K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2015, 00:42   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Folketinget & ca 200 jurnalister

I en tidligere tråd....

.... http://www.k10.dk/showthread.php?t=29730 skrev jeg om følgende kedelige oplevelse:

"Når jeg er i Folketinget, med min fine kørestol, nyder jeg at kører rundt i de flotte gange og ser på alle de smukke billeder der hænger i gangene.
Jeg tager gæstekortet af, tager en blyant bag øret og lidt papirer i skødet, så er der ingen der hverken bemærker eller antaster mig.

En dag sad jeg i et hjørne og nød livet. Pludseligt kommer 2 personer gående imod hinanden og da de er ud for hinanden, krammer og kindkysser disse 2 personer hinanden og fortsætter sammen ned ad gangen. I samtale med hinanden. Ganske hyggeligt at betragte.

Men det jeg ikke kunne lide, var at den ene var politiker og den anden var landskendt journalist. Om de er i familie med hinanden eller bare gode venner kan jeg naturligvis ikke udtale mig om, men...
.

.....ingen af de ca 198 Folketings tilmeldte journalister og deres redaktioner, skal under nogen omstændigheder gå og kindkysse med politikerne.

Efter min mening skulle alle redaktionerne fjernes fra Folketinget, hvor journalister med pressekort skulle have fri adgang til samtlige rum, som ikke er låst og dermed passe deres arbejde for os borgere og deres redaktioner. Det var en for mig kedelig oplevelse, som har foranlediget en skepsis fra min side af. "


Men udover, at kindkysse hinanden, begynder de nu også at samles til hygge frokost:

Løkke dyrker journalister over brunch på Borgen

http://www.altinget.dk/navnenyt.aspx...ign=altingetdk

Januar 2015

Valget nærmer sig, og det bliver sæson for politikere, der gerne vil tættere på medier og journalister. Venstres formand og statsministerudfordrer, Lars Løkke Rasmussen, melder klar.

Journalisterne i Folketingets Presseloge er netop blevet inviteret til brunch med Venstres formand Lars Løkke Rasmussen.

Han har sagt ja til en omgang brunch "i logens tegn", dvs. til at give en briefing, uden at der må citeres derfra.

Det foregår 18. februar kl. 10 på Christiansborg.

Presselogen inviterer jævnligt til briefinger med ledende politikere. Senest var den konservative formand Søren Pape gæst, ligesom departementschef i Finanministeriet Martin Præstegaard netop har talt til logens journalister.


Troværdighedsanalysen 2013

http://www.radiuskommunikation.dk/me...lysen_2013.pdf

Hvor mon politikere og journalister ligger i troværdigheden?

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-01-2015 kl. 00:48.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension