K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2007, 01:39   #1
Perle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2007
Lokation: Morsø
Alder: 71
Indlæg: 1
Styrke: 0
Perle er ny på vejen
Fyret på fleksjob under sygdom

Hej

Jeg har været på fleksjob de sidste to år med min. 10 timer og max 14 timer om ugen. Er nu så uheldig at ryge ind i en alvorlig krise med deprission og lægen har sygemeldt mig på ubestemt tid. Venter på en tid hos en psykolog, psykriater samt en læge til at vuderer hvor langt jeg nu er "kommet"
I mellemtiden er jeg så blevet fyret - både af min arbejdsgiver og jobkunsulenten og er derfor nu blevet sat ned på ledighedsydelse i stedet for syge-dagpenge.
Så er det jeg spørger:
Kan man søger et andet arbejde mens man endnu ikke er raskmeldt af læge og psykolog og gå på ledighedsydelse, da jeg mener at man så er pligtig til at søge andet arbejde i den tid ??
Hvordan skal jeg få arbejde når jeg ikke engang selv ved og kan sige hvornår jeg har det godt og hvornår jeg ikke kan andet kravle under dynen og bare ønsker at sove ????
Samtidig opdager jeg at jeg i hele perioden ikke har modtaget am-pension - hverken før eller efter min bevillig af fleksjob.
Kan man ikke "kræver det uden man er på flexjob ?
Har talt med min fagforening om problemet men de mener ikke de kan få am-pensionen hjem for hele perioden (knap 3 år på samme arbejdsplads) ?
Jeg har satdig ikke modtaget en skriftlig erklæring af en fyrreseddel. Også det mener fagforeningen er i orden - at jeg kan gå ned på ledighedsydelse og "mund til mund" metoden er nok til at jeg ikke skal forvente sygedagpenge andet end fra den dag en mundtlig fyring fandt sted ??
Hvor kan man få hjælp hvis ikke man kan få hjælp af fagforeningen i alt dette ?
Er medlem af 3F
Håber i kan og vil hjælpe mig gennem det her da det hele ser uoverskueligt ud i øjeblikket
På forhånd TAK
MVH:
Perle
Perle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2007, 09:22   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Fyret på fleksjob under sygdom

Citat:
Perle skrev:
Hej

Jeg har været på fleksjob de sidste to år med min. 10 timer og max 14 timer om ugen. Er nu så uheldig at ryge ind i en alvorlig krise med deprission og lægen har sygemeldt mig på ubestemt tid. Venter på en tid hos en psykolog, psykriater samt en læge til at vuderer hvor langt jeg nu er "kommet"
I mellemtiden er jeg så blevet fyret - både af min arbejdsgiver og jobkunsulenten og er derfor nu blevet sat ned på ledighedsydelse i stedet for syge-dagpenge.
Øhh jeg må indrømme at jeg sad lidt med åben mund da jeg læste dit indlæg, for den har jeg godt nok ikke hørt om før.

Du skriver du er blevet sat på ledighedsydelse fordi du er blevet fyret under sygdom ? med min bedste viden så er det sådan at man forbliver på sygedagpenge når man er sygemeldt medmindre at man er faldet for sygedagpenge grænsen.
Om det også gælder for flekser det skal jeg ikke kunne sige, men da de påstår at det at være på fleksjob skal fungere som på det ordinære markede så syntes jeg at det virker urimligt at man tager dine sygedagpenge for sådan foregår det IKKE på det ordinære markede.

Men har du ikke fået en afgørelse om at de har stoppet dine sygedagpenge og fået den med ankevejledning og hvad stod der i den som grund til at de har stoppet dine sygedagpenge ? og har du anket den afgørelse ?

Jeg vil prøve senere i dag og i morgen at se om jeg kan finde nogle regler og love omkring det.

Citat:
Så er det jeg spørger:
Kan man søger et andet arbejde mens man endnu ikke er raskmeldt af læge og psykolog og gå på ledighedsydelse, da jeg mener at man så er pligtig til at søge andet arbejde i den tid ??
Hvordan skal jeg få arbejde når jeg ikke engang selv ved og kan sige hvornår jeg har det godt og hvornår jeg ikke kan andet kravle under dynen og bare ønsker at sove ????
Nej jeg mener ikke at du er pligtig til at søge noget arbejde da du jo netop er sygemeldt og ikke ved hvad der skal ske, du er igang med en udredning.

Citat:
Samtidig opdager jeg at jeg i hele perioden ikke har modtaget am-pension - hverken før eller efter min bevillig af fleksjob.
Kan man ikke "kræver det uden man er på flexjob ?
Har talt med min fagforening om problemet men de mener ikke de kan få am-pensionen hjem for hele perioden (knap 3 år på samme arbejdsplads) ?
Lige i disse dage efterlyser HK folk som ikke har fået deres pension og det er hvad enten det er den overenskomst mæssige pension eller den am-bidrag så at du får den besked at du ikke kan få det syntes jeg lyder forrykt og hvis jeg var dig så ville jeg kontakte en anden fagforening eller skrive til 3F`s hovedafdeling og høre hvordan det kan foholde sig sådan, du kan evt også ringe eller skrive til HK og høre om det er en sag de kan hjælpe dig med også skifte fagforeingen

Citat:
Jeg har satdig ikke modtaget en skriftlig erklæring af en fyrreseddel. Også det mener fagforeningen er i orden - at jeg kan gå ned på ledighedsydelse og "mund til mund" metoden er nok til at jeg ikke skal forvente sygedagpenge andet end fra den dag en mundtlig fyring fandt sted ??
Hvor kan man få hjælp hvis ikke man kan få hjælp af fagforeningen i alt dette ?
Er medlem af 3F
Håber i kan og vil hjælpe mig gennem det her da det hele ser uoverskueligt ud i øjeblikket
På forhånd TAK
Jeg syntes det lyder forrykt , og jeg vil gerne prøve at undersøge det for dig senere (skal lige på arbejdet nu) men som en start ville jeg hvis jeg var dig , starte med at lave en skriftlig indsigelse over at du ikke har fået dit am-bidrag samt at du er blevet taget af sygedagpenge pga en fyring som du ikke engang har fået på skrift, jeg kan godt forstå at du syntes det lyder uoverskueligt og jeg ville lige efter jeg havde skrevet indsigelser , ringe til den nærmeste fagforening (ud over 3F) og høre om det er noget de kan hjælpe mig med .. Du kan også gå ind på den her adresse og stille dit spørgsmål (det syntes jeg du skal gøre ) kortlink.dk/3f/3q7r Det er til 3F socialrådgiveren og det er via deres hjemmeside, et kan være at de kan kigge mere ind til det, for det kan jo være en meget meget dårlig lokal afdeling du har, med dårlige vejleder.

Hvis du bestemmer dig for at skrive til dem, kunne du så ikke kopiere det du skriver ind i tråden her også skrive deres svar ind her også ? så kan vi prøve at tage den derfra , for er det 3F´s måde at hjælpe deres medlemmer på så er jeg sikker på at vi er mange flekser der gerne vil vide det :@

Du kan også skrive til LAFS (landsforening af fleks og skånejobber) og se om de kan hjælpe dig deres adresse er www.lafs.dk over på den side skulle du kunne se telefonnummer til deres lands sekratiat hvor det efter hvad de selv skriver giver hjælp og svar over telefonen.
Så det er også en mulighed, håber at du holder os opdateret om hvad der foregår og hvad det munder ud i , for det er da en ting der kunne være interessant for alle os flekser der er i arbejde at vide , det hele lyder forrykt og kan godt forstå at du syntes det er uoverskuelig

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 06-03-2007, 18:19   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Fyret på fleksjob under sygdom

Fra Perle sendt via mail


Hej Hejdien

Jeg har haft kontakt til min sagsbehandler - var lidt forvirret i går og kunne stadig ikke se nogen ende på det hele så derfor. Spurgte hende om disse sygedagpenge, hvordan det kunne lade sig gøre at man kunne komme på ledighedsydelse fra den ene dag til den anden. Jeg har IKKE fået nogen melding om dette, så reglerne er nogle andre når man er på fleks. Svaret var at når jeg ikke skulle tilbage til min arbejdsplads på et tidspunkt og man står mellem to fleksjob, kunne man godt gå på ledighedsydelse indtil et andet fleksjob var fundet.
Jeg frygter nu at det hele vil gå hen i sandet ...... at jeg kommer til at stå uden arbejde og når de så ser deres chancer når tiden er udløbet for ledighedsydelse, så sætter de mig på kontanthjælp.
Lige nu føler de alle kaster rundt med mig som en anden våd klud
Hilsen Perle
  Besvar med citat
Gammel 06-03-2007, 18:21   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Fyret på fleksjob under sygdom

Hej Perle.

Her kommer lige et par gode råd til dig som er værd at følge i din situation .

Du skal aldrig nogen sinde ringe til din sagsbehandler du skal altid skrive når først en situation er så tilspidset som din åbenbart er.

Du skal også vide at der ikke er nogen begrænsinger for hvor længe du kan modtage ledighedsydelse , så længe du gør hvad du kan og ikke modarbejder kommunen i et forsøg på at få dig på arbejdsmarkedet igen, så er det ikke sådan at de bare stopper din ledighedsydelse.

Hvis jeg var dig så ville jeg sende noget på skrift til min sagsbehandler noget ala det her.

Da jeg har været sygmeldt med en lægeerklæring fra mit job siden (skriv dato her ) blev jeg opsagt fra mit job grundet sygdom, hvad jeg ikke forstår er at da jeg blev fyret med det samme stoppede mine sygedagpenge og jeg ikke blev varslet om dette ej heller fik noget brev om at man stoppede mine sygedagpenge, eller nogen ankevejledning ang samme.

Det finder jeg utroligt mærkeligt da jeg ved at alle sådanne afgørelser skal meddeles borgeren samtidig med at man får mulighed for at anke en evt afgørelse.

Nu er det at jeg gerne vil vide efter hvilke lov paragraf i har valgt at stoppe mine sygedagpenge ? hvorfor har man valgt at stoppe mine sygedagpenge ? (jeg er stadig sygemeldt)

Jeg har ikke fra mit job modtaget nogen opsigelse, men er oplyst om at det forholder sig sådan via min jobkonsulent og mundtligt fra min arbejdsplads.
Har kommunen nogen viden om min situation som jeg ikke har ?
Jeg har også bemærket at jeg ikke har fået am-bidrag i alle de år jeg har arbejdet i fleksjob men er det ikke i følge loven noget man skal have og hvordan kan kommunen evt hjælpe mig med at få det am-bidrag jeg igennem årene er blevet snydt for ?

Jeg ser frem til at få et svar på mine spørgsmål inden for kort tid, da jeg ellers vil være nød til at gå videre med disse ting.


Med venlig hilsen.


Sammen med det brev ville jeg så hente denne ansøgning på K10 http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html og så få sendt en begæring om aktindsigt sådan at du kan få lidt samling i hvad der foregår i din sag, som jeg nok ville syntes lyder lidt speget .

Jeg håber at du kan bruge det til noget det jeg her har skrevet , og giv ikke op kommuneren er desværre rigtig dygtige til at lugte hvilke borger de kan løbe om hjørnerene med og hvem de ikke kan og det skader aldrig lige at markere over for kommunen at man vil følge med i sin sag ...

med venlig hilsen
Hejdien

PS jeg har sat din mail ind i tråden og skrevet det er dig der har sendt det, jeg vil meget gerne hjælpe dig i den grad jeg kan men det er nødvendigt at lade det foregå over forum på siden , da andre der evt skulle komme i samme situation som dig, så også vil kunne have glæde af svarene
  Besvar med citat
Gammel 06-03-2007, 20:53   #5
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Fyret på fleksjob under sygdom

Undskyld jeg skriver i tråden, men hvad er am-pensionen?

Jeg har været i flexjob i fire år og ikke hørt om det.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2007, 21:14   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Fyret på fleksjob under sygdom

Hej Rikke H

Du er mere end velkommen til at blande dig i tråden det er derfor at den er her

AM-pension går jeg ud fra er AM-bidraget der menes.
  Besvar med citat
Gammel 06-03-2007, 21:56   #7
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Fyret på fleksjob under sygdom

Ok, men er stadig ikke med :-O, betaler man ikke AM bidrag, dvs. ikke noget man får (også når man er i flex)?
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2007, 23:02   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Fyret på fleksjob under sygdom

Jo man betaler også AM-bidrag men det betaler arbejdsgiver også ind til , og det er åbenbart der den halter i den sag perlen snakker om
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fyret fra fleksjob ØV ØV Mitte Spørgsmål ang fleksjob 1 26-11-2012 17:15
Fyret under sygdom? garage50 Spørgsmål ang fleksjob 13 27-05-2011 12:11
Fyret fra mit fleksjob hope123 Spørgsmål ang fleksjob 16 13-05-2010 08:17
I fleksjob, men er fyret Bavina Spørgsmål ang fleksjob 6 29-03-2010 11:44
Fyret under sygdom Dorthe Spørgsmål ang fleksjob 15 07-09-2006 22:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension