K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2014, 20:50   #111
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
der er jo foreskel på hvad man gerne vil have folk til og hvad man ender med, det var da fint hvis du kom i ordinær arbejde, men det tyder det jo ikke på
Skemaet ligger under nyttige links afsnit 3
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 20:53   #112
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lavede en for sjov, et job der normalt vil give 18000 for 37 timer

8 timers arbejde 3891 fra arbejdes giveren

tilskud fra kommunen 14031 kr.
husk det her kun er en for sjov beregning, men giver lidt forståelse for lønnen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 20:56   #113
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Altså at man får det samme i løn som et arbejde normalt ville give ?
Vil gå ind og kigge på det
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 21:08   #114
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Vi sidder nu og læser den sidste opfølgningsplan fra sagsbehandler .

Hun skriver samlet vurdering.

Der vurderes ikke behov for indragelse af anden aktør . Heidi er arbejdsledig.

Sygedagpengene er forlænget efter # 27 stk. 1 nr. 2 fra d. 1.12.2013 og i op til 39 uger .
Der vurderes forsat berettigelse
Der vurderes ikke behov for nye helbredsmæssige oplysninger.

Bred vurdering .
Pgl. Vuderes pt ikke at kunne arbejde eller stille sig til rådighed for arbejdsmarkedet.

Visitationskategorisering foretaget med følgende begrundelse . Jf # 12 i lov om sygedagpenge .
Der er ændringer i match. Pgl. Deltager i beskæftigelsesrettet indsats optræning/ udvikling af arbejdsevnen i virksomhedspraktik hvorfor der visiteret til match 2

Samlet vurdering .

Der vurderes behov for beskæftigelsesrettet indsats herfra information af optrænings/ udvikling af arbejdsevnen.


Overordnet mål. Den langsigtede plan er tilbagevenden til arbejdsmarkedet mhp
Raskmelding/ selvforsørgelse.

Delmål. Deltage i virksomhedspraktik for udvikling / optræning af arbejdsevnen.

Er borgeren i stand til delvis genoptagelse af arbejde . Nej


Også et sted hvor jeg skal skrive under ....
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 23:48   #115
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Det med at hun skriver , det jeg kunne før og det jag kan nu giver mig stadigvæk en forståelse af at hun forstår mig og vil mig det bedste . Altså at hun ikke har nogen skjult dagsorden ...

Jeg håber så inderligt at jeg har ret og det ikke er som andre skriver at hun er så flink for at forsøge at snyde mig ...
Det er jo slet ikke sikkert, at hun har en skjult dagsorden, der findes jo stadigvæk ordentlige sb'ere.

Men af hensyn til hvis hun skulle blive flyttet til anden post ell.l., så er det stadig vigtigt, at du har styr på dokumentationen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Nu vil jeg lige mig at jeg har forstået det rigtigt .. Når de mener 9 timer om ugen max så kan jeg jo ikke klare mig økonomisk i ordinært arbejde hvad sker der så når jeg er i praktikken med henblik på ordinært arbejde ? Vil de så,supplere mine 9 timer op til dagpengesats eller ?
Du vil sandsynligvis blive visiteret til fleks.

Når de skriver, at det er med henblik på tilbagevenden til arb.markedet, så er det vist nærmest sådan noget de "skal" skrive, for at leve op til div. regler o.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 00:42   #116
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Okay . Vi forstår det bare sådan herhjemme at hun på den langsigtede bane vil oparbejde min arbejdsevne. Men jeg tænker så bare hvordan ... Havde jeg kunne noget mere var der ikke noget i verden jeg hellere ville . Jeg har gode kontakter med folk som gerne vil ansatte mig både i alm arbejde men også i arbejde med mine skånebehov men jeg kan desværre bare ikke magte så
eMeget ...

Kan man komme på noget andet end fleksjob hvis denne afklaring viser de max 9 timer de regner med ?

Jeg er begyndt at maile med dem så jeg har noget på skrift.

Som jeg skrev har hun idag skrevet at de ting jeg har kunne og de ting jeg kan nu . Det i sig selv fortæller mig at hun godt er klar over at min funktion er ændret ...
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 09:06   #117
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Okay . Vi forstår det bare sådan herhjemme at hun på den langsigtede bane vil oparbejde min arbejdsevne.
Som udgangspunkt er det også det, der er deres mål, men når de så kan se, at det ikke kan lade sig gøre, så finder de en anden løsning.

Min konsulent fra anden aktør forklarede det fint for min sidste praktik-vært:
Når en borger kommer ind i systemet med helbredsproblemer, så prøver de først, om borgeren umiddelbart kan komme tilbage i normal beskæftigelse.

Hvis dette ikke lader sig gøre, så ser man på, om en revalidering (omskoling) er muligt. Stadig med henblik på normal beskæftigelse på fuld tid.

Hvis dette heller ikke er muligt, så begynder man, at tænke fleksjob.

Hvis fleksjob heller ikke kan lade sig gøre, så undersøger man, om borgeren kan være berettiget til førtidspension.

Dette er en proces, som for nogen tager mange år, at komme igennem, for mit eget vedkommende tog det næsten 15 år.

Men uanset hvad f***** kommunen så prøver, for at presse dig op i tid, så er din fornemmeste opgave, at passe på dig selv.
Og hvis du ikke tager dette seriøst er der en reel risiko for, at du ender med, at få det meget værre, og der er ingen der kommer og takker dig når du er kommet helt ned med nakken.

I mit lange forløb har jeg hørt sb'ere komme med mange mærkelige påstande, desværre vidste jeg dengang ikke alt det jeg ved i dag, men jeg havde dog min sunde fornuft og mange gange har jeg simpelthen lukket ørerne eller ligefrem rystet på hovedet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Men jeg tænker så bare hvordan ... Havde jeg kunne noget mere var der ikke noget i verden jeg hellere ville . Jeg har gode kontakter med folk som gerne vil ansatte mig både i alm arbejde men også i arbejde med mine skånebehov men jeg kan desværre bare ikke magte så
eMeget ...
Du skal stoppe med, at tænke på hvad du kan gøre for at komme op i tid.

Du skal tænke på hvad der skal til for, at du kan komme til, at fungere bedre, og her tænker jeg ikke så meget på job, men mere i din dagligdag.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, eller også har jeg bare glemt det, men det er mit helt klare indtryk, at du skal leve med det her i mange år, og de sidste år skal vel også være til, at holde ud.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Kan man komme på noget andet end fleksjob hvis denne afklaring viser de max 9 timer de regner med ?
Nej, det mener jeg bestemt ikke.

Vil du have noget imod, at komme i fleksjob?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg er begyndt at maile med dem så jeg har noget på skrift.
Det er rigtig fint.
Hvis der skulle ske noget, så du får en ny sb, så kan du dokumentere hvor langt din sag er nået.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Som jeg skrev har hun idag skrevet at de ting jeg har kunne og de ting jeg kan nu . Det i sig selv fortæller mig at hun godt er klar over at min funktion er ændret ...
Det er mit klare indtryk, at du har en rigtig fornuftig sb, og en lige så fornuftig jobkonsulent, som kun vil dig det bedste.

Lyt til dem og lad være med, at presse dig selv.

Det her handler jo ikke kun om hvad du kan klare på arb.markedet, nu, det handler jo lige så meget om, at det her sandsynligvis er noget du skal leve med resten af dit liv.
Hvis du passer på dig selv og lytter til din krop er der en chance for, at du kan få det lidt bedre. Der er også en chance for, at du kan finde et eller andet, der kan lindre dine symptomer.
Men som jeg forstår det, så er dine lidelser ikke noget, der lige pludselig forsvinder igen.

Og derfor kan du lige så godt begynde, at forholde dig realistisk til det.

Jeg har læst om mange mennesker, som i en situation som din, har presset sig selv, fordi de har haft en stærk arbejdsidentitet og så er de endt helt ude på et sidespor.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 10:38   #118
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kunne være fornuftl!t, hv!s der også står ! planen, at d!n restarbejdsevne, skal afklares, under optrænings/ udvikling af arbejdsevnen.

Der er ford!, sagsbehandler/kommune, jo !kke anerkender, at du !kke kan vende t!lbage t!l ord!nært arbejde, da dette fortsat er hovedmålet.

VH Pop!ae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 22:35   #119
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jamen forstår bare ikke hvordan det kan være deres mål når de selv siger at jeg max kommer op på 9 timer . De siger der ikke findes en mildere afprøvning og sagsbehandlerem i kommunen har opfordret mig til at nedsætte mine timer. Der er ingen pres på fra dem overhovedt. Tværtimod. Det er mig selv der gerne vil noget mere end jeg kan . Derfor så ter de også tiderne helt fast for jeg vil jo så gerne men det bider mig selv i r... Jeg må sige at jeg synes at de behandler mig med respekt og forståelse . Og sagsbehandler i kommunen ias også sagt til min kæreste jeg skal gå hjem . Jeg skal ikke nedlægge mig selv .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 23:23   #120
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jamen forstår bare ikke hvordan det kan være deres mål når de selv siger at jeg max kommer op på 9 timer .
Jeg tror ikke du skal hænge dig så meget i den formulering, jeg tror det mest handler om, at det er noget de "skal" skrive, af hensyn til lovgivningen.

Hvis nu de havde skrevet, at det var med henblik på afklaring til fp eller fleks, og du så havde vist en arbejdsevne på 24 timer pr. uge., så ville der jo også være noget, der ikke stemte.

Håber du forstår hvad jeg mener.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension