K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2010, 11:42   #81
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mor2 Se meddelelser
Nu er det en meget lang tråd - men jeg tænkte på om vi ikke kunne gå til pressen med din sag , jeg vil evt gerne hjælpe.

Jeg er vild chokkeret over din sag - det er noget af det vildeste jeg har læst. hvad har du og dine børn at leve af nu ?
Hej Mor2

Det er en afvejning, det at gå til presssen... Jeg har forsøgt for nogle år siden, uden held... Samtidig er det største spørgsmål: Vil jeg udlevere mine børn i pressen... De kan jo ikke undgå at blive ramt, hvis jeg pludselig toner frem på en avis side... Jeg har pt valgt ikke at gøre det.

Jeg får kontanthjælp, jeg gik direkte fra alm. løn til kontanthjælp... i 2002 Undtaget de gange de lukker hjælpen, er det hvad vi lever af. Ud af den indtægt skal jeg så også selv betale medicin, som ofte tærer voldsomt på budgettet Men vi klarer os
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 11:42   #82
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
husk i din anke og lægge alle nye papir frem.
Der er vil sket bare en smule siden 2004

pressen er meget fint, men husk det er først gang du anker sagen.
så det havde jeg holdt helt uden for.

alt hvad du har af lægepapir og så videre, skal sendes til ankenævnet.
husk det er helt nye øjene som kigger på din sag.

kommunen burde får af vide, der er sket en alt for langsom sagsbehandling.
det kan ankestyrelsen godt gøre på egen hånd.

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-02-2010 kl. 11:48.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 11:52   #83
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Blondie
Det er vel nok en grotesk sag !!!
DUKH er at finde på www.dukh.dk
Det er Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet


DUKH skal styrke retssikkerheden for mennesker med handicap gennem information og rådgivning. På siden her kan du blandt andet få:

* Rådgivning - ring eller udfyld vores rådgivningsskema og bliv kontaktet af en konsulent
* Information om kurser/foredrag - brug os som oplægsholder
* Viden - DUKHs viden om sags-
behandling på handicapområdet
* Generelle informationer om DUKH - Hvem er vi
* Kontakt - Send en sikker mail til DUKH
* DUKHs Temahæfte - Tilmelding "DUKHsen"

Skynd dig at kontakte dem, jeg har lige brugt deres hjælp.
Den rådgivning jeg fik, var meget proffessionel, og jeg arbejder i øjeblikket på at følge den.
Håber det bedste for dig.
K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 11:55   #84
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
I din anke husk og skriv hvorfor du ikke har været i arbejdsprøvning.
det er kommunen som skal sende dig i arbejdsprøvning, hvis der er tvilv om ens arbejdsevne.
Jeg blev sendt i arbejdsprøvning efter en måned i systemet.
det siger vil lidt om en meget dårlig sagsbehandling fra din kommune.

men havde søgt en advokat, når du skal anke denne §17 på det grundlæggende
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 14:20   #85
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Update

Så fik jeg igen lidt overskud til at skrive om udviklingen.

Pensionssagen er anket, jeg fik længere frist, da kommunen havde "overset" min anmodning om aktindsigt. Men vedlagde alt relevant og seneste fra lægerne.

Jeg har gennemgået en tværfaglig udredning, kommunen betalte et erhvervscenter for den undersøgelse.

Konklusionen blev, at min lidelse er kronisk, alle behandlingsmuligheder er udtømte og min erhvervsevne er nedsat i ethvert erhverv.

De mener ikke at jeg kan arbejde mere, men undres over den manglende arbejdsprøvning, og siger at det måske kunne være en mulighed for at få en fuldkommen afklaring.

2 mdr. efter udredningen kom der så brev fra en jobkonsulent. Jeg skal nu til møde hos hende for at tale om en virksomhedspraktik for en afklaring af erhvervsevnen. Det er vel det samme som arbejdsprøvning???

Jeg er rigtig glad for mine hjælpemidler hjemme, og er netop blevet ringet op fra ergoterapeuten, at hun har taget min sag om El-scooter ud fra ventelisten og går i gang med at behandle den...

Jeg er jo glad for at få muligheden for at kunne komme rundt selv, uden at skulle være afhængig af venner med biler... men for filan hvor er det stadigvæk en stor mundfuld, at være afhængig af en handicap scooter som 41 årig
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 10:01   #86
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Hvor klager jeg over lægekonsulenten?

Ja så kom jeg tilbage

Siden sidst er jeg arbejdsprøvet, det endte med at jeg kan klare
1-1½ time max 2 gange om ugen.

Derudover er jeg scannet flere gange, har været til yderlige udredning hos neuropsykolog og endelig har sagsbehandleren sagt at nu er det nok, vi binder en sløjfe på sagen og der kommer indstilling inden ferien.

Nu er der så kommet ny sagbehandler, men hun skrev forleden at vi stadig skal binde sløjfe, vi arbejder efter samme plan....

Alle undersøgelser påviser en ødelagt ryg, med 3 prolapser, slidgigt i alle,
diskdegeneration i lænden med slidgigt og modiske forandringer i 2 stadier.
Jeg kører el-scooter, og klarer mig nogenlunde gennem dagene. Jeg skal hvile i middagsstunden ca 12-14 derudover er jeg nødt til at ligge mellem huslige ting. Jeg har problemer med at stå/gå/sidde pga rygskaden, og er afhængig af at kunne ligge ned i dagens løb.

Neuropsykolog skriver at der ingen arbejdsevne er
Alle læger special og egen siger: stationær uden yderlige behandlingsmuligheder da jeg er medicineret på bedst mulig måde.

Så kom så lægekonsulentens udtalelse i dag:

Der er fejl i:

Der mangler alle diagnoser på min rygskade, hun skriver kun:
kronisk smertesyndrom
tennisalbue

Der er fejl i: hun skriver at jeg går til genoptræning, selvsagt forkert
Hun skriver at jeg har depression, aldrig haft hvilket tydeligt fremgår af de 2 forskellige psykologiske erklæringer der foreligger.

Hun skriver at jeg skal tabe mig ( min medicin mod nervebane smerterne (Lyrica) har givet mig 25 kg ekstra at slæbe på, hvilket min læge havde forudsagt, og der er desvæære intet alternativ medicinsk)
Så skriver hun at jeg skal på rygestopkursus for nikoton kan forværre smerter... (jeg stoppede for 3 mdr. siden, men det ved de ikke, og der er ingen bedring)

Hun slutter således:

Hun bør skånes for fysisk belastende funktioner dvs undgå tunge løft, akavede fastslåste arbejdsstillinger samt ensidige gentagne armbevægelser.
Vægttab vil have gavnlig effekt på ryg og knæ. Hun skal tilbydes gratis rygestop idet rygning kan forværre smerter, formentlig fordi nikotin påvirker mikrocirkulationen i vævene.
Der er ikke umiddelbart noget lægafagligt til hinder for at pgl varetager lettere fysisk varierende arbejdsfunktioner som fx. pædagog for større børn!!!

Hvordan filan kan hun gå imod alle speciallægerne, og hvordan klager jeg over de faktuelle fejl og mangler???

Nu binder den nye sagsbehandler vel næppe sløjfe, nu går der måske 10 år mere fastlåst på kontanthjælp....

SUK
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 10:06   #87
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
mener du kan bruge forvaltningsloven § 19 ?? tror jeg, hvor der står at kommunen er pligtig til KORREKT oplysning af sagen
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 15:53   #88
martinja41
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2012
Indlæg: 34
Styrke: 13
martinja41 er ny på vejen
advokat

Citat:
Oprindeligt indsendt af Blondie Se meddelelser
Hejsa

Jeg er novise herinde og har brug for lidt råd:

Jeg har efter en færdselulykke i 2002 søgt førtidspension, men kommunen skiftevis nægter at have modtaget ansøgningen og bekræfter ansøgningen men gør intet ved den.

Jeg har siden ulykken været anbragt på kontanthjælp, som de også lukker ind imellem og først genåbner når ankenævnet giver dem besked på det.

Det har taget 6 år at få dem til at indhente en heldbredsattest og samarbejde bare en smule med lægen, men efter den blev afleveret (april 2008) er der intet sket igen, den har end ikke været hos lægekonsulenten.

Jeg har nu hårdt brug for at få advokatbistand, så denne kan få fremtvunget en afgørelse på pensionssagen, men hvem skal man vælge og hvor???

Jeg synes det er svært at finde en advokat med speciale i solcialret, har i nogen i kan anbefale i storkøbenhavnsområdet, eller ved i hvor jeg skal lede mere end advokatnøglen osv.

Jeg håber i kan råde mig lidt og på forhånd tak.
'
hej ja prøv sandager advokater jeg kommer fra fyn de har speiale i erstanings sager prøv og snak med dem google deres nr jeg har dem selv da jeg var indvoleret i et færdels uheld i maj 2010 så prøv og snak med dem håber du kan få det igemmen og få noget ro for kæmper selv med det system kommunerne er bare nogle r.vhuller så håber der kommer gang i din sag manger hilsner
martinja41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 21:06   #89
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Blondie Se meddelelser

Hvordan filan kan hun gå imod alle speciallægerne, og hvordan klager jeg over de faktuelle fejl og mangler???

Nu binder den nye sagsbehandler vel næppe sløjfe, nu går der måske 10 år mere fastlåst på kontanthjælp....

SUK
Det er simpelthen om at skrive det skriftlig til dem, at det de skriver er altså helt forkert og skriv så det, du mener er rigtigt... Du kunne evt. snakke med din læge om at få vedlagt kopi af journaloplysninger med dine diagnoser, hvis din egen læge har det. Og gem kopi af alt det, du sender ind til dem.

Håber så de kan se, at der er sket en fejl...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 09:20   #90
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Blondie

Det fremgår af datoerne for dine tråde, at der er gået 2 år siden du skrev sidst, og jeg går derfor ud fra at du i den mellemliggende periode er arbejdsprøvet, men kan ikke læse hvornår. Men uanset dette, så herfra suk over din sag endnu ikke er kommet længere, og at det tager så lang tid.

Personligt (uden at jeg jo har læst din sag og lægekonsulentudtalelse) finder jeg at dette lægeskøn er så fejlbehæftet, at jeg ville forsøge flg. i første omgang (jeg går ud fra at lægekonsulent ikke har skrevet øverst hvilke lægefaglige papirer som har været til rådighed ved dette seneste lægeskøn):

henvend dig til SB, (venligt) og sig du er noget forbavset over dette lægeskøn, da det er så fuld af fejl og udeladelser af væsentlige lægefagligt dokumentation, hvorfor din sag derfor ikke bliver belyst på en lægefagligt fuldt grundlag, at der bliver lavet et nyt lægeskøn med en vurdering af fuld lægefaglig dokumentation og uden fejl hurtigts muligt. Og helst af en anden lægekonsulent, som inddrager alle lægefaglige papirer.

Hvis SB ikke helt forstår relevansen af dette, kan du nævne, at det påhviler forvaltningen at en sag er tilstrækkelig oplyst til at der kan træffes en retvisende afgørelse iflg. denne LBK nr 656 af 15/06/2011 Gældende

(Retssikkerhedsloven):

Hvoraf det fremgår af § 10:

Citat:
Sagens oplysning m.v.

§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.
Link: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=136389

Dette indebærer også, at et lægeskøn fra en lægekonsulent har vuderet de relevante lægefalige papirer og der ikke forekommer fejlagtige oplysninger, som du nævner nogle eks. på.

PS: har du aktindsigt i hvad SB har sendt frem af lægefaglige papirer forud for dette lægeskøn? Det er ikke sikkert, da det kan betragtes som et internt papir, hvorfor ikke alle SB'ere giver aktindsigt i dette. Du har altså ikke krav på dette.

Hvis dette lykkes vil du spare dig selv for en del vanskeligheder m. klager ect.

Ang. klager over lægekonsulenter er din eneste mulighed borgmesteren, som ansætter og udstikker disse virke iflg. enighed mel. Ombudsmanden og ministeriet:

Citat:
Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen og er hermed underlagt borgmesterens øverste ledelsesansvar. Lægekonsulenten har bl.a. til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser. Lægekonsulenten kan desuden pege på, hvilke helbredsmæssige oplysninger der mangler.’
Min fremhævning.

Link: http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...er/2012-7/pdf/

Men du bør være forberedt på, at få negativt svar pga. borgmesteren ikke vil gå ind i personsager. Så hvis din intension er et ordentlig lægeskøn er dette nok ikke den bedste og hurtigste vej frem.

Hvis din intention er, at gøre opmærksom på den ringe kvalitet, som denne lægekonsulent udfører sit arbejde med, så er dette jo muligt.

Din sag har fra, hvad jeg umiddelbart kan læse, kørt meget længe (jeg har ikke/kan ikke læse den hele), og i betragtning af dette og ikke mindst hvad dette har voldt af personlige omkostninger for dig og din situation, bør den hurtigste vej med en afklaring fremmes, hvorfor jeg foreslår samarbejde først, hvis det er muligt. Og derfor den mere arbejskrævende vej m. henvisning til lovgivning, bla. ovenfor samt forvaltningslovens generelle princip om officialmaksimen (generel regel om oplysninger tilstrækkelig i sager i forvaltningen) samt Persondataloven § 37, se min tidl. tråd ang. dette:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ersondataloven.

Der er altså 2 lovgivningsmæssige grundlag:

1. oplysningerne skal være tilstrækkelige til at kunne danne grundlag for en afgørelse, hvorfor der ikke må være udeladt væsentlige og nyeste lægefaglige papirer i et lægeskøn (såvel retsikkerhedsloven som officialmaksimen)

2. forvaltningen skal forholde sig til urigtige oplysninger, når du beder dem om dette, se mit link til tidl. tråd ovenfor. Og hvis du må ud i en skrivelse om dette så henvis og skriv netop Persondatalovens § 37's ordlyd.

Håber du via samarbejde m. SB kan få dit oplysningsgrundlag på rette køl, og din sag snart kommer til en endelig afklaring.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-10-2011 14:04
Advokat! raunde Alt det andet 1 23-02-2010 15:14
Advokat ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 13 23-09-2008 19:19
Advokat Hejdien Politik og Samfund 0 18-05-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension