjeblik, ville du da kunne tage 37 timers arbejde? (Selvom det ikke er fysisk belastende).
Hvis ikke bør du være sygemeldt, og derfor på sygedagpenge.
Så kan du jo overgå til dagpenge igen hvis du bliver rask nok til det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2018, 11:37   #5
jellybean
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2018
Indlæg: 5
Styrke: 0
jellybean er ny på vejen
MistyMiss

Det er osse min plan efter min konsultation på medicinsk rygcenter i morgen.

Et ikke fysisk hårdt arbejde ville jeg kunne varetage osse på nuværende tidspunkt, "problemet" ligger i at alt min arbejdserfaring er indenfor fag med større fysisk belastninger som social og sundhedshjælper, rengøringsassistent og fabriksarbejde, dog har jeg visse godkendte begrænsninger som jobcenteret er klar over og jeg søger derudfra.

Spørgsmålet er for mig nu hvad lægen på medicinsk rygcenter siger i morgen iforhold til fremtiden og hvad planen er for min ryg om det kan afhjælpes eller det er stationært også må jeg jo gå efter det, er det stationært vil jeg bede om et rundbords samtale med min jobdame og min fagforeningedame.
jellybean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2018, 21:18   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Men jobcentret kræver vel næppe at du kun søger arbejde inden for det du har erhvervserfaring

Mht revalidering, worst case siger de, at du kan bruge din erfaring ift stillesiddende arbejde. F.eks. administrative opgaver for social og sundhedshjælper (hvis det findes).
Men jo, en revalidering til kontor, det kunne da være relevant, hvis du pga sygdom, ikke kan arbejde indenfor de områder du har erfaring/uddannelse inden for (Om kommunen så mener det samme, det skal jeg ikke kunne sige)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2018, 21:38   #7
jellybean
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2018
Indlæg: 5
Styrke: 0
jellybean er ny på vejen
Nej nej man skal søge alle jobs man kan varetage og tro mig jeg søger alt muligt, men uden erfaring er det meget svært at blive taget i betragtning.

Og stillesiddende arbejde som social og sundhedshjælper er så vidt jeg er bekendt ikke eksisterende, der suses rundt på tid og alt skal registreres.

Nej det er jo ikke nem at vide hvad kommunes indstilling er, men det må jeg jo finde ud af hvis det kommer dertil, heldigvis har jeg en fornuftig jobkonsulent, men med alt man høre er det svært ikke at tage sorgerne lidt på forskud.
jellybean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2018, 21:41   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det var også bare et eksempel jeg hev ud af ærmet, uden særlig stor viden om området

Men her er f.eks. en der fik afslag, fordi de mente at hendes erhvervserfaring gjorde, at de mente at hun alligevel godt kunne finde arbejde:
http://www.hoejesteret.dk/hoejestere...alidering.aspx
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2018, 21:42   #9
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jellybean Se meddelelser
Og stillesiddende arbejde som social og sundhedshjælper er så vidt jeg er bekendt ikke eksisterende, der suses rundt på tid og alt skal registreres.
ej, de er altså ikke korrekt.
Der er vagtplanlægning og arbejde omkring samvære på plejehjem og meget andet som er en mulighed med den uddannelse... kun fantasien sætter grænser.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2018, 21:54   #10
jellybean
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2018
Indlæg: 5
Styrke: 0
jellybean er ny på vejen
Ja det har du ret i KageØre, men i min kommune er det assistenter eller kontoruddannede der styrer vagtplanerne og koordinator funktioner, og på div dags centré og terapier er det ergoterapeuter og pædagoger.
jellybean er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension