K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 12:05   #41
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Lige præcis hvad jeg forestillede mig.

Fordi, at hvis du siger nej til op, så er du stationær, uden behandlingsmuligheder o.s.v.

Du har et lægepapir hvorpå der står, at en op ikke vil forbedre din arbejdsevne, men kun din livskvalitet.
Tag en kopi, highlight ovenstående, aflever den på jobcenteret, mod kvittering.
I håb om, at din sb (m.fl.) fatter, at op eller ej, så kan din arb.evne ikke forbedres.
Har lige fået opringning af SB i dag, fik oplyst at lægekonsulenten har bekræftet at den eneste mulighed for at få det tryk væk, er ved en operation. Så SB hun vil anmode om at mine SDP kan blive forlænget iht. § 27, stk 2 eller stk 4, hvis jeg siger NEJ til operationen. Og det ser jeg jo nu som eneste mulighed for at beholde min eksistens. Håber dog ikke det giver konsekvenser for mig.

Sidst redigeret af nala; 06-12-2011 kl. 13:21.
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 15:28   #42
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Du står godt lidt i et dilemma mht. den operation. Er de helt helt sikker på at dine symptomer i benene skyldes dine thorakale prolapser.

Jeg har selv 3 thorakale prolapser på TH 5/6, TH 6// og TH7/8. Jeg har også problemer med mine ben mht. føleforstyrrelser, går på vat osv. Jeg har en meget begrænset gangafstand så kan kun gå ca. 125 skridt med krykker uden pauser og ellers har jeg en kørestol. Men de ved ikke om mine problemer stammer fra mine prolapser eller kommer fra noget andet, da jeg også har problemer med mine arme. Så de undersøger jævnligt om de ændrer sig, venter faktisk svar i øjeblikket på sidste MR scanning.

Hvad du vælger er jo selvfølgelig helt dit eget valg, men jeg har for mit vedkommende allerede taget valget at jeg vil ikke opereres, heller ikke selvom de siger at det er dem der er skyld i mine gangproblemer. For jeg har gjort op med mig selv at risikoen er for stor. På nuværende kan jeg bevæge mig rundt, herhjemme ved egen hjælp og udenfor med hjælpemidler, men hellere hjælpemidler og kørestol til aflastning end en kørestol som jeg skal sidde i altid.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 18:28   #43
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af engager Se meddelelser
Du står godt lidt i et dilemma mht. den operation. Er de helt helt sikker på at dine symptomer i benene skyldes dine thorakale prolapser.

Jeg har selv 3 thorakale prolapser på TH 5/6, TH 6// og TH7/8. Jeg har også problemer med mine ben mht. føleforstyrrelser, går på vat osv. Jeg har en meget begrænset gangafstand så kan kun gå ca. 125 skridt med krykker uden pauser og ellers har jeg en kørestol. Men de ved ikke om mine problemer stammer fra mine prolapser eller kommer fra noget andet, da jeg også har problemer med mine arme. Så de undersøger jævnligt om de ændrer sig, venter faktisk svar i øjeblikket på sidste MR scanning.

Hvad du vælger er jo selvfølgelig helt dit eget valg, men jeg har for mit vedkommende allerede taget valget at jeg vil ikke opereres, heller ikke selvom de siger at det er dem der er skyld i mine gangproblemer. For jeg har gjort op med mig selv at risikoen er for stor. På nuværende kan jeg bevæge mig rundt, herhjemme ved egen hjælp og udenfor med hjælpemidler, men hellere hjælpemidler og kørenstol til aflastning end en kørestol som jeg skal sidde i dltid.
Jeg har jo flere prolapser, herunder 2 i lænden, 1 i nakken, og 3 i den thorakale del. Den værste i brystryggen trykker rimelig meget på rygmarven, og kirurgen mener at det er den der skaber de største problemer ned i mine ben. Mine symptomer er specielt smertefulde sanseforstyrrelser, og selvfølgelig også som du skriver føleforstyrrelser, gå på vat, pinde, osv. Jeg føler at mine ben langtsomt visner. Fra symptomer under vestre fod, til nu konstant i begge ben, og ofte helt op til navle niveau.

Hvornår startede dit? Har du konstante smerter?

Jeg ved godt jeg står i et voldsomt dillema... Men jeg har jo ikke særlig meget livskvalitet tilbage, og denne ønsker jeg jo rigtig meget at få igen.
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 21:18   #44
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg ved ikke så meget om det her, men min mor er opereret for spinalstenose i lænden, (omkring L4/L5), hun har i mange år haft det, som om hun har en rulle vat under tæerne, og dette er ikke forsvundet efter op.

Hendes smerter er næsten væk, men hendes gangdistance er ikke blevet bedre.

Jeg har selv problemer i lænden (L4/L5), fremadglidning af lændehvirvel og er par klemte discs, jeg har kun haft føleforstyrrelser i forb. med overbelastning (især arb.prøvninger), og da har det været lidt diffust rundt om på fødderne, den der vat-fornemmelse.

Som jeg har forstået det, og ud fra min mors erfaringer, er jeg ikke sikker på, at føleforstyrrelserne forsvinder efter en op.

Min mor var tilbudt op for mange år siden, havde dog takket nej, men på et tidspunkt blev hun gjort opmærksom på, af en fysioterapeut, at hvis først det gik ud over evnen til at styre det der skal i toilettet, så ville denne evne ikke komme tilbage efter en op.

Derfor endte min mor med, at sige ja til op, for det ville hun ikke risikere.

Så ud fra den smule kendskab jeg har til dette, så vil jeg tro, at problemerne meget vel kan komme fra lænden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 02:39   #45
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så ud fra den smule kendskab jeg har til dette, så vil jeg tro, at problemerne meget vel kan komme fra lænden.
Hej

Jeg har kun kirurgens ord for at det er den thorakale prolaps der skaber de største problemer i mine ben. Og det tror jeg faktisk på. Jeg tror dog også at de andre prolapser kan skabe nogle problemer, ligesom nervebetændelse også kan giver symptomer. Jeg kan bare ikke skelne, hvad er hvad.

nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 07:48   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nala Se meddelelser
. Jeg kan bare ikke skelne, hvad er hvad.
Det kan jeg godt forstå, det må også være svært.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 08:10   #47
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Ja jeg har smerter mere eller mindre konstant, nogle dage værre end andre. Dette går så også ud over min nattesøvn. Men træner så vidt muigt det jeg kan, er godt nok ikke ret meget. Kan klare 3-4 min af gange inden mine muskler begynder og ryste og jeg må holde pause. Men har en bold herhjemme som jeg bare skal sidde på og køre meget lidt frem og tilbage og så har jeg en motionscykel som jeg cykler et par minutter på af gangen uden belastning.
Min fysioterapeut "masserer" mig så ganske let indimellem, for at løsne mine spændte muskler og laver udstrækningsøvelser, hvor han strækker mine ben ud.
Jeg har ikke kunnet gå almindeligt i snart 2 år, men syntes efterhånden jeg er blevet meget bedre til at fokusere på de ting jeg kan og ikke gå og ærge mig og være vred over de ting jeg ikke kan mere.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 19:08   #48
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vigtigt....

Kære Nala

Jeg har mailet dig mine råd privat men mener at der er væsentlige oplysninger som andre kan have glæde af.

Mit råd er følgende.

Hvorfor vil du i arbejdsprøvning?

Her findes der mulighed for at kommunen kan vurderer, ifølge dette:

http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pre...ktivering.aspx

hvor der netop nævnes at der skal ske en vurdering i hvert tilfælde.

Oplys dette til din SB så hun er sig bevidst om reglerne og sin PLIGT til at vurderer om du skal i arbejdsprøvning.

Dit helbred er faktisk dømt stationær uden behandlingsmuligheder.
Hvorfor skulle du dog så i en nytteløs og for dig risikabel arbejdsprøvning?


Hvem tager ansvaret hvis noget går galt?
Hvis kommunen, så må det foreligge skriftligt.
Er du arbejdsforsikret under arbejdsprøvningen.
Er din læge indforstået med en sådan arbejdsprøvning?
Kender han reglerne ellers vis ham dem. Bed ham evt om at skrive sin mening om arbejdsprøvning til kommunen.



Pas på din SB, som efter min mening er yderst uegnet til din sag.

Først kræver hun hurtigt svar om din arbejdsevne FØR operation, hvor du kan risikerer førligheden

Derefter kræver hun svar fra dig inden for et døgn om du vil eller ikke vil operation.

Læs:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=18658

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 19:24   #49
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nala Se meddelelser
Har lige fået opringning af SB i dag, fik oplyst at lægekonsulenten har bekræftet at den eneste mulighed for at få det tryk væk, er ved en operation. Så SB hun vil anmode om at mine SDP kan blive forlænget iht. § 27, stk 2 eller stk 4, hvis jeg siger NEJ til operationen. Og det ser jeg jo nu som eneste mulighed for at beholde min eksistens. Håber dog ikke det giver konsekvenser for mig.
Hej nala

Hvis operationen kan give alvolige risikoer som følger, så bør det være éns ret til at sige nej til operationen, hvis man føler, at man ikke tør.

Og hvis man siger nej til operationen og der absolut ikke er anden udvej, så skal de forholde sig til det og afgøre efter det, hvordan din funktionsnedsættelse er.

Der er en principafgørelse som siger det her:


Resumé:
Sygedagpengeperioden kunne forlænges udover varighedsbegrænsningen, da lønmodtageren med overvejende sandsynlighed ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse i hidtidigt omfang inden for 2 x 52 uger fra varighedsbegrænsningen at regne.

Lønmodtageren ventede ved varighedsbegrænsningens indtræden på at få foretaget en stivgørende rygoperation. Dette er et kendt indgreb, der ifølge speciallægeerklæring om mindst ½ år kunne forventes at bringe lønmodtageren tilbage til ikke fysisk belastende arbejde, selv om der var en risiko for restsymptomer.

(fra sagsnr. 99-09)

Ovenstående sag her der tale om en operation, hvor operationen vil kunne blive succesfuld, dog at der kan være risiko for restsymptomer.

Her tænker jeg, at i din sag, om hvad prognosen ville være, hvis du blev opereret - hvilke risikoer vil der kunne være? Det bør de tage med i vurderingen.

Hvis lægen siger f.eks. at din operation vil gå 80 % godt, så kan det måske være, at kommunen har ret til at stoppe din sygedagpenge, men hvis lægen siger, at risikoen kan være høj, så synes jeg bestemt ikke, at de ligesom skal "tvinge" dig til operation, hvor du kan gå hen og få alvorlige følger af det....

Håber der er nogen, der har stået i den her dilemma og kan fortælle deres erfaringer om hvis man sagde nej til en operation.

Nu ved jeg ikke, hvor meget du har snakket med din læge om det - men de kan måske hjælpe dig på vejen omkring risiko og følger osv...

Jeg kender en, der er taget til Tyskland i München for at blive opereret både i ryggen og i nakken. Han har haft smerter i mange mange år.... Det danske sygehusvæsen har vist ikke turde operere ham. Men i Tyskland bruger de andre metoder, og de siger, han kan gå hen og blive rask..


EDIT:
Kom til at tænke på, om du tilfældigvis har fået at vide, om ventetiden er lang til den type operation? Hvis ventetiden er over 1 måned og ikke andre muligheder i regionen, mener jeg, at du har mulighed for at vælge et privat hospital. Jeg undersøgte for nogen tid siden om metoden i Tyskland bruges i Danmark (fordi et familiemedlem har flere diskoprolapser). Det gør de på Kollund privathospital:
http://www.privathospitaletkollund.d...t.aspx?ID=1879

Sidst redigeret af curls; 07-12-2011 kl. 19:50.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 19:44   #50
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Nala

Jeg har mailet dig mine råd privat men mener at der er væsentlige oplysninger som andre kan have glæde af.
Hej Peter.

Har fået mailen, og skrevet retur, nu vil jeg skrive min læge, og det med risiko, forsikring, politi mm, skal kommunen ikke snarest have mail herom??

Rigtig godt det kommer her på k10!!!!

nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til operation efter operation? Camille Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2010 22:25
Ny - hjælp kommunen har stoppet sygedagpengene jsh Spørgsmål ang fleksjob 28 15-12-2009 11:15
Stopper sygedagpengene efter 52 uger. Bjala Alt det andet 16 30-04-2009 09:37
stopper sygedagpengene nu baldur Dit og Dat 0 22-02-2008 13:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension