K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2013, 15:33   #1
Bender
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Bender er ny på vejen
Inden jeg søger fleksjob.

Hejsa.

Lidt om min situation: Jeg har gået sygemeldt i længere tid (ca. 3 ud af de sidste 4 år) og får pt. syge-dagpenge. Jeg er i aktivering 20 timer om ugen. Jeg har fået udtalelser fra min læge og 3 psykiatere, der alle stiller samme diagnose(r). Sidste udtalelse har jeg fået på skrift idag, fra en speciallæge i psykiatri som kommunen havde bestilt. Her er udsnit af speciallægens konklusion, ordret:

Citat:
[Navn] er markant funktionspåvirket af ovenstående psykiatriske problemstillinger, og hans arbejdsevne er tilsvarende markant reduceret. Der er tale om varige lidelser.
Og:

Citat:
Det anses således for afgørende, at han også fremover kan opretholde nedsat nedsat arbejdstid og passende skånehensyn, for at kunne bevare en tilknytning til arbejdsmarkedet.
Og:

Citat:
Endvidere vil vil der være behov for både ledelsesmæssig og kollegial opbakning og en markant reduceret arbejdstid, såfremt [navn] ikke skal få tilbagefald af de ovenfor beskrevne lidelse, med heraf følgende mere funktionstab.
Jeg nævner så til min SB, at jeg agter at søge fleksjob. Denne siger, at det kan jeg da godt men jeg kan godt forvente et afslag og få frataget mine syge-dagpenge. Kan man godt bare ignorere en udtalelse fra en speciallæge på den måde?

Hva' pokker skal jeg gøre?

Hvor kan jeg evt. finde en kvalificeret bisidder til næste møde?


Mvh.

Bender
Bender er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 08:37   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du fagforening, bør du inddrage dem, for hjælp til en afklaring.

Denne afklaring af din restarbejdsevne, skal foretages, helst imens du stadig er på sygedagpenge.

Du bør skrive, og spørge om svar af din sagsbehandler.

Skriftlighed er meget central, da mundtlige svar ikke kan bruges til noget.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 08:45   #3
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Hvis du kan klare 20 timer i aktivering, er det nok derfor din sb siger den bliver afvist. For det anses i systemet som, at du kan være selvforsørgende, hvis du kan arbejde 20 timer. Din arbejdsevne skal være under 50%.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 09:32   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Arbejdes der i 20timer med merkant mange hensyn kan arbejdsevnen jo ævre 50% eller dr under.

Regelen var for mange år siden da jeg fik flex at man ikke ville se på noget med arbejdsprøvninger ,før at sygedagpengene perioden var ved at løbe ud.

og med reglerne som de er i dag ser jeg ingen fordel i at presse på for en afklaring tidliger.

Det kan være en god ide i at aflevere nye erklæringer ,i borger servis og få en kvitering på de afleveret,på den måde kommer de mere sikkert ind i din sag og vil bliver læst af flere da det kommer til at stå der skal være disse erklæringer.

Måske er det bedre at severe til en sagsbehandler at man vil have afprøvet sin arbejdsevne end at sige man vil have flex.
Forskelingen ligger i at vil man have flex har man job sagt at arbejdsevnen der halveret,mod afprøvninger jo bare siger man er usikker på hvad man kan klare.

Hvad mener lægerne med en merkant nedsættelse af arbejdsevnen,25% måske,de kan jo ikke vide det helt sikker,det kun afprøvningen der kan det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 13:52   #5
Bender
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Bender er ny på vejen
Hej igen.

Tak for svarene. Jeg har snakket med min fagforening og de vil kigge på sagen.
Det skal lige nævnes, at de 20 timer er inkl. min. ½ times pause og jeg går sammen med en anden fleksjobber der har det samme timetal. Der er desuden beskrevet mange andre skåneforhold I udtalelsen fra speciallægen, end dem jeg kort nævnte ovenfor. Jeg må jo nok bide i det sure æble og vente med at søge, men det er dælme frustrerende efter så lang tid, med behandlingsforsøg, praktikker mm. bare at blive affærdiget på den måde. Især når man er garanteret arbejde hvis man kunne blive godkendt til fleks.

Jeg havde nok osse brug for lige, at komme af med noget varm luft.

Mvh.
Bender er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 14:21   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker også, 20 timer er jo nok på gode dage og med solen lige i nakken - når man har nogle problemstillinger, så daler man desværre hastigt, og der skal ikke for mange udsving til, at man ryger ned på måske 12-15 timer......
Kommunerne laver ofte den fejl, at de går ud fra, at 20 timer også er fremadrettet (som i for altid!), hvilket jo ofte ikke er tilfældet.

Håber der kommer noget godt ud af det - bare hæng i og kæl for tålmodigheden.

Og velkommen til K10.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan søger man et fleksjob? Fiona75 Spørgsmål ang fleksjob 8 16-05-2012 08:50
Førtidspension - hvad er godt at vide inden du søger 1970girl Alt det andet 0 17-01-2012 22:49
fyret inden 9 mdr. i fleksjob?? vibeke69 Spørgsmål ang fleksjob 2 05-02-2009 14:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension