K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2016, 11:29   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har i mange år arbejdet på kontor, og det er blevet sværrer og sværrer at få foden ind på få timer, fordi der er mange små selvstændige, der gør det billigt.

måske en special forretning der mangler få timer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2016, 13:50   #12
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
jobforslag

Ledsager ordningen
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2016, 15:27   #13
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Min jobkonsulent fortalte mig, at et job der passer rigtig godt til fleksjobbere er som chauffør for de firmaer der sælger frokostordninger. De har brug for nogen i måske 2-3 timer til at bringe maden ud.

Desværre har jeg ikke selv kørekort - men måske andre kan bruge det.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2016, 10:02   #14
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg er telefonvagt for et vikarbureau udenfor kontorets alm. åbningstid. Jeg arbejder hjemmefra og har i snit 8 timer om ugen. Det er SÅ fedt ikke at skulle bruge sine kræfter på transport, men kunne passe sit arbejde liggende på sofaen, hvis det er det jeg har lyst til :-)
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2016, 10:34   #15
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Din veninde har ret til at få et fleksjob bevis, der beskriver skånehensyn mm.

Det står i Bekendtgørelse om Fleksjob §14:
Citat:
§ 14. Kommunen skal efter anmodning udstede et fleksjobbevis til personer, der er visiteret til fleksjob, og som modtager ledighedsydelse efter lov om aktiv socialpolitik. Fleksjobbeviset indeholder oplysninger om fleksjobordningen, de handicapkompenserende ordninger og personens skånebehov. Kommunen skal anvende den skabelon, som Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering udarbejder.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=176435

Fordelen er, at I tvinger sagsbehandleren til faktisk at læse din venindes journal.

Sagsbehandleren kan ikke afslå at lave et fleksjobbevis. Den skal laves.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2016, 22:01   #16
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Tak for alle input - forstod dog ikke det sidste indlæg omkring skånehensyn - det kan hun jo blot selv skrive i sin ansøgning - hvorfor et officielt dokument? for måske er det ikke i min venindes interesse at alle lidelser kommer frem?

forøvrigt fik vi at vide at der er mulighed for erhvervsrettet efteruddannelse - dog ikke flere timer pr uge end hun kan klar jf. flexvisitationen, dvs. i dette tilfælde 10 timer - er der nogen af jer som kender nogle gode kurser???

Jeg spørger fordi min veninde virkelig står i en svær situation, - hun kan ikke fysisk arbejde pga ryg, - hun kan ikke komplekst arbejde pga streslidelse, og hun kan ikke samarbejde i større udstrækning (stressrelateret i forbindelse med personlighedsforstyrrelse) desuden diverse andre problemer pga alvorlig neurologisk lidelse. .. (

Hun har dog altid haft interesse for web og har haft en hjemmeside, kunne det være en vej at gå???? de almindelige fleksjob som rengøring, børnehave, chauffør, telefontagning osv er desværre ikke relevante her ( det SKAL være noget med at sortere, arkivere, orden, holde styr på, men på et meget monotont, rudimentært niveau, enhver ændring/krav til improvisation vil ødelægge hende - så jeg tænker måske at jeg vil foreslå hende et web eller Photoshop kursus eller lignende..., men måske er det allerede "passé"??so very last year?? jeg kender ikke branchen, men det virker som en mulighed. DOG viser det sig at hun er elendig til at stave, så hun kan ikke blive "webredaktør", som jeg ellers først havde foreslået hende... Hun er også elendig til at ordlægge sig, hvilket gør at hun heller ikke kan stå i telefonreceptionen. Uha!det er sku ette nemt.

Sidst redigeret af Thisted_1970; 16-12-2016 kl. 22:11.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2016, 22:12   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
Tak for alle input - forstod dog ikke det sidste indlæg omkring skånehensyn - det kan hun jo blot selv skrive i sin ansøgning - hvorfor et officielt dokument? for måske er det ikke i min venindes interesse at alle lidelser kommer frem?
Jeg har ikke set et fleksjobbevis, men det er min opfattelse, at det kun indeholder en beskrivelse af skånehensyn, og ikke sygdomme/lidelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2016, 22:32   #18
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
Tak for alle input - forstod dog ikke det sidste indlæg omkring skånehensyn - det kan hun jo blot selv skrive i sin ansøgning - hvorfor et officielt dokument? for måske er det ikke i min venindes interesse at alle lidelser kommer frem?
Som jeg forstod indlægget af FlemmingLeer, så skal din veninde anmode om et fleksjob bevis, der beskriver skånehensyn mm.
FlemmingLeer skriver intet om at hun efterfølgende behøver at anvende det hvis der står noget hun er uinteressant i at arbejdsgiverne skal se
Hvis jeg forstår FlemmingLeer korrekt, er meningen at når sagsbehandleren skal lave fleksjob beviset så kræver det jo at han sætter sig ind i hvad er står i hendes journal og sætter sig ind i hendes skånehensyn og burde ikke kunne undgå at støde på skånehensynet transporttid !!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
forøvrigt fik vi at vide at der er mulighed for erhvervsrettet efteruddannelse - dog ikke flere timer pr uge end hun kan klar jf. flexvisitationen, dvs. i dette tilfælde 10 timer - er der nogen af jer som kender nogle gode kurser???
.
Hun har dog altid haft interesse for web og har haft en hjemmeside, kunne det være en vej at gå????
Jeg har læst om en debattør, var det Vasen ??, som skrev om et web-kursus som kommunen ikke ville betale, selv om det var det eneste der manglede for at få et lille flexjob, ved ikke om din veninde er dygtig nok med hjemmesider til at tage et job uden kursus men ellers kunne det være en mulighed at få et web-kursus.

Man kan altid være heldig at finde et mindre firma som står og mangler en medarbejder til nogle få opgaver/timer om ugen, men som ikke har behov for en fuldtidsmedarbejder.
Hvis hun har evner og interesse for websider er det naturligvis oplagt at undersøge om der er muligheder i den retning.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2016, 10:24   #19
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
med hendes evner og hensyn, skal hun nok kikke en anden vej,der er nogen steder hvor de bruger fleksjobber til at putte ting i poser, som skruver, kedeligt men fredeligt

ved der er et firma herning der bruger dem og i horsens men de findes nok mange steder
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2016, 10:42   #20
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
hendes skånehensyn er skam beskrevet grundigt af kommunen og rehab team, hun har endnu ikke et diplom, men ok, skal prøve at få hende til at bestille sådan et bevis.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension