K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2012, 18:45   #71
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Ok den lyder sådan her:

Tja... de vil nok vurdere din arbejdsevne. Jeg vil tro, det er forskelligt fra sted til sted, hvad de vil gøre. Du får nok hjælp fra en jobkonsulent som er tilknyttet dertil, men du kunne spørge sagsbehandleren, hvad det er for et særligt forløb. Det er nok hende, der bedst der kan svare på præcis, hvad hun havde tænkt sig. Måske laver de først en særlig plan til dig, når du kommer i gang.

Håber i hvert fald, det er noget, som blive godt. Lad os se...

Men det er kun godt, du har fået det forlænget, synes jeg... så tillykke med det.
Tusind tak Curls.. Jeg er også meget lettet, kan jeg sige dig. Jeg håber bare ikke de presser mig så meget, så jeg får en forværring af mine symptomer, jeg har som nævnt intet behandling fået endnu, som kan smertelindre mig, og operation, måtte jeg jo pt sige nej til. Operationen var jo kun med henblik på at få livskvalitet igen.

Det var bare det der med særligt hurtigt forløb, kunne jo være der var nogen der kendte til det udtryk, i forbindelse med en afklaring.

Men tak for svaret..
Jeg vil væbne mig med tålmodighed, og tro på at alt ender godt.

Nala
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 21:50   #72
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nala Se meddelelser
Tusind tak Curls.. Jeg er også meget lettet, kan jeg sige dig. Jeg håber bare ikke de presser mig så meget, så jeg får en forværring af mine symptomer,
Husk nu, at du er den eneste der kan mærke hvornår nok er nok.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 21:53   #73
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Husk nu, at du er den eneste der kan mærke hvornår nok er nok.
Og hun skal høre efter hvad undertegnede siger!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 22:41   #74
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Og hun skal høre efter hvad undertegnede siger!
Det betragtede jeg som en selvfølge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 23:21   #75
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det betragtede jeg som en selvfølge.
Tak I to for ordene,,, og godt jeg ikke er alene Ricky

Suk - synes bare det er så pokkers hårdt.. men det er jeg jo langt fra ene om, her på siden...

Oveni i alt, er min kære hund ved at sige farvel, han har gigt, så han fejler jo lidt af det samme som mig. Stor lys labrador, der bare elsker livet, total social, og sød og har været min bedste ven her under sygdommen. Han er absolut ikke opdraget, enten en fejl 40 eller har han bare været uegnet til opdragelse..
Men hans bentøj er heller ikke som de var engang. Han er snart 10 år. Synes bare det er ekstra hårdt nu hvor man selv er ret hårdt ramt med sygdom, at skulle tage beslutningen..

Nala
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 07:45   #76
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nala Se meddelelser
Men hans bentøj er heller ikke som de var engang. Han er snart 10 år. Synes bare det er ekstra hårdt nu hvor man selv er ret hårdt ramt med sygdom, at skulle tage beslutningen..

Nala
En dyrlæge sagde engang til mig, at "vi dyrlæge kan heldigvis hjælpe vores patienter herfra når det bliver for meget".
Den mulighed har vores læger ikke.

Det er en svær beslutning, at skulle sige stop, men det er en beslutning vi skylder vores dyr at tage i tide.

Og husk, den næste hund bliver også en god hund.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 21:27   #77
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
En dyrlæge sagde engang til mig, at "vi dyrlæge kan heldigvis hjælpe vores patienter herfra når det bliver for meget".
Den mulighed har vores læger ikke.

Det er en svær beslutning, at skulle sige stop, men det er en beslutning vi skylder vores dyr at tage i tide.

Og husk, den næste hund bliver også en god hund.
Hvor er du sød Vovse.. Tak for ordene, og klart jeg ved hvad du mener.

Han er højt elsket og vil blive meget savnet, og min datter har lovet at køre ham til dyrlæge, når tiden kommer. Min første men nok også min sidste hund.

Nu skal jeg også bruge al min overskud, til den kommende arbejdsprøvning. Regner med at få brev i næste uge vedr. dette.
Min læge er ved at søge vederlagsfri special behandling til mig, men jeg tvivler på, jeg kan få, så stramme reglerne er blevet. Men håber stærkt, for ellers bliver jeg jo dybt afhængig af alt det medicin jeg skal have mere og mere af.

Nala
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 00:11   #78
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej nala,

Har du været i arbejdsprøvning tidligere ?

Det har jeg og nu er jeg igen, dog på et center, der har speciale i at holde øje med sådan nogle "som os". Min krop og psyke siger i den grad fra denne gang og jeg følger op. Min vejleder følger mig og kan se hvordan jeg har det.

Første gang jeg var i arbejdsprøvning, stod jeg bare igennem og led derhjemme, men det holder jo ikke. Selvom jeg ville det den dag i dag vil min krop ikke være med til det og grænserne bliver kortere gang for gang.

Jeg ved ikke om du "blot" skal almindelig arbejdsprøvning på en virksomhed, det virker sådan. Om du kan klare det, må du jo så vurdere eller tale med dine behandlere deromkring.

Jeg blev selv bombet tilbage til fortiden efter min første arbejdsprøving i en nogenlunde almindelig virksomhed, det værste her er så at man er en del af en indtægts kilde og på den måde føler man sig forpligtiget også ubevidst. Det kostede mig meget psykisk, for ligesom mange andre på K10 og i øvrigt, så føler vi jo os ansvarlige i forhold til vort arbejde, men hvis vort helbred ikke kan bære det er det jo alligevel svært at vise i sådanne tilfælde !!

Indtil videre må du tage det roligt Nala, jeg har ikke fået læst din sygdomshistorie, men jeg ville hvis jeg var Ricky og dig gå efter en afklaring på et reva lign. center.

Held og lykke også med hunden, det er noget l... når vi kommer til at elske de dyr :-)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 00:13   #79
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej nala,

Har du været i arbejdsprøvning tidligere ?

Det har jeg og nu er jeg igen, dog på et center, der har speciale i at holde øje med sådan nogle "som os". Min krop og psyke siger i den grad fra denne gang og jeg følger op. Min vejleder følger mig og kan se hvordan jeg har det.

Første gang jeg var i arbejdsprøvning, stod jeg bare igennem og led derhjemme, men det holder jo ikke. Selvom jeg ville det den dag i dag vil min krop ikke være med til det og grænserne bliver kortere gang for gang.

Jeg ved ikke om du "blot" skal almindelig arbejdsprøvning på en virksomhed, det virker sådan. Om du kan klare det, må du jo så vurdere eller tale med dine behandlere deromkring.

Jeg blev selv bombet tilbage til fortiden efter min første arbejdsprøving i en nogenlunde almindelig virksomhed, det værste her er så at man er en del af en indtægts kilde og på den måde føler man sig forpligtiget også ubevidst. Det kostede mig meget psykisk, for ligesom mange andre på K10 og i øvrigt, så føler vi jo os ansvarlige i forhold til vort arbejde, men hvis vort helbred ikke kan bære det er det jo svært at vise i sådanne tilfælde !!

Indtil videre må du tage det roligt Nala, jeg har ikke fået læst din sygdomshistorie, men jeg ville hvis jeg var Ricky og dig gå efter en afklaring på et reva lign. center.

Held og lykke.
Tro mig... Jeg holder både Nala, men sandelig også kommunen i meget kort snor... Tror Holbæk kommune har luret at der er kommet en ny spiller med ved bordet
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 00:18   #80
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er jeg sikker på at de gør, men hvor skal Nala arbejdsprøves ? §27 stk1. nr. 2, kræver jo ikke noget specielt!! Tager man højde for helbred og formåen under dette stk. i denne § ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til operation efter operation? Camille Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2010 22:25
Ny - hjælp kommunen har stoppet sygedagpengene jsh Spørgsmål ang fleksjob 28 15-12-2009 11:15
Stopper sygedagpengene efter 52 uger. Bjala Alt det andet 16 30-04-2009 09:37
stopper sygedagpengene nu baldur Dit og Dat 0 22-02-2008 13:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension