K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2012, 18:36   #1
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
flexjob

Hej alle i rare mennesker

Er i praktik i et supermarked... med mulig job bagefter.. problemet er bare jeg ikk kan holde til det i min ryg... Må jeg gerne sige nej til flex jobbet på det grundlag...eller kan jobcenteret tvinge mig til at tage det...

Nogen der ved noget om det ???????????????

fik tilkendt flex i 2009

Fie
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 20:50   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Bare rolig, de kan ikke tvinge dig, når det er helbreddet som sætter en stopper for det...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 00:17   #3
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Bare rolig, de kan ikke tvinge dig, når det er helbreddet som sætter en stopper for det...
puha så kan jeg vist godt sove i nat tænk man kan ligge søvnløs pga afgørelser i ens kommune

Tak
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 00:20   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Mens du er i praktik vil jeg anbefale dig, at skrive en udførlig dagbog, så du kan dokumentere konsekvenserne af praktikken.

Da jeg var i arb.prøvning brugte jeg denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Iflg. loven må du ikke sige nej til et fleksjob, som tilgodeser dine skånebehov.

Men hvis du ikke kan holde til jobbet p.g.a. din ryg, så tilgodeser jobbet jo heller ikke dine skånebehov.

Dette og mange andre spørgsmål kan du finde svar på her:
http://www.clh.dk/?id=1474

Den bør enhver fleks'er kende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 10:22   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men du skal kontakte din jc og fortælle ham du ikke kan klarer det, ellers virker det lidt underligt du først ikke kan klarer det når du bliver tilbudt job.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 11:26   #6
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
men du skal kontakte din jc og fortælle ham du ikke kan klarer det, ellers virker det lidt underligt du først ikke kan klarer det når du bliver tilbudt job.
vil jeg gøre... Han ved godt jeg havde problemer med ryggen i starten ( startede 1 december derude) var sygemeldt med ryggen i uge 52 og uge 1..( p.g.a ryggen)

Startede igen i mandags 9 jan hvor jeg havde fået en støtte stol derude. står ved kassen hvor vi har bagerbrød, tips, kiosk varer.. går lidt frem og tilbage. sidder ved kassen på min stol men rejser mig tit efter brød osv..er utrolig hård ved ryggen at rejse sig hele tiden men også hårdt bare at stå..

min konsulent lovede at ringe i sidste uge angående et møde om hvordan der går..( intet hørt fra ham ) så vil ringe til ham mandag
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 14:07   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
god ide, for hvis du får tilbudt jobbet uden at sige fra, fanger bordet.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 09:30   #8
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
god ide, for hvis du får tilbudt jobbet uden at sige fra, fanger bordet.
Har haft ringet til konsulent og han ringer til praktik sted og siger jeg stopper pga min ryg..

Er så lettet, var så nervøs for at ringe til ham men han var rigtig forstående..

Tak for jeres svar og råd
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension