K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2013, 21:34   #21
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
tror desværre tiden er løbet fra partier der tør have en holdning og stå ved den, de er der jo alle for at komme i tv og tjene penge, vi trænger til en revulotion hvor vi smider konge huset på porten sammen med alle de der leve brøds politikkere, det største problem er at finde noget der skal erstatte dem.

mener heller ikke det er mere synd for dem der falder for dagpenge reglerne end andre men det er mega sært man ½ vere tiden men ikke prisen.

Det mest komiske er at politikkerne sige de bare skal finde sig et job, dem er der bare ikke så mange af og dem der er laves om til gratis arbejds prøvning, praktik og aktivere, hvor der forsvinder flere og flere job hen. også ansætter man folk fra andre lande selv kommuner og staten gør dette. hvorfor gør man ikke noget ved alt det hvis man vil skaffe folk rigtig arbejde. Jeg har været flere steder der simpelhen ikke ville kunne køre hvis de ikke havde alle os der arbejdede gratis fordi de spare normalt lønnet personale. Kan squ godt forstå Den stakkels Lars Larsen fra jysk er nød til at udnytte os for han er jo ved at dø af sult.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 22:12   #22
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg så godt programmet - det nye politiske program...news kø're altid her...

hvorfor bliver man altid bomberderet negativt bare fordi man ikke vil stemme rød..hver menneske må vel stemme hvad de vil og på hvem de vil....
men jeg ku ALDRIG drømme om at stemme rødt - som helene aldrig ku drømme om at blå..og det er da kun godt vi har et land hvor vi har det sådan i...
jeg mener stadig ikke de har haft meget godt at byde på og har snydt vælgere

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 22:49   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig Stribe, dejligt med demokrati.

Men jeg føler lidt at man måske fjerner retten til at brokke sig, hvis man bevidst sætter sit kryds ved nogen der bevidst giver anledning til brok.

Alt det vi brokker os over, er jo tildels pga de blås ideologi om, at de svageste skal straffes hårdt fordi de ikke kan bidrage, og ikke må koste noget.

Og det var da tydeligt Claus Hjort fik erektion under bordpladen, da han begyndte at fable om yderligere besparelser på bla førtidspensionister, som kulminerede i en visionsorgasme på adskillige millioner og lette svedperler på panden....

Helle og Villy fik ikke deres 90 mandater. Derfor gik det som det gjorde med brudte valgløfter og blå politik. Havde de haft deres 90 mandater, var Vestager aldrig kommet ind og fair løsning ville blive en realitet - en politik jeg selv stemte på og syntes var god.
DESVÆRRE fik de ikke stemmer nok, Danmark ville ikke have fair løsning, de ville have Vestager med på holdet- og det fik de!

Men hvad jeg ikke forstår er, at du er med på brokkeholdet - vi føre jo blå politik, dét du stemmer på!! Og for første gang kan du se et rødt udgangspunkt forvandle sig til blåt udgangspunkt, du burde jo være glad og lykkelig, alle Løkkes visioner er ført ikke bare ud i livet, men til dørs. Og hvad Vestager ikke når, vil Løkke nå og ikke bare følge til dørs, men sørge for at følge til køjs!
De fleste der stemmer Venstre er jo så begejstret for Helle og flere indrømmer hun har større nosser end Løkke og er en langt bedre Statsminister, så hvorfor er du trist og med i koret af utilfredse??
Det er dén jeg ikke forstår......det er jo din politik der bliver ført. Det er blå triumf og rød skandale. Din fordel.



PS
Politik kan ikke diskuteres med birkes på overlæben og bløde smil, politik er ikke hvad man stemmer på, men hvordan man lever. Selvfølgelig kan bølgerne gå højt, men det er jo ikke et personligt had til hinanden, men et forsøg på at lære mere om hinanden.

Sidst redigeret af Ninja; 06-04-2013 kl. 22:55.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 23:24   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg så godt programmet - det nye politiske program...news kø're altid her...

hvorfor bliver man altid bomberderet negativt bare fordi man ikke vil stemme rød..hver menneske må vel stemme hvad de vil og på hvem de vil....
men jeg ku ALDRIG drømme om at stemme rødt - som helene aldrig ku drømme om at blå..og det er da kun godt vi har et land hvor vi har det sådan i...
jeg mener stadig ikke de har haft meget godt at byde på og har snydt vælgere

stribe
Ja man kan altid trække ofre kortet og sige hvorfor er folk altid efter mig...

Nu var det hverken for at overfalde dig eller for at være efter dig....og du bliver ikke bombarderet pga du stemmer blåt....men fordi du kommer og skriver noget der ikke passer sammen med det Venstre gerne vil...og vi er vel enige om at du selv deltager her i tråden ikk

Du kan stemme lige så blåt du har lyst til...det er der ingen her der vil ændre på....det er helt op til dig og din egen samvittighed...

Når det så er sagt....så kommer du og skriver at de blå ikke kunne finde på at være efter de syge på den måde de røde har været det...

Så spørger jeg dig en gang til....

Hvad synes du nu...her efter du har set chefstrategen hos Venstre udtale sig i programmet 1240 K

Lad nu være for en gang skyld at tage dette som om nogen er efter dig....det her er et debatforum og vi er i den politiske del af det...og du deltager helt frivilligt her i tråden...

Er du stadig af samme mening....at de blå ikke kunne finde på at være efter de svage som de røde har været det...

Og jow...du må stadig gerne stemme alt det du vil på Venstre...det er slet ikke det jeg er ude i....

Man bør bare ikke rende rundt i den vildfarelser at tror at de blå vil være mildere ved de syge her i danmark...og slet ikke hvis man har hørt Claus Hjort Frederiksen udtale sig i det program...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 23:47   #25
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Syntes bestemt også at der bliver ført en meget stram politik...hvorfor mon?

Regeringen har travlt med at poste milliarder i EUs pengekiste, så de kan købe sig til endnu mere kontrol og flere direktiver fra havheksen Ursula (Merkel)....som næsten ikke er spor magtbegærlig..

Vores eget lands velfærd er truet, fordi vi smider penge ud til højre og venstre..bankpakker..lån til andre lande..ulandsbistand
i svimlende store beløb...men syntes ikke at der er penge nok til at forbedre...

eller i det mindste bare bibeholde den smule hjælp de svageste i samfundet,i vores eget land... burde have krav på...

Hvor er logikken i at være med i en union, som arbejder sig frem mod at afskaffe demokratiet og dermed den frie vilje...? Sådan ser det ud i mine øjne...

Og vil indføre fælles politi, fælles militær osv, og arbejder ihærdigt på at begrænse vores frihed, vi skal bare helst ikke lægge mærke til det... det koster alt sammen kassen...

Og et EU som er på randen af kollaps...jeg håber virkelig på, at når briterne skal til afstemning om EU, at det bliver et stort rungende NEJ til fortsat medlemskab...


Der er jo ikke rigtig nogle modstandere af EU, udover EL...sjovt nok..tror nu vores fortsatte velfærd...som snart er et bandeord...er direkte truet af vores medlemskab af EU...og knap så meget af hvem der sidder herhjemme og svinger dirigentstokken, for alle partier spiller næsten den samme sang, nogle spiller bare mere falsk end andre...

Jeg er vred i dag...har det elendigt, fysisk og psykisk, så hvis jeg har trådt nogle over tæerne, undskylder jeg på forhånd....

Men det er nu min holdning...


/Mileo

...og jeg stemmer rødt...just in case...

Sidst redigeret af Mileo; 06-04-2013 kl. 23:54.
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 08:53   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"måske er de husejere og ved, at kontanthjælp ikke er en mulighed for dem," citat fra helenekr.

Det at være husejere er INGEN forhindring for at modtage kontanthjælp.
De fleste vil IKKE kunne låne i evt. friværdi, fordi denne jo også skal betales via større terminsudgift.
Dette har man IKKE råd til på kontanthjælp, eller uden indtægt, idet kreditforeningerne forlanger samme rådighedsbeløb, som SKAT. Her dog incl. alle udgifter.

Man får derfor afslag på at låne, hvorfor man således er berettiget til kontanthjælp.

Den største forhindring er ofte at man er gift, og kommer under forsørgelse, ved dennes indtægt overstiger ca. 26.000kr pr mrd.
Og IKKE mange har en lønindtægt, derunder.

VH POPiae

Sidst redigeret af popiae; 07-04-2013 kl. 08:56.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 13:47   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
"måske er de husejere og ved, at kontanthjælp ikke er en mulighed for dem," citat fra helenekr.

Det at være husejere er INGEN forhindring for at modtage kontanthjælp.
De fleste vil IKKE kunne låne i evt. friværdi, fordi denne jo også skal betales via større terminsudgift.
Dette har man IKKE råd til på kontanthjælp, eller uden indtægt, idet kreditforeningerne forlanger samme rådighedsbeløb, som SKAT. Her dog incl. alle udgifter.

Man får derfor afslag på at låne, hvorfor man således er berettiget til kontanthjælp.

Den største forhindring er ofte at man er gift, og kommer under forsørgelse, ved dennes indtægt overstiger ca. 26.000kr pr mrd.
Og IKKE mange har en lønindtægt, derunder.

VH POPiae
Du har sakset citatet forkert og klippet i det, så pointen er udeladt.

Oprindeligt citat - fra start til slut.

''Der er vel en grund til folk vælger a-kassen? måske er de husejere og ved, at kontanthjælp ikke er en mulighed for dem, måske fordi de ejer for meget, har mere end 10.000 kr i formue, eller er gift''

Du kunne jo sagtens have indsat dit eget efterfølgende og gjort opmærksom på regler angående det at eje hus, uden at klippe i citatet.

Sidst redigeret af Ninja; 07-04-2013 kl. 13:51.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 17:06   #28
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@ popiae

Helt så enkelt er livet desværre ikke for boligejerne. Kommunen vil i mange tilfælde kunne tvinge boligejeren til at sælge boligen øjeblikkeligt , eventuelt på tvangsauktion.

Men det er korrekt , at det at være boligejer ikke nødvendigvis afholder en fra at kunne modtage kontanthjælp. Det er først når friværdien er af en "væsentlig" størrelse , man er i farezonen. Over kr. 500.000 har været nævnt som pejlemærke ( men det overstiger friværdien jo også for mange ).

Kommunerne kan henholde sig til en afgørelse fra ankestyrelsen fra 1998 , hvor en husejer fik afslag på kontanthjælp grundet høj friværdi.

Citat:
En ejerbolig med "væsentlig friværdi" kan også diskvalificere dig. Det er op til den enkelte kommune at vurdere, hvor meget det er. Hvis banken godkender et lån i boligen, kan kommunen afslå ansøgning om kontanthjælp. I 2009 tvang Ankestyrelsen en kommune til at omstøde et afslag på kontanthjælp, fordi borgerens bank havde afslået at give lån i friværdien.

Der skal typisk være tale om friværdi over en halv million kroner, før kommunen kan give afslag på kontanthjælp. I 1998 fandt Ankestyrelsen, at en borger ikke havde ret til kontanthjælp, fordi han ejede et hus vurderet til 800.000 kroner, som kun havde en restgæld på 110.000 kroner.

http://www.avisen.dk/se-det-igen-tje...mpaign=seogsaa
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 19:09   #29
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg så godt programmet - det nye politiske program...news kø're altid her...

hvorfor bliver man altid bomberderet negativt bare fordi man ikke vil stemme rød..hver menneske må vel stemme hvad de vil og på hvem de vil....
men jeg ku ALDRIG drømme om at stemme rødt - som helene aldrig ku drømme om at blå..og det er da kun godt vi har et land hvor vi har det sådan i...
jeg mener stadig ikke de har haft meget godt at byde på og har snydt vælgere

stribe
Så du vil ikke have noget imod at blive genvurderet efter de nye regler for førtidspension? (2013)
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 08:45   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Læg mærke til, at friværdien, intet har at gøre med dette, men mulighed for at låne i den.

Ved en gæld på omkring 100.000kr, har man stort set ingen terminsudgift, derfor.

Det har de færreste, og igen derved kan vedkomne formodentlig låne i friværdi, men det er som sagt helt afgørende om kreditforeningen vil låne eller ej.

PS: fik selv kontanthjælp, trods friværdi, på over en halv million.


VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 08-04-2013 kl. 08:47.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så ryger efterlønnen MTVRV1 Politik og Samfund 4 22-12-2011 14:02
Ryger jeg på kontanthjælp? MissMurphey Spørgsmål ang fleksjob 16 17-11-2011 15:40
Dagpengene er mindre værd - hvad med FP og KH? sun-lady Politik og Samfund 0 12-10-2008 19:18
Brug computer - ellers ryger dagpengene Stella Spørgsmål ang fleksjob 16 22-12-2007 22:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension