K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2009, 11:18   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Et lille råd her fra er, lige at få en til at læse profilen i gennem for dig...
I min står bla at jeg har standset et forkursus på teknisk skole efter 20 uger (dengang varede det 40 uger alt i alt) hvilket også er sandt, MEN!!! det var et frivillig valg til os der viste hvilken udd vi gerne ville videre med, og vi overgik direkte til den. For mig giver det fint mening at det står som det gør i profilen, men for manden (som først har læst det nu) ser det helt helt anderledes ud, det ser ud som om jeg har standset forløbet fordi jeg ikke gad, og sådan hænger det jo ikke sammen.

Så lige at få et sæt andre øjne til at se det i gennem kan være en rigtig god ide.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 00:24   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
.......i så fald hvis jeg kan arbejde 3 timer dagligt kan jeg så trække kørslen fra.?? dva hvis jeg finder et flexjob hvor jeg skal bruge en time om dagen frem og tilbage kan jeg så trække dette fra?....eller hvordan foregår det..

Du skal, når du får et fleksjob, i samråd med din jobkonsulent finde ud af, om timerne på arbejdet skal gå en smule ned pga. lang transporttid til arbejdet... Det er forskelligt...
Jeg havde, da jeg skulle skifte job, en lille smule længere til arbejdet. Der talte min jobkonsulent og jeg nemlig om, hvordan det ville være, men jeg valgte at bevare timeantallet. Nu skal min arbejdsplads feks. flyttes længere ud, men her overvejer jeg at arbejde 4 dage om ugen istedet for 5, så det vil virke lidt lettere for mig pga. den længere transporttid. Det kunne man vælge at gøre... Men timerne i transporten tæller ikke med i arbejdstiden/arbejdstimer.... Arbejdsgiveren betaler ikke løn for din transporttid til arbejdet/og hjem...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 01:00   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
jeg ville høre om hvis jeg nu kan arbejde 15 timer om ugen..så kan man ikke søge en §17 vel???.....i så fald hvis jeg kan arbejde 3 timer dagligt kan jeg så trække kørslen fra.?? dva hvis jeg finder et flexjob hvor jeg skal bruge en time om dagen frem og tilbage kan jeg så trække dette fra?....eller hvordan foregår det..
man kan ikke sige sådan at man kan trække sin kørsel fra ...

Jeg har feks problemer med at komme over lange stræk , men det hedder så i mine skånehensyn at jeg skal have et job tæt på hjemmet , bliver det nødvendigt med bus feks må der ikke være nogen skift... men det er jo et skånehensyn ....


Derfor hedder mine skånehensyn tæt på hjemmet .. det er jo ikke alle steder der er mulighed for det ...

Lige nu skal jeg til at starte på arbejdsprøvning og her bliver det nødvendigt med taxa .. det får jeg så viser det sig så at turen gør at jeg bliver så udmattede at mine timer ryger yderligt ned , så vil det blive taget med i overvejelserne omkring hvorvidt det skal være flesk jeg skal fortsætte på eller om jeg skal på førtidspension , jeg skal feks arbejde 15 timer om ugen (satser de på ) men er der så en halv time hver vej i taxa og det går ind og påvirker mig i min arbejdsevne så skal det regnes med ...

Det kan også vise sig at det ikke er noget problem for mig at skulle køre feks en halv time (var hvad jeg fik oplyst ) men så bliver det regnet ind i et evt fleksjob forstået på den måde at får jeg et fleksjob for langt fra mit hjem så skal kommunen enten stille taxa eller invalidebil til rådighed ,, så man kan ikke bare sige ...nåå kan arbejde i 15 timer og så er der transporten fra i hver ende

Der skal være belæg for det og er det sådan at du feks ikke kan magte 3 timer og man kan se det er pga transporten ja så kan det være nedgang i timer eller hjælp til transport eller arbejde tæt på hjemmet , det hele skal være en stor vurdering ...
  Besvar med citat
Gammel 11-04-2009, 19:22   #14
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
tusinde tak for svarene*SS*
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 10:06   #15
camilla heyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2008
Indlæg: 24
Styrke: 17
camilla heyn er ny på vejen
I forhold til antallet af timer man kan få fleksjob, kan det godt være kommunerne har en generel holdning om at det er meget svært at finde et på 3 timer (eller som her 3,5 timer) - Men det er absolut ikke umuligt! Min kæreste er i praktikforløb på 3 timer om dagen (som pedel på social og sundhedsskole) - så det kan altså godt lade sig gøre. De er meget begejstrede for ham og vil hjertens gerne ansætte ham - så man kan altså godt finde arbejdsgivere der kan "nøjes" med det timeantal. - Så bare klø på (selvom jeg alt for godt ved hvor frustrerende ting kan være)...
camilla heyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 10:36   #16
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Det er svært når det er så få timer, men som Camilla skirver, ikke umuligt. Min gudmor er på fleks - på 9 timer! Hendes sagsbehandler fandt jobbet ret hurtigt og det passe perfekt til hende og hun elsker det. Men der er desværre nok ikek mange af den slags
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning/fleksjob reki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-04-2013 17:35
Arbejdsprøvning/fleksjob reki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 56 07-04-2013 09:45
Arbejdsprøvning ifb. med fleksjob Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 9 05-03-2012 20:18
Arbejdsprøvning mhp fleksjob newsgerry Spørgsmål ang fleksjob 0 28-11-2010 12:54
Arbejdsprøvning/fleksjob lgr Spørgsmål ang fleksjob 8 21-03-2008 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension