K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2012, 00:22   #81
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der er ikke noget direkte i den, men der er praksis der skal overholdes. Og der står i jo i diverse vejledninger, bl.a. arbejdsevnemetoden hvad man skal tage højde for. samtidig har jeg en del på skrift fra kommunen om respekt for skånehensyn mv.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 00:57   #82
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Super godt hvis der er noget på plads på forhånd, det var der ikke i min sag og jeg var i og for sig for syg til at gå i afprøvning uden at jeg selv tog højde herfor. Derfor er det vigtigt at de professionelle har vurderet dette forinden..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 01:41   #83
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Hej Enteneller.

Først engang vil jeg lige sige, JA - det er noget L.... at man kommer til at elske sådanne dyr. Jeg har grædt så mange tåre, og vil med garanti også gøre det, den dag vi må sige farvel. Jeg har fået lov til at beholde ham i 10 gode år. Og det er jeg taknemmelig for.

Arbejdsprøvningen er jeg nervøs for, da jeg jo slet ikke ved hvad jeg skal igennem, hvordan det foregår mv. Jeg ved jo at al fysisk udløser smerter og symptomer, og psyken er jo også ved at være godt slidt efterhånden!

Jeg er glad for ikke at stå helt alene, det giver en tryghed, som ikke lige er til at beskrive.

Jeg håber det bliver så skånsom et forløb, som overhovedet muligt. Jeg får jo intet andet behandling end medicin. Og forkerte bevægelser kan jo gøre, at mine symptomer bliver forværret, men vi har fået at vide kommunen er forsikret, hvis det går galt, ja - selvom det jo er mig der skal betale den største pris.

Er det også prolapser, slid du døjer med Enteneller..

til både dig og Ricky
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 09:14   #84
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej nala,

Jeg døjer "kun" med psyken, men jeg tror at arbejdsprøvninger er en last for os alle lige meget hvad. Det eneste vi kan gøre i forbindelse hermed er at passe på os selv.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 13:00   #85
missemøge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Lokation: djursland
Indlæg: 31
Styrke: 13
missemøge er ny på vejen
HEj Nala

Ville bare lige sige at jeg har også haft isben men kun det ene ben og jeg har også gået på vat.

Isbenet kommer og går, alt efter hvormeget jeg går og sidder. og kiropraktoren mener at min diskusprolaps sidder ved S1 og L5. Var til skanning i går, så nu venter kun svaret, om det er tid eller operation der skal hele min prolaps.

Hvor lang tid var jeres sygemelding efter operation i lænden?
missemøge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 17:20   #86
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej nala,

Jeg døjer "kun" med psyken, men jeg tror at arbejdsprøvninger er en last for os alle lige meget hvad. Det eneste vi kan gøre i forbindelse hermed er at passe på os selv.
Hej Enteneller...

Det er da vist mig der skal sige "kun" det fysiske. Har dog angst symptomer, men det kan nok også komme af alle de diffuse smerter og symptomer jeg har! Jeg tror det må være MEGET mere svært at håndtere systemet, når man lider af psykisk sygdom, og ikke har en god sagsbehandler, der virkelig tager hånd om en og varetager de rettigheder man har!

Jeg skal starte den 30. januar i arbejdsprøvning, og er godt nervøs, men også lidt "lettet! at jeg måske snart kan se en ende på det her pres oveni sygdommen. OG JA, jeg vil være meget opmærksom på, at passe på mig selv.

Nala

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

Held og lykke også med hunden, det er noget l... når vi kommer til at elske de dyr :-)
Min elskede hund siger farvel på mandag, får en dyrlæge herhjem, og hun tager ham med, efter det er overstået.
Har godt nok grædt en million tåre, men ved at det er den rette beslutning og hvem var det nu der skrev det her på siden?: at vi skylder vores hund at tage beslutningen i tide, den har jeg bestemt taget til mig.
Næsten 10 gode år, med masser af gode og sjove minder, som mig og mine kan se tilbage på og være taknemmelige over...

Nala

Citat:
Oprindeligt indsendt af missemøge Se meddelelser
HEj Nala

Ville bare lige sige at jeg har også haft isben men kun det ene ben og jeg har også gået på vat.

Isbenet kommer og går, alt efter hvormeget jeg går og sidder. og kiropraktoren mener at min diskusprolaps sidder ved S1 og L5. Var til skanning i går, så nu venter kun svaret, om det er tid eller operation der skal hele min prolaps.

Hvor lang tid var jeres sygemelding efter operation i lænden?
Hej missemøge..

Jeg har været opereret i lænden i 99, mener at kunne huske at jeg hurtig var på benene igen, men lige præcis hvor lang tid kan jeg ikke huske.
Har også prolaps det sted du har, men den der nok højst sandsynlig får mine ben til at visne, er den prolaps jeg har i brystryggen, den trykker godt og grundig på rygmarven.

Uhhh dejligt med isben.. hehe.. Som at sidde med dem i fryseren uden at have mulighed for at tage dem ud.. Ved mig variere det også, har konstante symptomer, smerter i begge underben, mest i venstre. Jeg har ikke haft fast underlag under mine fødder, ja i nok et år nu. Går på vat som du nævner, pinde/rør, noget imellem tæerne, som om fødderne svumler op, prikker stikker, elektriske stød mv.

Og når jeg ikke passer på, svinger kosten eks. så sover begge mine ben, og skridtet... Så dagen byder altid på nye "spændende" symptomer.

Håber det bedste for dig missemøge... Giv lyd fra dig, når du ved om du skal opereres eller ej.

Nala
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 18:13   #87
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nala Se meddelelser
Hej Enteneller...

Det er da vist mig der skal sige "kun" det fysiske. Har dog angst symptomer, men det kan nok også komme af alle de diffuse smerter og symptomer jeg har! Jeg tror det må være MEGET mere svært at håndtere systemet, når man lider af psykisk sygdom, og ikke har en god sagsbehandler, der virkelig tager hånd om en og varetager de rettigheder man har!

Jeg skal starte den 30. januar i arbejdsprøvning, og er godt nervøs, men også lidt "lettet! at jeg måske snart kan se en ende på det her pres oveni sygdommen. OG JA, jeg vil være meget opmærksom på, at passe på mig selv.

Nala
Hej Nala,

Jeg vil hverken negligere det ene eller det andet, det er lige hårdt at være syg og kæmpe for et forsørgelses grund uanset hvad.

Jeg har jo været i arbejdsprøvning een gang i 2008 på en virksomhed. Denne gang er jeg på et erhvervscenter. Jeg har lært mig selv at bremse op før det gør (alt) for ondt og der er mange snævre pauser heri.

Det er virkeligt svært at stoppe op og tænke, nu er det nu jeg skal holde pause, som vi snakker om det sted hvor jeg er, så må vi have nogle æggeure, der hjælper os før grænsen nåes.

Tro på at du kan, men husk også på at der skal forsøg til før man bliver bedre til at huske på pauser og lign. skånehensyn
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 17:23   #88
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
opdatering

Kære alle.

Hold da op det er lang tid siden jeg sidst har skrevet her.

Sikke en rejse jeg har været på. Hård, lang, opslidende, oplysende, lærerig etc
En af større kampe har jeg vundet, sammen med Ricky ved min side.

Jeg har fået tilkendt førtidspension, grundet min skadet ryg.

Jeg var igennem en arbejdsprøvning på SAC, hvor jeg blev kørt frem og tilbage i taxi.
Skriver ikke så meget, vil hellere svare på spørgsmål, hvis der måtte være nogle af dem.

Kampen for at få noget behandling, træning, genoptræning, køre dog stadig.

Nu er det over 1½ år siden jeg fik konstateret at jeg har en skadet ryg, og noget nervebetændelse, man ikke udreder.
Jeg har INGEN behandling fået, andet end medicin og i april blev jeg opereret for den værste prolaps i brystryggen. Og her naivt troede jeg at jeg kunne få genoptræning, men nej.!

Så får man en ergo i kommunen, som tilbyder hjælp, til at samle trådene omkring mig komplicerede sygdomsbillede, hjælpe en med at få genoptræning, men det virker desværre til at det er for stor en mundfuld for hende...!

Jeg får morfin og max lyrica, saroten for smerter og nervesmerter, er IKKE smertedækket.
Og jeg tåler IKKE det mofica mere, min mave er fuldstændig ødelagt. OG har tiltagende kognitive problemer, som hukommelses tab mv.

Og jeg skal tabe mig, men det er jo svært når jeg ikke kan få noget træning, den rette som ikke ødelægger min ryg yderligere.

Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber jeg kan få svar på:

Hvordan søger jeg om fodterapi?

Jeg får meget medicin, som også er dyr, såsom lyrica, kan jeg få medicin kort, og hvem
hjælper en med det? Er det lægen igen?

Hvordan søger jeg om et handicap skilt?

Jeg må jo være under kronisk syg kategori, eller er det en læge der skal dømme en til at være kronisk syg?

Jeg ønsker at komme på smerteklinik, her ved jeg der kan være en psykolog tilknyttet, som er gratis, nogle der ved mere om det??


Ved I hvorfor man ikke udreder en nervebetændelse, alle de "nemme" ting er jeg blevet undersøgt for, er det økonomi man ikke ønsker det?
Kan jeg forlange at blive udredet for denne lidelse??

Der står jo, hvis man ikke finder årsagen, vil den jo udvikle sig.

Det skal siges jeg desværre har fået en distræt underlig læge, der ikke forstår hvad jeg kæmper med, det gjorde den tidligere heller ikke, derfor jeg skiftede.

Har dog en bisidder med den 31. hvor jeg skal op til ham igen. Men vil nu være ret forberedt. Derfor alle de spørgsmål..! Skal vide helt præcis, hvad han skal hjælpe mig med.

Jeg kender kun en der ved hvordan jeg har det, hvor smertefuldt det er at være mig, ville ønske der fandtes flere, og specielt indenfor systemet.
ER det ikke utroligt, at jeg ikke har mødt et menneske, læge, eller andet der ved hvordan jeg har det??
Hvorfor er det så svært, at få genoptræning,??
Jeg høre om folk der er blevet opereret efter mig, også for prolaps, de er allerede i gang med genoptræning, men jeg skal bare ignoreres.
Andre her, der har samme problem som mig, høre jeg gerne fra.
Mine prolapser sidder både i lænden og brystryggen.

Der er IKKE herske tvivl om jeg er meget glad og lettet over at være blevet tilkendt fp, dog er min sygdom noget der fylder det meste af mit liv, og det ønsker jeg selvfølgelig at ændre på, så jeg kan komme af med morfinen, og evt. andet medicin, og træne min krop op. Og så få et liv, der ikke er så smertefuld.

Mange hilsner
Nala

Sidst redigeret af nala; 24-08-2012 kl. 18:06.
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 18:46   #89
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Nala,

Først om fremmest tillykke med pensionen

Sikke en kamp og godt at Ricky kunne hjælpe dig og at I nåede målet.

Nu har du så en h.......... masse spørgsmål som jeg ikke lige kan svare på!! Noget ved jeg, måske, noget om, men jeg skal ikke gøre mig klog, så der kommer nok noget til, ellers må du stille spørgsmålene individuelt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 19:58   #90
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Hej Nala

Jeg har siddet og læst stort set alle indlæg her i tråden, og er blevet chokeret/vred mindst 100 gange på dine vegne! Sikke en behandling du har fået af systemet! Skammer mig virkelig på systemets vegne! Men hvor er jeg dog glad for at læse at du har fået førtidspension, andet manglede da også bare! Tænk at blive truet på sit eksistensgrundlag samtidig med så alvorlig sygdom!

Jeg kan slet slet ikke svare på nogle af dine spørgsmål, men jeg håber virkelig du får den ønskede genoptræning, og at du får det bedre hen ad vejen.

Glemte lige; Det gjorde mig ondt at læse om din hund. Jeg måtte selv gå samme vej sidste år i februar, med min elskede hund som blev lidt over 8 år. Han havde gigt, var multiallergiker og fik slutteligt kræft. Så jeg måtte gå den tunge gang til dyrlægen med ham. Den dag i dag får jeg stadig tårer i øjnene når jeg tænker på ham. Men har valgt at tænke på alle de dejlige minder jeg har med ham, de vil altid være i mit hjerte.

Rigtig mange hilsner med håbet om snarlig bedring

Sidst redigeret af Stuen; 24-08-2012 kl. 20:07.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til operation efter operation? Camille Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2010 22:25
Ny - hjælp kommunen har stoppet sygedagpengene jsh Spørgsmål ang fleksjob 28 15-12-2009 11:15
Stopper sygedagpengene efter 52 uger. Bjala Alt det andet 16 30-04-2009 09:37
stopper sygedagpengene nu baldur Dit og Dat 0 22-02-2008 13:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension