K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2017, 10:50   #71
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal søge det som merudgifter §100...men det er jeg ikke så meget inde i...her kunne du evt spørge Gana til råds...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2017, 14:08   #72
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Servicelovens § 100

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...ter-til-voksne

Vurdering af behov:

Du kan alene ydes hjælp til dækning af nødvendige merudgifter, som er en følge af din nedsatte fysiske eller psykiske funktionsevne. Dit behov vurderes i forhold til ikke-handicappede på samme alder og i samme livssituation. Det betyder, at de udgifter til den daglige livsførelse, som du selv ville have afholdt, hvis der ikke havde foreligget særlige omkostninger på grund af den nedsatte funktionsevne, skal du selv afholde.

Vedrørende vurdering af behov for hjælp til håndsrækninger har Ankestyrelsen har i principafgørelse 79-15 anført følgende:

Principafgørelse 79-15 https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=175889

Systemet er nede men søg på den senere her: https://ast.dk/afgorelser/principafg...incipafgorelse

"Udmåling af nødvendige merudgifter til håndsrækninger forudsætter en helhedsvurdering af borgerens samlede situation. Kommunen skal i vurderingen inddrage, hvilken hjælp borgeren kan forvente fra borgerens netværk. Øvrige medlemmer af en husstand, blandt andet børn, forventes at deltage i opgaveudførelsen i hjemmet."

Læs også nederst på højre side:

Praksisnyt og artikler

Fil Praksisnyt nr. 36: Flere indgange til merudgifter til voksne

Fil PDF document Praksisnyt nr. 9: Merudgifter - flere lidelser i vurderingsgrundlaget

Praksisnyt nr. 53: Merudgifter voksne - indgribende karakter

Fil Praksisnyt nr. 15 om "ikke uvæsentlige hjælpeforanstaltninger"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-07-2017, 23:09   #73
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Takker for svar webmaster og peter. Det vil jeg lurer lidt på
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2017, 22:30   #74
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Hej Per. din piveskid, kun 2½ år... haha :D

Citat:
Oprindeligt indsendt af VENDETTA Se meddelelser
Du kan bande på jeg gerne hjælper til herinde. Efter " kort " tids kamp 2 1/2 år så er det endelig slut. Og må sige savner egentlig og snakke med personer som trænger til en der gerne ligger ører til, og det er her jeg gerne vil bidrage med det jeg kan.

Vedr. Lovskrift der jeg ikke så stærk men kender da lidt til det.

Så skriv endelig hvis du har det nemmere med tale i tlf. Så tager vi den derfra

Mvh. Per Knutson. God dag


Og du har garanteret ikke været undelagt kontanthjælpsloftet

Jeg har gået og søgt Flexjob siden 04-02-2009 hvor jeg fik sygedagpenge, men pludselig var jeg "rask", mente JC Baldersgade.

Er siden 2009 blevet "jobafklaret" (ikke jobafklaringsforløb) Det er ca 8 år.

Røg på kontanthjælp for første gang i mit liv d 15 april 2012, været fastholdt på kontanthjælp siden. Det er ca 5 år.

Jeg har også arbejdet og bidraget til dette samfund siden jeg var ca 13-14 år.

Blev så underlagt Kontanthjælpsloftet okt 2016 hvor jeg røg ca 2800 kr udbetalt pr mdl.

Søgte om fleks, Resourseforløb eller førtidspension på foreliggende grundlag d 5 april 2017.

Her skulle jeg senest 3 uger efter ansøgningstidspunktet jf. Ankestyrelsens principafgørelse nr. 39-17, modtage en afgørelse inkl. klagevejledning.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=192242

Det har jeg også klaget over til alle instandser, Tilsynet, Borgerrådgiveren, Ombudsmanden mfl.

Fik en åbenlys løgnagtig og ulovlig afgørelse d 22 aug 2017 af Faglig koordinator Heidi Gottlieb

Den klagede jeg over.

Fik så d 5 okt 2017en "Genvurdering af afgørelse af 22. august 2017" fra jurist Bo Juul Jensen hvor han fastholder den åbenlyse løgnagtige og ulovlige afgørelse.

Nu afventer jeg svar fra Ankestyrelsen, har skrevet til dem d 11 okt 2017, om de har modtaget div dokumenter og dokumentation. Har intet hørt fra dem endnu.

Ankestyrelsen er så ikke, som jeg forstår det, underlagt Retssikkerhedslovens § 3 stk. 2 mht svarfrister... men jeg ved fra andre sager at der nu kan kun fra ca 8 til 12 mdl , før jeg kan forvente et svar.

Og Ankestyrelsen følger tit heller ikke loven og står heller ikke til ansvar.

Du kan læse min sag her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=35157&page=20

Kan du ikke hjælpe mig Per, har du et råd til mig hvad jeg skal gøre plz ?

Mvh Kim Osbøl
FB gruppe: Jobcenter Lærkevej JKI - Center for Jobindsats.
Youtube kanal: Jobcenter Lærkevej JKI - Center for Jobindsats.
Forløb siden 5 april 2017 på K10: http://www.k10.dk/showthread.php?t=35157

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension